| کد خبر: 8656 |

◄ اخبار جاده ای ایران در هفته گذشته / از تدبیر وزیر راه در واگذاری آزادراه ها تا بررسی مالیات بر حمل و نقل جاده ای در مجلس

تین نیوز | اعتبار 20 هزار میلیاردی حوزه راهسازی در سال 93، بررسی نحوه سرمایه گذاری شرکت های راه و مسکن سازی ایرانی در ساحل عاج، انتصاب مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت راه، تدبیر وزیر راه در واگذاری 100 درصدی آزادراه ها به بخش خصوصی، بررسی مالیات های زیست محیطی بر حمل و نقل جاده ای در مجلس و هفت کشته و 14 مصدوم در واژگونی مینی بوس از جمله اخبار مهم جاده ای هفته گذشته به شمار می رود.
 
روش‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های راه‌سازی و مسکن‌ساز ایرانی در ساحل عاج بررسی شد
عباس آخوندی، در دیدار با وزیر حمل و نقل ساحل عاج پس شنیدن تمایل مقامات این کشور برای حضور شرکت های ایرانی با اعلام آمادگی در این زمینه گفت: تأمین منابع مالی پروژهای کشور ساحل عاج از طریق منابع ایرانی، موضوعی است که نیازمند انعقاد تفاهم نامه های مشترک میان وزارتخانه های اقتصاد و دارایی دو کشور است. 
 
گائوسو توره، وزیر حمل و نقل ساحل عاج ضمن ابراز تمایل برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی به شیوه BOT در پروژه های عمرانی کشور ساحل عاج‌، تصریح کرد: در این شیوه ما مداخله ای در تأمین مالی پروژه ها نداریم و تنها مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد و با چنین روشی سرمایه و سود بخش خصوصی نیز در نهایت با تعیین مدت زمان بهره برداری مستهلک خواهد شد.

تدبیر وزیر راه در واگذاری 100درصدی آزادراه‌ها به بخش خصوصی
معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، با اشاره به تدبیر وزیر راه در خصوص واگذاری پروژه های آزادراهی تصریح کرد: یقینا واگذاری محور آزادراه برای سرمایه گذار صرف نمی‌کند و نیازمند کمک‌های دولتی خواهد شد.
 
خیر الله خادمی در ادامه بیان داشت: با تحویل کریدور آزادراهی، بخش خصوصی می تواند غیر از ساخت جاده از حاشیه آن در جهت ساخت و احداث شهرک های توریستی و سایر موارد، عوارض توجیه پذیری از مردم اخذ کند.

بررسی مالیات‌های زیست‌محیطی و سیاست‌گذاری ‌در بخش حمل و نقل جاده‌ای
دفتر مطالعات برنامه و بودجه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بررسی چگونگی مالیات‌های زیست محیطی و سیاست‌گذاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای را با توجه به تجربیات کشورهای منتخب اعلام کرد: ا توجه به سهم قابل ملاحظه بخش حمل و نقل از انتشار دی اکسید کربن، برخی کشورهای توسعه یافته اروپایی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا اصلاحاتی در حوزه حمل و نقل و حفاظت از محیط زیست انجام دهند و بدین منظور از مالیات بر خرید وسایط نقلیه، عوارض سالیانه و مالیات بر استفاده از خودرو بهره گرفته اند.

معاون وزیر راه: اعتبار عمرانی حوزه راه کشور امسال 20 هزار میلیارد ریال است

محمود سالمی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته   در جلسه کمیسیون کاهش تصادفات آذربایجان غربی در ارومیه اظهار داشت: در سال گذشته، میزان اعتبارات حوزه عمران راه در کشور، 40 هزار میلیارد ریال بود که تنها 25 درصد آن تخصیص یافت و مشکلاتی را در زمینه عمران راه‌ها در کشور ایجاد کرد.
 
وی در ادامه بیان داشت: امسال نیز 20 هزار میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته  است اما قول داده اند که میزان تخصیص در این بخش، مناسب باشد.
 
مدیرکل دفتر امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی منصوب شد
در حکم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، خطاب به سید محمدحسین ملائک، اهتمام لازم به‌منظور ایجاد زمینه حضور گسترده‌تر کیفی و کمی شرکت‌های صدور خدمات فنی و مهندسی کشور در پروژه‌های اجرایی و مشاوره‌ای سایر کشورها و همچنین تلاش جهت رفع موانع موجود در داخل کشور جهت تحقق این امر و تلاش در جهت بالفعل نمودن جایگاه راهبردی کشورمان در موضوع دالان‌های حمل و نقل منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق فراهم آوردن زمینه تفاهمات لازم و اجرایی نمودن توافقات در این زمینه با سایر شرکای منطقه‌ای و سازمان‌های ذیربط آمده است.
 
درخواست فرماندار اهر از وزرارت راه: اهر ـ تبریز تا سال آینده، دو بانده شود
فرماندار اهر با بیان اینکه "سالانه بیش از 160 نفر در جاده اهر ـ تبریز کشته می شوند" گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، شاهد دو بانده شدن آن در سال آینده باشیم.
 
هفت  کشته در واژگونی مینی‌بوس
ساعت 13 روز یکشنبه، یک دستگاه مینی‌بوس با 21 سرنشین در مسیر بازگشت از زاهدان، در حوالی روستای نعمت‌آباد (15کیلومتری خاش) واژگون شد و هفت نفر جان خود را از دست دادند که سه  نفر از آنها در محل حادثه و چهار نفر دیگر هنگام انتقال به بیمارستان به کام مرگ رفتند. همچنین 14 نفر مجروح این سانحه به بیمارستان امام‌خمینی(ره) خاش انتقال یافتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.