| کد خبر: 20761 |

◄ تمهیدات ویژه پلیس راهور در روزهای ابتدایی سال ۹۴ / کنترل سرعت در معابر شهر تهران در ایام نوروز

 تین نیوز | رئیس پلیس راهور تهران  در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در خصوص روزهای پایانی 93 و آغازین سال84 گفت: طرح زوج و فرد و طرح ترافیک از ابتدای سال تاپایان روز 14 فروردین ماه اجرا نمی‌شود اما این طرح با اتمام تعطیلات در روز 15 فروردین مجددا به اجرا گذاشت خواهد شد.
 
سردار تیمور حسینی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به تمهیدات ترافیکی برای سال آینده نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح زوج و فرد طرح ترافیک در تمامی معابر شهر از روز اول فروردین ماه سال 94 تا چهاردهم فروردین ماه به اجرا گذاشته نمی شود.
 
کنترل سرعت تردد در بزرگراه‌‌ها توسط 60 تیم در ایام نوروز
وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز نیز با توجه به سفر شهروندان تهرانی به خارج از شهر، معابر شهری خلوت‌تر از گذشته بوده و از این رو برای مدیریت سرعت که اولین اولویت پلیس در طرح نوروزی است مقرر شد تا 60 تیم کنترل سرعت با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف دستی تردد در معابر و بزرگراه‌های پایتخت را تحت رصد خود قرار دهند.
 
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه علاوه براین تیم‌ها 199 دوربین ثبت تخلف نیز رفتار ترافیکی شهروندان را رصد می‌کند، گفت: علاوه بر مدیریت سرعت برنامه ریزی‌های لازم برای مدیریت ترافیک در محل‌های پرتردد در ایام تعطیلات نوروز همچون بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، موزه‌ها و ... انجام شده است و پلیس ترافیک عبوری در این معابر را تحت نظر خواهد داشت.
 
افزایش 119 درصدی دوربین‌های ثبت تخلف در معابر شهر تهران در ایام نوروز
وی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر 40 درصد از ثبت تخلفات توسط دوربین‌های الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در چشم انداز سه سال آینده قرار است تا آمار 40 درصدی ثبت تخلفات توسط دوربین‌ها به بیش از 80 درصد ارتقا یابد. این درحالی است که با توجه به تأکید پلیس برای بهره مندی از تجهیزات نوین، امسال توانستیم 119 درصد بر تعداد دوربین‌های ثبت تخلف خود در پایتخت بیفزاییم.
 
آغاز به‌کار پایش الکترونیکی تردد در محدوده زوج و فرد از 22 فروردین ماه
سردار حسینی با اشاره به الکترونیکی شدن نظارت بر تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 130 دوربین ثبت تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد در ورودی‌های این طرح نصب شده‌اند و به صورت ارشادی و آزمایشی ورود و خروج خودروها در این محدوده‌ را رصد می‌کنند.
 
وی ادامه داد: ولی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از 22 فروردین ماه سال آینده ثبت تخلف ورود غیرمجاز در محدوده زوج و فرد با استفاده از این دوربین‌ها کلید خواهد خورد، این در حالی است که طبق آمارهای موجود روزانه بیش از 300 هزار ورود غیرمجاز به محدود زوج و فرد رخ می‌دهد که با بهره گیری از دوربین‌های تعبیه شده در این محدوده قطعاً این تخلفات به میزان معناداری کاهش پیدا خواهد کرد.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تجربه موفق استفاده از دوربین‌ و تکنولوژی الکترونیکی در پلیس راهور گفت: به عنوان مثال از زمانی که در بهمن‌ماه دوربین‌های تخلف از چراغ قرمز در تقاطعات شهری پایتخت نصب شد، 140 هزار تخلفی که پیش از آن به صورت روزانه رخ می‌داد به 16 هزار مورد کاهش پیدا کرد. همچنین با بهره گیری از افزایش 88 درصدی دوربین‌های ثبت تخلف موفق به کاهش 12 درصدی تخلفات سرعت غیرمجاز شده‌ایم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.