| کد خبر: 203038 |

کامیون‌داران مایل به خروج از شهر باشند، مجوزهای قانونی را برای آنها می‌گیریم

استاندار کرمانشاه گفت: اگر صنف کامیون‌داران تمایل به خروج از شهر داشته باشند، مجوزهای قانونی لازم را برای آنها می‌گیریم.

تین نیوز

استاندار کرمانشاه گفت: اگر صنف کامیون‌داران تمایل به خروج از شهر داشته باشند، مجوزهای قانونی لازم را برای آنها می‌گیریم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که امروز (14 دی) برگزار شد با اشاره به موضوع انتقال کامیون‌داران کرمانشاه به شهرک صنعتی زاگرس که مدت‌ها از طرح آن می‌گذرد، اظهار کرد: حقیقیت آن است که انتقال این صنف به خارج از شهر برای آنها هزینه‌هایی دارد و ابتدا باید مطمئن شویم که واقعا حاضر به خروج از شهر هستند، یا نه.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال این صنف به شهرک صنعتی موافقت اولیه از سوی سازمان شهرک‌های صنعتی کشور حاصل نشده، عنوان کرد: اگر از قطعی بودن تصمیم کامیون‌داران مطمئن باشیم، مجوزهای لازم را از دولت و وزیر می‌گیریم و آنها را متقاعد خواهیم کرد.

بازوند اظهار کرد: برای این منظور لازم است کامیون‌داران تعهدی ترجیحا محضری بدهند که ظرف مدت شش ماه تا یکسال ساخت و ساز محل جدید و جابجایی را  انجام می‌دهند.

استاندار کرمانشاه محل فعلی که در شهرک صنعتی زاگرس برای این منظور پیشنهاد شده را بهترین گزینه دانست و خاطرنشان کرد: محل دیگری بجز این منطقه نداریم و درباره محل جدید نیز نمی‌توانیم به توافق برسیم.

بازوند معتقد است، شهرداری هم زمین و امکانات مناسب ندارد که آن را در اختیار صنف کامیون‌داران بگذارد.

وی دسترسی به بندرخشک، راه آهن، آزادراه و ... را از مزایای محل در نظر گرفته شده دانست و عنوان کرد: خالی شدن محل فعلی کامیون‌داران در شهر، چیزی نزدیک به هزار میلیارد تومان اثرگذاری در منطقه خواهد داشت که می‌توان آن را برای کارهای دیگری اختصاص داد.

استاندار کرمانشاه مشارکت خود واحدهای صنفی برای این جابجایی را نیز ضروری دانست و افزود: موضوع ساماندهی مشاغل مزاحم شهری را به هیچ عنوان نباید امنیتی کرد و تا خود آنها تمایل نداشته باشند موفق به جابجایی نمی‌شویم.

بازوند تاکید کرد: حتی برای تعیین تکلیف محل فعلی این اصناف که قرار است درآینده چه کاربری برای آن تعریف شود نیز باید از آنها نظرخواهی کرد.

کارهای خوبی برای فرش کرمانشاه انجام دادیم

وی در ادامه از پتانسیل خوب فرش استان کرمانشاه و ظرفیت قابل توجه اشتغالزایی آن نیز یاد کرد و گفت: اگرچه کارهای خوبی را در زمینه زنجیره فرش استان آغاز کردیم، اما از اینکه بخش خصوصی نیز روی این صنعت حساس شده خرسندیم.

استاندار کرمانشاه مهمترین موضوع درباره فرش استان را توجه به بازاریابی و فروش آن دانست و خاطرنشان کرد: اگر فرش فروخته نشود سرمایه در گردش آنها برنخواهد گشت و به علاوه امکان بازپرداخت تسهیلات بانکی که احیانا اخذ کرده باشند را نیز به صورت ماهیانه ندارند.

بازوند همچنین خواستار تسهیل‌گری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و تامین سرمایه در گردش صنعت فرش استان شد و افزود: شرایط بانک‌ها را درک می‌کنیم، اما تقاضا داریم از سخت‌گیری‌هایی که دارند عدول کنند.

وی همچنین از احداث یک اتاق کارگاه مانند در خانه افرادی که به صورت مشاغل خانگی بافت فرش را انجام می‌دهند استقبال کرد و گفت: این افراد در همان خانه‌ای که فرش می‌بافند زندگی، پخت و پز و پرورش کودکانشان را هم انجام می‌دهند و ممکن است سلامت آنها با این روند به خطر بیفتد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: می‌توان کمک بنیاد مسکن را جلب کرد تا بتوانیم تسهیلات 12 میلیون تومانی به آنها پرداخت کنیم که مشوقی برای بافندگان فرش استان باشد.

بازوند همچنین بر لزوم حل مشکل بیمه قالیبافان تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.