| کد خبر: 18555 |

خطوط راه‌آهن جنوب غرب تهران شاه‌راه امداد و نجات می‌شوند

تین نیوز | به منظور همکاری متقابل در مواقع بحرانی و شرایط اضطراری، ستاد مدیریت بحران منطقه با اداره کل راه‌آهن تهران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
 
براساس این تفاهم‌نامه، طرفین توافق، موظف به اجرای تعهداتی در حوزه آموزش مبانی مدیریت بحران، امداد و نجات و کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و مانورهای تخصصی شدند.
 
بهروز محمدزاده - شهردار و دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه در این‌باره، گفت: با همکاری راه‌آهن تهران ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه این امکان را دارد که به کارکنان این مجموعه آموزش‌های لازم را ارائه دهد.
 
شهردار منطقه افزود: این اقدامات اگرچه در زمان فعلی باعث می‌شود کارمندان نهادهایی مانند راه‌آهن با اصول امداد و نجات آشنا شوند اما در زمان وقوع بحران این آموزش‌ها کاربردی‌تر خواهد بود. هر یک از افراد آموزش‌دیده می‌توانند در زمان وقوع بحران نه تنها جان خود بلکه جان دیگران را هم نجات دهند.
 
محمدزاده با اشاره به تعهدات شرکت راه‌آهن تهران گفت: این شرکت، آمادگی دارد کمیته‌ای مشترک با حضور نمایندگان ستاد مدیریت بحران سازمان پیشگیری مدیریت بحران تشکیل بدهد تا در مواقع تمرین یا وقوع بحران زمینه لازم برای اجرای مانورهای فرضی یا اقدامات امداد و نجات واقعی را برای اعضای گروه دوام و نیروهای امداد به خوبی فراهم باشد.
 
شهردار منطقه ادامه داد: متاسفانه منطقه بافت متراکمی دارد که در زمان وقوع بحران با مسدود شدن معابر می‌تواند عملیات امداد و نجات را با وقفه و مشکلات روبرو کند. خط راه‌آهن تهران - اهواز که در جنوب منطقه قرار گرفته به محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) و انبارمرکزی هلال‌احمر دسترسی مناسبی دارد. همین مسئله کمک می‌کند مسیر انتقال مجروحان، توزیع دارو، آذوقه و امکانات فراهم و ایمن باشد. در واقع ارزش انعقاد این تفاهم‌نامه در زمان بحران مشتخص‌تر خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.