| کد خبر: 224290 |

«مخدوشی پلاک، سرعت و سبقت غیرمجاز» عمده تخلفات ‌رانندگی درساعات منتهی به اغاز محدودیت‌های کرونایی

معاون آموزش پلیس راهور پایتخت گفت:مخدوشی پلاک، سرعت و سبقت غیرمجاز، عبوراز چراغ قرمز،عدم توجه به فرمان پلیس از جمله‌ تخلفاتی است که برخی رانندگان درساعات منتهی به شروع محدودیت‌های کرونایی انجام می‌شود.

تین نیوز

معاون آموزش پلیس راهور پایتخت گفت:مخدوشی پلاک، سرعت و سبقت غیرمجاز، عبوراز چراغ قرمز،عدم توجه به فرمان پلیس از جمله‌ تخلفاتی است که برخی رانندگان درساعات منتهی به شروع محدودیت‌های کرونایی انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی و تاثیر آن بر رانندگی افراد‌‌ اظهارداشت: برخی رانندگان در شرایط کمبود زمان در شرایط محدودیت‌های کرونایی و برای سریع تر رسیدن به مقصد به منظور جبران زمان از دست رفته اقدام به حرکات و رفتارهای نابهنجار ترافیکی می کنند تا زودتر به مقصد رسیده و جریمه نشوند.

وی گفت: یکی از مهم ترین عوامل محیطی که پس از اعلام محدودیت ها و ساعات ممنوعیت تردد بر رفتار راننده تاثیر مستقیم دارد کمبود زمان و عدم برنامه ریزی و اولویت بندی سفر است که همین عجله و زود رسیدن به مقصد، باعث برخی رفتارهای غلط ترافیکی از سوی رانندگان می‌شود.

سرهنگ همه خانی افزود: پلیس راهور وقتی می تواند دستورات ستاد ملی کرونا را به نحو شایسته ای عملیاتی کند که ساعات تعطیلی اصناف مطابق با شروع ساعت محدودیت های کرونایی باشد یعنی زمانی که محدودیت های شبانه آغاز می شود اصناف باید تعطیل باشند تا حضور مردم و شهروندان در سطح شهر هم کمتر شده باشد و آن زمان است که پلیس می تواند بگوید که در شهر تردد نیست و رانندگان هم بهانه ای برای رفت و آمد ندارند‌.

وی تصریح کرد: البته ساعت تعطیلی اصناف ارتباط مستقیم و موثری با شروع ساعت محدودیت ها دارد چرا که باید این تناسب طوری برنامه ریزی شود که با پایان کار اصناف فرصت و وقت کافی برای مغازه داران و رانندگان وجود داشته باشد تا به مقصد رسیده و به ساعت شروع محدودیت ها وارد نشوند چرا که در مدت اخیر که ساعات تعطیلی اصناف 18 اعلام شده بود رانندگان فرصت مناسبی برای تصمیم گیری داشته و تناسب خوبی بین ساعت تعطیلی و شروع محدودیت ها به مدت 2 ساعت وجود داشت و رانندگان توانستند به خوبی سفرهای خود را مدیریت نموده و در این مدت ما نیز شاهد ترافیک کمتری نسبت به روزهای گذشته بودیم.

همه خانی گفت: هوش هیجانی یا همان مهارت ها و توانایی های راننده در تصمیم گیری‌های به موقع رانندگی، یکی از ابزارها و مهارت هایی است که هرچقدر راننده به آن مسلط داشته و از هوش بالایی در مواجهه با شرایط سخت و دشوار برخوردار باشد می تواند آستانه صبر خود را بالا برده و با رفتار شایسته ترافیکی ، زمان مناسب رسیدن به مقصد را بدرستی کنترل و به اختیار خود درآورد که همین عامل زمان و فکر دیر رسیدن و جریمه شدن بعد از ساعات ممنوعیت تردد ، راننده را عصبی و بی‌حوصله می‌کند که تاثیر منفی بر رانندگی خواهد داشت و میزان این تاثیر نیز مستقیماً به آستانه تحمل افراد بستگی دارد.

سرهنگ ‌همه خانی اظهار داشت: در صورتی که آستانه تحمل راننده ای پایین باشد می تواند آغازگر بروز رفتارهای غلط ترافیکی شده و راننده را مجبور به انجام برخی کارها مانند مخدوشی پلاک، تردد با سرعت بالا ، سبقت گرفتن از دیگر رانندگان ، حرکت های خطرناک و با سرعت از چراغ قرمز ، عدم توجه به فرامین پلیس مستقر در معابر ، عبور از محل های ممنوع و تخلفات دیگر کند که همه آنها به مدیریت زمان و اولویت بندی سفر باز‌می‌گردد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست: اجازه ندهند زمان محدودیت های کرونایی بر رانندگی آنها تاثیر بگذارد و کرونا به جای آنها در رانندگی تصمیم بگیرد.

وی به رانندگان توصیه کرد: سفرهای خود را اولویت بندی و مدیریت کنند تا به موقع و بدون عجله و شتاب و با آرامش به مقصد برسند.

معاون آموزش پلیس راهور پایتخت از ارگان های مختلف مانند اصناف،ادارات و دیگر دست‌اندرکاران خواست که‌ در موضوع ساعت کاری به جد پای کار آمده و هر یک بنا به وظیفه ، مسئولیت خود را در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اجرایی نمایند ، چرا که در نهایت خروجی دستورات ستاد ملی کرونا را پلیس به مرحله عملیاتی درآورده و به عنوان مدیر ترافیک شهری باید ترافیک را کنترل کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.