| کد خبر: 73981 |

توقیف بیش از یک میلیون خودروی دودزا

تین نیوز | رئیس پلیس ترافیک شهر راهور ناجا از توقیف و اعمال قانون یک میلیون و ۶۰ هزار دستگاه خودروی دودزا و فاقد برگ معاینه فنی در سه ماه اخیر در کشور خبر داد.


سرهنگ علیرضا جهانگیری گفت: بیش از 600 هزار خودوری فاقد گواهی معاینه فنی و 459 هزار خودرو به علت نقص فنی در کشور جریمه یا توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

 


وی از وجود سه میلیون  و500 هزار خودرو در پایتخت خبر داد و افزود: از این تعداد 168 هزار دستگاه که بیشتر تاکسی و اتوبوس است؛ فرسوده هستند.

 


سرهنگ جهانگیری اضافه کرد:‌ بیش از 48 هزار و 900 دستگاه خودرو دودزا نیز در تهران اعمال قانون یا توقیف شده اند.

 


وی با اشاره به شماره گذاری فقط یک صد دستگاه موتورسیکلت برقی وارد شده به کشور گفت: وجود 10 میلیون موتورسیکلت در کشور که همگی منبع آلودگی هستند؛ بسیار نگران کننده است.

 


رئیس پلیس ترافیک شهر راهور ناجا از ورود میانگین سالانه یک میلیون و 200 هزار خودرو به چرخه ترافیک کشور خبر داد و افزود: ورود این تعداد خودرو آن هم با حداقل استاندارد به چرخه ترافیک، تهدید جدی در روند افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها است.

بحران هوا، حاصل نگاه مقطعی به مشکلات ترافیکی
رئیس پلیس ترافیک شهر راهور ناجا، نگاه مقطعی به مشکلات ترافیکی تهران و همراه نبودن برخی دستگاه های مربوط با پلیس را علت بحران آلودگی هوای پایتخت دانست.
 

سرهنگ علیرضا جهانگیری گفت: با وجود اقدامات جدی پلیس در پیشگیری از تردد وسایل نقلیه معیوب و دودزا، جای اقدامات اساسی برای حل این معضل در تهران خالی است.
 

وی افزود: متاسفانه دوستان فقط در زمان و شرایط اضطرار و بحران روی صفحه تلویزیون ظاهر می شوند و اقدامات دیگران را زیرسوال می برند درحالیکه ایجاد محدودیت و تعطیلی موقت، راه حل اساسی برای کاهش آلاینده ها نیست.
 

سرهنگ جهانگیری با اشاره به هشدارهای قبلی پلیس در جلسات مشترک دستگاه های مربوط برای مقابله موثر با این مشکل گفت:‌ حل بحران آلودگی هوا به توجه جدی مسئولان، اسقاط خودروهای فرسوده و جلوگیری قاطعانه از ورود وسایل نقلیه ناایمن با حداقل استاندارد به چرخه ترافیک کشور نیاز دارد.
 

وی افزود: 168 هزار خودروی فرسوده که بیشتر تاکسی و اتوبوس هستند به علاوه بخش زیادی از سه و نیم میلیون موتورسیکلت موجود در تهران متاسفانه در هسته مرکزی پایتخت تردد می کنند.
 

رئیس پلیس ترافیک شهر راهور ناجا، افزایش سفر در هسته مرکزی تهران را تهدید جدی سلامت مردم دانست و هشدار داد چنانچه برای جلوگیری از تردد گسترده وسایل نقلیه و همچنین خروج مراکز اداری و تجاری از هسته مرکزی شهر تهران برنامه ریزی نشود متاسفانه ادامه این روند شرایط بحران آلودگی هوا را در روزها و سالهای آینده دوچندان خواهد کرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.