| کد خبر: 213548 |

◄ استقبال مسافران از هتل‌ها زیر ده درصد است

رئیس جامعه هتلداران اعلام کرد: صنعت هتلداری در سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت 4500 هزار میلیارد تومان درآمد خود را از دست داده است.

تین نیوز

رئیس جامعه هتلداران اعلام کرد: صنعت هتلداری در سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت 4500 هزار میلیارد تومان درآمد خود را از دست داده است.

به گزارش تین نیوز جمشید حمزه زاده، با بیان اینکه استقبال از هتل ها پس از بازگشایی و افزایش سفرها کم بوده است، گفت: در استقبال از هتل ها به جز در چند شهر محدود رضایت بخش نبوده است. استقبال مسافران از هتل ها در شهرهای شمالی کشور، کیش و آذربایجان شرقی به نسبت دیگر شهرها بیشتر بوده که همین میزان هم رضایت بخش نبود.

وی افزود: تا به امروز میزان استقبال مسافران از هتل ها در کل کشور زیر ده درصد بوده است و پیش از بازگشایی ها بالای 98 درصد هتل‌ها، تعطیل بوده‌اند.

رئیس جامعه هتلداران، با اشاره به بازگشایی تمامی هتل ها در شهرهای مختلف گفت: همه هتل های کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده اند. در شهرهایی با وضعیت قرمز کرونایی نیز ضمن بازگشایی هتل ها، نکات بهداشتی مصوب شده بیشتر از دیگر شهرها رعایت می‌شود.

حمزه زاده با ذکر این نکته که صنعت گردشگری و هتلداری در ایام کرونایی به طور کامل آسیب دیدند، گفت: ما در سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت 4500 هزار میلیارد تومان درآمد خود را از دست دادیم.

او درباره تسهیلات و وام های کرونایی که دولت به مشاغل آسیب دیده می‌دهد نیز عنوان کرد: هتل ها موافق این تسهیلات نیستند. این تسهیلات برای جبران خسارت وارده اختصاص داده می‎شوند اما در صنعت هتلداری با حقوق های ماهیانه 4 الی 5 میلیون تومان این میزان وام جوابگو نیست و بیشتر از وام دریافتی در این ایام صرفا به کارکنان حقوق داده شده است. بقیه ضررهای وارد شده به این صنعت در آن لحاظ نشده به همین علت از نخستین روز ما به این نوع از تسهیلات برای هتلداری و صنعت گردشگری معترض بودیم.

رئیس جامعه هتلداران در پایان، پیشنهاد خود به دولت برای جبران خسارت های وارده به صنعت هتلداری در ایام کرونایی کشور را تصریح کرد: با توجه به کسری منابع مالی دولت، ما از دولت کمک مالی نمی‌خواهیم. دولت برای جبران این ضرر و زیان از این صنعت حمایت کند. برای مثال برای جبران دولت اعلام کند که به مدت دوسال صنعت گردشگری و هتلداری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد به طور کامل معاف است، و یا در مدت شش ماهه یا یک ساله حق بیمه کارکنان این حوزه را پرداخت کند.

حمزه زاده افزود: ما در این چند ماه بدون هیچ درآمدی، حقوق کارکنان و حق بیمه 23 درصدی کارکنان را نیز به دولت پرداخت کرده‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.