| کد خبر: 266872 |

پایان بزرگراه سازی در تهران با ساخت این ۴ بزرگراه

مطابق با آخرین طرح جامع شهری با تکمیل آزادراه شهید شوشتری، بزرگراه شهید بروجردی، تونل شهید متوسلیان و شاخه غربی یادگار امامره دیگر در تهران بزرگراه جدیدی ساخته نمی شود.

تین نیوز

مطابق با آخرین طرح جامع شهری با تکمیل آزادراه شهید شوشتری، بزرگراه شهید بروجردی، تونل شهید متوسلیان و شاخه غربی یادگار امامره دیگر در تهران بزرگراه جدیدی ساخته نمی شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  تهران شهری است با وسعت زیاد و بزرگراه های بسیار. این شهر با مساحت ۶۱۵ کیلومترمربع بزرگراه های بسیاری را در خود جای داده است؛ از بزرگراه آزادگان و سعیدی در جنوب تهران گرفته تا صدر و یادگارامام(ره) در شمال پایتخت. بزرگراه شهید باقری و شهید زین الدین که در شرق تهران جا خوش کرده اند تا همت، حکیم و خرازی که در غرب پایتخت جانمایی شده است. بزرگراه های دیگری هم وجود دارد که نقطه به نقطه این شهر را به یکدیگر متصل کرده است بنابراین اگر تهران را شهر بزرگراه ها بنامیم حرف بی راهی نزدیم. اما مطابق با طرح جامع شهر، تهران تنها به ۴ بزرگراه دیگر نیاز دارد. در واقع به گفته معاون امور مناطق شهرداری تهران با تکمیل این ۴ پروژه یعنی آزادراه شهید شوشتری، تونل شهید متوسلیان، بزرگراه شهید بروجردی و شاخه غربی یادگار امام(ره) تهران دیگر نیاز به بزرگراه جدیدی مطابق با طرح جامع ندارد. عباس شعبانی به خبرنگار همشهری می گوید: ظرفیت بزرگراه سازی در تهران با اجرای این ۴ پروژه تکمیل شده و دیگر بزرگراه جدیدی نخواهیم ساخت.

شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

درحال حاضر این کلان پروژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و با رفع معارضان ملکی که سال هاست باعث تعلل در اجرای این پروژه ها شده، قصد دارد گره از کار شهر باز کند. شهرداری طی مذاکره با ارتش برای ورود به پادگان جی و وزارت آموزش و پرورش برای تکمیل پروژه یادگار امام(ره) گام های اساسی را برداشته و توافقات صورت گرفته است. همچنین به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هماهنگی ها برای جابه جایی معارضان برق و گاز نیز انجام شده تا مقاطع بدون معارض بیشتری در اختیار متولیان اجرایی پروژه قرار بگیرد.

آزادراه شهید شوشتری

در شرق تهران مراحل اجرای فاز اول آزادراه شهید شوشتری پس از ۱۵سال با توافق مدیریت شهری با وزارت ورزش و جوانان برای تهاتر ورزشگاه تختی با ۷مجموعه ورزشی آغاز شده است. مجموعه این اقدامات روندی را ایجاد کرده که شاهد بهره برداری و تکمیل پروژه های خاک خورده تهران باشیم. اخیرا نیز مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از افتتاح فاز یک این پروژه در بهار۱۴۰۳ خبر داده است. مهدی صداقتی می گوید: قسمت ابتدایی پروژه آزادراه شهید شوشتری(بعد از تقاطع ثامن) فعال شده و کارها با حجم خوبی در حال انجام است و اگر هماهنگی ها زودتر صورت می پذیرفت تکمیل فاز اول پروژه تا پایان سال۱۴۰۲ انجام می شد.

بزرگراه شهید بروجردی

پروژه بزرگراه شهید بروجردی از دیگر پروژه هایی است که در دوره سابق مدیریت شهری به دلیل ناتوانی در تکمیل آن پس از ۱۳سال همچنان ناقص مانده بود و حتی مدیران سابق شهری در این پروژه خاک ریختند و از اجرای آن گذشتند. اما در این دوره پروژه دنبال شد و فاز نخست آن مهر سال جاری به بهره برداری رسید. احتمال دارد فاز دوم این پروژه هم پیش از پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

تونل شهید متوسلیان

دیگر کلان پروژه پایتخت، تونل شهید متوسلیان است که با جذب سرمایه گذار این پروژه مهم اجرا خواهد شد. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در این باره می گوید: این تونل یک ابرپروژه در مقیاس بسیار بزرگ در خاورمیانه است و توان مهندسی برای ساخت این تونل کاملا وجود دارد. مطالعات ژئوتکنیک در این مسیر انجام و سطح آب های زیرزمینی برداشت شده است. هادی حق بین در ادامه می افزاید: با توجه به طول تونل گزینه اجرای مکانیزه پروژه با روش تی بی ام مطرح است که با این روش ریسک ریزش به حداقل می رسد و نگرانی از لحاظ اجرا نداریم. او ادامه می دهد: پروژه تونل شهید متوسلیان پروژه ای است که در اعتبارات مدیریت شهری به صورت مشارکتی پیش بینی شده و حوزه فنی و عمرانی مجری پروژه خواهد بود و به عنوان نظارت بر اجرای کار با روش معاونت مالی و اقتصاد شهری در موضوع مشارکت قطعی و در نهایت موضوعات فنی و اجرای پروژه در حوزه فنی و عمرانی پیگیری می شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سرانجام انتخاب پیمانکار گفت: پروژه خیلی جدی در همه بخش ها دنبال می شود و شرکت هایی آمده اند و پیشنهادهایی مطرح شده که در دست بررسی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟