| کد خبر: 154789 |

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی:

190 دستگاه دوربین در کلانشهر تبریز ترافیک را کنترل می‌کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی گفت: 190 دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز ترافیک شهر را کنترل می‌کنند ولی برای کلانشهر تبریز کافی نبوده و از شورای شهر و شهرداری این شهر، درخواست اهتمام لازم در این باره را دارم.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی گفت: 190 دستگاه دوربین کنترل ترافیک در تبریز ترافیک شهر را کنترل می‌کنند ولی برای کلانشهر تبریز کافی نبوده و از شورای شهر و شهرداری این شهر، درخواست اهتمام لازم در این باره را دارم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز ، سرهنگ ناصر میکائیلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد متوفیان درون شهری و برون شهری در 8 ماهه ابتدایی سال جاری اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا امروز، تعداد متوفیان حمل و نقل درون و برون شهری، 464 نفر بوده است که علی رغم کاهش این تعداد در مقایسه با سال گذشته، شاهد 14845 نفر مجروح در تصادفات درون و برون شهری استان بوده‌ایم.

وی افزود: در تصادفات برون شهری استان آذربایجان شرقی، تاکنون 348 نفر جان خود را از دست داده و 6093 نیز مجروح شده‌اند که این رقم بالا نشان دهنده سرعت بالا و عدم دقت رانندگان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به کاهش 15 درصدی تصادفات درون شهری به 110 نفر،تصریح کرد: از تعداد متوفیان درون شهرها در 8 ماهه اول امسال، 23 نفر در صحنه تصادف فوت کرده و مابقی در بیمارستان فوت کرده‌اند که این مسئله نشان دهنده لزوم توجه به سرعت عمل در انتقال آسیب دیدگان به بیمارستان است.

وی ادامه داد: بیشترین فوتی در میان پلیس راه‌های استان متعلق به شهرستان سراب است و از 348 نفر فوتی تصادفات، 165 نفر در بیمارستان‌ها و 183 نفر در سر صحنه جان باخته‌اند.

سرهنگ میکائیلی با اشاره به اینکه درباره علت اصلی تصادفات در جاده‌های برون شهری استان عدم رعایت سرعت مطمئن است خاطر نشان کرد: 89 نفر از این جانباختگان بر اثر عدم رعایت سرعت مطمئن، 82 نفر به دلیل عدم توجه به جلو و مابقی سبقت غیرمجاز بوده است.

وی بیان کرد: علت اصلی تصادفات درون شهرهای استان، عدم توجه به جلو است و خطی از سرعت مطمئن نیز در رتبه دوم قرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی، بیشترین تصادفات جاده‌های استان را در ساعات 16الی18 اعلام کرد و گفت: این ساعت برای حمل و نقل درون شهرهای استان 18 الی21 است که خصوصاً با توجه به اینکه 70 درصد جان باختگان تصادفات استان در تبریز هستند، قابل توجه است.

وی در ادامه گفت: برحسب سن رانندگان دارای نقش در تصادفات، سن رانندگان در جاده‌های برون شهری 45 سال به بالا است و در تصادفات درون شهرهای استان نیز 25 تا 34 سال است.

میکائیلی با اشاره به اینکه روزهای جمعه در برون شهرها و چهارشنبه در درون شهرها بیشتر تصادفات رخ داده است، ابراز کرد: برخورد با تخلفات حادثه ساز در اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی استان قرار دارد و در مجموع در 8 ماهه اول امسال، 74 هزار برگ اعمال قانون صادر شده است.

وی با اشاره به انتظارات راهنمایی و رانندگی استان از سازمان‌ها در ترافیک درون شهری و برون شهری، یادآورشد: در تبریز حدود 190 دستگاه دوربین کنترل ترافیک وجود دارد که ترافیک شهر را کنترل می کنند ولی برای کلانشهر تبریز کافی نبوده و از شورای شهر و شهرداری این شهر، درخواست اهتمام لازم در این باره را دارم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی، راه اندازی استودیو خبر در پلیس راهنمایی و رانندگی، پیگیری جدی بحث فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و رانندگی و لزوم مدنظر قرار دادن پارکینگ‌ها در تغییر کاربری ماده پنج به مجتمع‌های تجاری و ... را از دیگر مسائل مدنظر مجموعه مدنظر خود عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: ترسیم کروکی در تصادفات تا 6 میلیون 300 هزار تومان، نیازی به حضور افسر کارشناس ندارد و رانندگان می‌توانند با مراجعه به بیمه هزینه خسارت را بدون ترسیم کروکی اقدام کنند.

میکائیلی،با اشاره به اینکه بیشترین فوتی و مجروحان در تصادفات تبریز در اتوبان شهید کسایی است،تصریح کرد: این اتوبان از نظر رمپ‌ها و لوپ ها، شیب، هندسه و ... در برخی بخش‌ها دارای مشکل است و امیدوارم شهرداری و راهداری در این باره اقدامات مقتضی را انجام دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی در پایان بیان کرد: 70 درصد علت تصادفات در کشور و آذربایجان شرقی به عامل انسانی بازمی گردد و جاده دیزل آباد و سه راهی رسالت از جمله نقاط حادثه خیز تبریز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.