| کد خبر: 89335 |

معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

◄قابلیت استفاده از استانداردهای IMO در سایر سیستم‌های حمل نقل

تین‌نیوز | معاون مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی، گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی در ناوگان و زیرساخت مدهای مختلف حمل ونقل، می‌توان از استانداردهای سازمان کشتیرانی بین‌المللی در این زمینه بهره برد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز در اولین کنفرانس  ملی محافظت ساختمان‌ها و سیستم‌های حمل‌و‌نقل در برابر آتش که صبح امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد سعید بختیاری با اشاره به استنباط های قابل استفاده برای جلوگیری از آتش‌سوزی در ساختمان و حمل ونقل اظهار داشت: در صورت حمایت وزرات راه و شهرسازی و سازمان های عمومی می توان از استانداردهای کشتیرانی IMO در سایر سیستم‌های حمل و نقل استفاده کرد.

 وی افزود: برای جلوگیری از آتش سوزی در سیستم‌های حمل ونقل ضمن تاکید بر مبحث سوم باید سخت‌گیری‌های لازم اعمال شود.

دبیر علمی این سمینار تصریح کرد: در ویرایش‌های بعدی مبحث سوم مقررات ملی به طور حتم به استانداردهای مربوط به حمل و نقل بیش از پیش توجه خواهد شد.

بختیاری با بیان اینکه مشکل اصلی حوزه ساختمان در ایران آیین‌نامه های پشتیبان است، گفت: به همین خاطر کمیته‌ای به نام «استپلیکتر» تشکیل شده  است بنابراین پیمانکاران شرکت های مشاور و مهندسی باید با مقررات جدید به منظور حضور در بازارهای جهانی همراه شوند؛ زیرا در 60 سال گذشته علیرغم پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل جایگاه کشور ارتقا نیافته است.

معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اهمیت محافظت جانی در برابر آتش سوزی خاطر نشان کرد: در کشورهای اروپایی بخشی برای مطالعه درخصوص محافظت جانی  در زیرساخت، ایستگاه‌های راه آهن، واگن، پایانه های اتوبوسرانی و مبلمان ناوگان در برابر آتش‌سوزی و رفتار متقابل مردم از مدت ها پیش شکل گرفته که کشور ما از این مسئله غافل است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.