| کد خبر: 26967 |

آماده بودن زیرساختهای گردشگری در جزیره هرمز

تین نیوز | رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: به زودی هفت هکتار از جزیره هرمز برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود.

عباس نوروزی اظهار داشت: طی سالهای گذشته ایجاد منطقه نمونه گردشگری در جزیره هرمز به تصویب هیات دولت رسیده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، هفت هکتار از اراضی این جزیره با سرمایه گذاری بخش خصوصی به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساختهای لازم برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری در جزیره هرمز فراهم شده است، اظهار داشت: به زودی سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در منطقه نمونه جزیره هرمز جذب خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: با توجه به این جذابیت ها و ورود گردشگران به این جزیره، ایجاد امکانات و تسهیلات گردشگری در جزیره هرمز در دستور کار سازمان ما قرار گرفته است.

به گفته نوروزی زیرساختهای اولیه گردشگری ایجاد شده در جزیره هرمز شامل آب ،برق و راه دسترسی است که از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با استفاده از اعتبارات ملی در این منطقه گردشگری ایجاد شده است.

وی یادآور شد: ساخت هتل و اماکن اقامتی،رستوران ، کلوپ ورزش های دریایی، کمپینگ، سرویس های بهداشتی و نمازخانه،زمین بازی کودکان و ... از جمله اقداماتی است که در راستای ایجاد منطقه نمونه گردشگری در مکان در نظر گرفته شده، احداث خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه سخنان خود به عملیات احداث هتل در جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: این هتل که عملیات ساخت آن از دو سال پیش آغاز شده است تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: پروژه ساخت این هتل با همکاری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است که بر اساس طرح اولیه این هتل با درجه دو ستاره تکمیل و تجهیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این نخستین هتل در جزیره هرمز محسوب می شود،خاطرنشان کرد: امید می رود با ساخت این هتل گردشگری در این جزیره با رونق بیشتری همراه شود.

به گفته نوروزی ساخت این هتل به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 30 درصد این مبلغ آورده سرمایه گذار است و مابقی آن در قالب تسهیلات بانکی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.

وی همچنین به ساخت پارک ساحلی در سال 87 توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در جزیره هرمز با صرف هزینه 500 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: با ساخت این پارک ساحلی شاهد رونق گردشگری در هرمز بودیم که امیدواریم با افتتاح هتل در این جزیره نیز گردشگری جزیره بیش از پیش رونق گیرد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: این اداره از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند برای ایجاد تاسیسات گردشگری در جزیره هرمز استقبال خواهد کرد.

وی یادآور شد:جزیره هرمز دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی است و یکی از مقاصد اصلی طبیعت گردان محسوب می شود.

هرمز، جزیره‌ای بیضی شکل که نوعی گنبد نمکی است به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع برابر با ۱۶ مایل مربع در ورودی خلیج فارس در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع است.

این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت است که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌ است.
     
         

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.