◄ یزد، شهری بدون اتوبوس فرسوده است
«درآمد ناوگان حملونقل شهری یزد در اثر کرونا ۱۰۰ درصد کاهش یافته و استقبال مردم از این ناوگان نیز ۹۰ درصد کاهش یافته است.»
رئیس سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری یزد از موافقت با واردات اتوبوس در ازای فروش سوخت خبر داد و افزود: «امید است با این روش بخشی از نیاز کشور و شهر یزد نیز تأمین شود.»
به گزارش تین نیوز، محمدرضا شفیعی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز حملونقل اظهار کرد: «درآمد ناوگان حملونقل شهری یزد در اثر کرونا ۱۰۰ درصد کاهش یافته و استقبال مردم از این ناوگان نیز ۹۰ درصد کاهش یافته است.»
او افزود: «خسارت وارده بهگونهای است که بر اساس بررسیها میزان درآمد ناوگان حملونقل عمومی یزد در ۸ ماهه امسال در حدود ۲ میلیارد تومان بوده که این درآمد برابر درآمد یکماهه سازمان در سال گذشته است.» او با اشاره به فعالیت ۱۹۴ دستگاه اتوبوس عمومی و خصوصی و ۱۷ دستگاه مینیبوس در ناوگان حملونقل عمومی شهر، با بیان اینکه شیوه پرداخت یارانه شهرداری یزد به ناوگان حملونقل عمومی در کشور بینظیر است گفت: «در هیچ شهری مدل ما را در پرداخت یارانه به سیستم حملونقل ندارند و تنها یزد است که در راستای حمایت همهجانبه از بهرهبرداران و رانندگان برای حملونقل شهری یارانه کامل پرداخت میکند و حتی در فروردینماه که ناوگان تعطیل بود حقوق و بیمه رانندگان را پرداخت کردیم.» شفیعی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای کاهش تردد خودروهای سنگین در بافت تاریخی خبر داد و ابراز داشت: «درزمینه ایجاد خط ویژه اتوبوس (بی آرتی) در شهر یزد نیز اقداماتی صورت گرفته و الزاما باید این اتفاق رقم بخورد که در حال برنامهریزی هستیم.»
او در خصوص حجم فعالیت ناوگان عمومی شهر یزد ابراز داشت: «قبل از کرونا تمامی ناوگان ما بهصورت دو شیفت روزانه بیش از ۱۴ ساعت خدمترسانی کرده و پس از کرونا با نصف ظرفیت یعنی تک شیفت بیش از ۷ ساعت به ارائه خدمت میپردازند البته اتوبوس با توجه به اینکه باید مورد ضدعفونی قرار بگیرد یک درمیان فعال هستند.» شفیعی پیرامون سهم این ناوگان در جابهجایی مسافر هم اظهار داشت: «در سال ۹۰ ناوگان عمومی شهر یزد روزانه ۹۰۰ مسافر را جابهجا میکرد و در سال گذشته این عدد به حدود ۲۰۰ نفر رسیده بوده که این رقم در سال جاری به عدد ۱۲ رسیده است.»
رئیس سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری یزد در ادامه از تکرقمی شدن عمر ناوگان عمومی شهر یزد خبر داد و گفت: «پس از ۱۷ سال با همراهی شهردار محترم عمر ناوگان به ۹ و نیم رسیده و امروز ادعا میکنیم در ناوگان شهری یزد هیچ اتوبوس فرسودهای وجود ندارد.» او اظهار داشت: «شهرداری با اعطای تسهیلات یک میلیاردی و مشارکت بهرهبرداران اتوبوسهای جدید را به قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری کردیم که این قیمت امروز حدود ده برابر شده است.» شفیعی در خصوص برنامههای سازمان متبوعش برای نوسازی ناوگان تاکسی شهری هم گفت: «۱۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در شهر یزد فعالیت دارند که ۱۲۰ دستگاه تاکسی پیکان هستند که البته با برنامهریزیهای صورت گرفته مقرر شده که سازمان به رانندگان ۵۰۰ میلیون ریال وام بدهد و در صورت موافقت شورای شهر بخشی از سود این وام نیز توسط شهرداری پرداخت شود.»
رئیس سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری یزد با انتقاد از عدمحمایت دولت از تاکسیرانان گفت: «دولت نهتنها حاضر نیست برای این عزیزان یارانهای در نظر بگیرد بلکه میخواهد خودرو فعلی آنان را هم که درحالحاضر قیمت شخصی آن در حدود ۶۰ میلیون تومان است به قیمت ۱۴ میلیون تومان خریداری کند».
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.