| کد خبر: 2994 |

راه حل عاجل و موثر برای صنعت ریلی

تین نیوز | سال 92 را در حالی به پایان می رسانیم که 35 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است و فرمایشات مقام معظم رهبری در بهمن ماه سال جاری بر توسعه و تلاش برای بومی سازی و ساخت نیازها در داخل کشور توسط صنعتگران این مرز و بوم و تاکید معظم له بر ادامه این روند در سیاست های کلان توجه خاصی فرمودند و این دستور مقام عظمای ولایت در چشم انداز صنعت راه گشا خواهد بود که تمامی صنعتگران و دست اندرکاران تولید در کشور عزم را جزم و تلاشی مضاعف را سرلوحه قرار دهند که در سال های آتی شاهد رشد در میهن عزیزمان باشیم و این تلاش در صنعت ریلی کشور می بایستی صد چندان باشد.
و این تلاش ها زمانی نتیجه بخش و محقق خواهد شد که دولت تدبیر و امید به عنوان حامی و پشتوانه قوی و دستی توانا به صنعت به خصوص صنعت ریلی کشور نگاه ویژه و کاربردی که در این سال های اخیر کمترین توجه و حمیت شده است را بگیرد.
اگر مدیران این صنعت ( ریلی ) مساعدت و حمایت کنند مسلما در سال 93 بر خلاف سال 92 شروع آن با انبوهی از مشکلات؛ از جمله نداشتن نقدینگی، بدهی به بانک ها و بستانکاری شرکت های بزرگ از کارفرماها و .... شد و در ادامه با امیدواری ادامه یافت و امید که دولت بتواند در سال 93 کمک شایان توجهی به این بخش از صنعت رو به پایان داشته باشد.
اینجانب به نمایندگی شرکت‌های تولیدی لکوموتیو – واگن و سازندگان تجهیزات صنعت ریلی کشور از مدیران ارشد و تاثیر گذار در صنعت ریلی تقاضا می‌کنم حامی و پشتیبان این صنعت در سال آینده باشند تا کلیه شرکت ها که فقط چشم امید به دولت دوخته اند شروعی سرار از نشاط و بالندگی در صنعت ریلی آغاز کنند تا در کوتاه مدت رونق و پویایی را شاهد باشیم و نتیجه نهایی آن در میان مدت عینیت بخشیده شود که اگر این مهم ایجاد و انجام شود شاهد ناوگان ریلی در خور شان و منزلت ملت بزرگ و با فرهنگ ایران عزیز خواهیم بود که حضرت آیت الله خامنه ای همواره تاکید دارند.
از مشکلات بسیار مهم که جا دارد مدیران ارشد در بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت ریلی توجه ویژه ای داشته باشند، مشکل نقدینگی شرکت های تولیدی ناوگان ریلی کشور است که اهم شرکت ها با مشکلاتی دست به گریبان هستند که اگر راه حلی عاجل و موثر تدوین و اجرا نشود با رکود و ورشکستگی مواه خواهد بود و اگر دولت تسهیلاتی را از طریق بانک‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار دهد شرایط دریافت را باید سهل و آسان تر کند چون با شرایط کنونی اگر دریافت تسهیلات غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است.
در پایان ضمن تشکر از تمامی مدیرانی که در برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه صنعت ریلی، که در اوایل خرداد سال 93 برگزار می شود، این انجمن را باری کردند، جا دارد از حمایت جناب آقای دکتر پورسید آقایی و جناب آقای سکری که به جد پیگیر نمایشگاهی در شان صنعت ریلی این کشور برگزار شود و همچنین از مدیران دلسوز در وزارت صنعت، معدن و تجارت که جا دارد از مهندس صالح نیا و مهندس دوست حسینی و مهندس قناتی و کیانپور تشکر و قدردانی شود. امیدوارم نمایشگاهی که متولی آن انجمن صنایع ریلی ایران است، هر چه باشکوه تر و پربارتر برگزار شود.
آرزو می‌کنم سال 93 برای تمامی ملت شریف ایران سالی سرشار از موفقیت و برای صنعت کشور، به خصوص صنعت ریلی، آغازی بر پایان مشکلات باشد. انشاء الله

*رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.