| کد خبر: 67045 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با تین نیوز:

◄ زمان بهره برداری از فاز اول توسعه بندر چابهار / خبری از سرمایه گذاری هندی ها نیست

تین نیوز | مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون فاز اول طرح توسعه بندر چابهار 63 درصد پیشرفت داشته است، گفت: درحالی که مدت زمان تفاهم نامه ایران و هند برای تجهیز بندر چابهار تقریبا به پایان رسیده، تاکنون هیچ خبری از سرمایه‌گذاری‌ هندی ها نیست.

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه از حدود 4 سال پیش هندی ها به دنبال سرمایه گذاری در بندر چابهار بودند، اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که سال گذشته بین ایران و هند به امضا رسید، هندي ها باید در مرحله اول 85 ميليون دلار برای تجهیز بندر چابهار سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه مدت زمان تفاهم نامه تقریبا به پایان رسیده است، گفت: تاکنون خبری از سرمایه‌گذاری‌ هندی ها نیست.

رضوانی افزود: هندی ها تمایل دارند در پروژه های راه آهن و گاز هم سرمایه گذاری کنند و در این زمینه نیز با ایران مذاکراتی داشته اند، اما تاکنون نتیجه این مذاکرات نهایی نشده است.   

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون فاز اول بندر چابهار 63 درصد پیشرفت داشته است، گفت: ساختار کلی فاز اول انجام شده و امیدواریم نیمه اول سال 95 به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول افزود: این فاز شامل دو ترمینال کانتینری و کالای عمومی و جنرال کارگو است که پس از بهره برداری، ظرفیت اسمی بندر به 6 میلیون تن در سال می رسد.

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه خاص بندر چابهار گفت: با توجه به جایگاه خاص بندر چابهار می توانیم با دیگر بنادر خلیج فارس رقابت کنیم لذا باید برای توسعه این بندر به فکر جذب سرمایه گذار باشیم.

یادآور می شود چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است که با قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شرق و غرب و کریدور شمال- جنوب، نقش مهمی در زمینه اقتصادی و جغرافیایی ترانزیت و ترانشیپ ایفا می کند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.