| کد خبر: 8628 |

نظرها و خبرها◄ مصائب بی شمار ادغام دو وزارتخانه

تین نیوز | اواخر اردیبهشت ماه گذشته رئیس جمهور راهی وزارت راه و شهرسازی شد. در روز دیدار رئیس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در گزارشی که به حسن روحانی ارائه داد در بخشی از صحبت های خود، ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را موجب افزایش ضمانت اجرایی تحقق طرح‌های آمایشی و طرح‌های منطقه‌ای ذکر کرد و بدین ترتیب مهر تایید خود را بر این ادغام زد.


1- گزارش مشروح وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهوری/ مزیت ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با راه و ترابری از نظر آخوندی
تین نیوز | سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی گفت: ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری علیرغم تمام سختی‌هایی که در بر دارد این امکان کم‌نظیر را برای دولت فراهم ساخته است که ضمانت اجرایی تحقق طرح‌های آمایشی و طرح‌های منطقه‌ای افزایش یابد...
مطلب کامل

نظر |مصائب بی شمار ادغام دو وزارتخانه
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۳۰در مورد این مطلب:
مخالفم. وزیر محترم در بیان مزیت ادغام دو وزارت می فرماید ضمانت اجرایی تحقق طرح‌های آمایشی و طرح‌های منطقه‌ای افزایش می یابد. این مطلب صحیح ولی این مزیت كه وزیر محترم برای ادغام دو وزارتخانه بیان نموده است اصلا دلیل كافی برای ادغام نیست زیرا از یك طرف به دهها معایب این ادغام توجه نمی كنند و از سوی دیگر اگر بنا باشد برای هماهنگی سیاستهای دو بخش مستقل كه بر هم اثر گذار هستند آن دو بخش با هم تلفیق شوند آنگاه باید وزارت راه با بخش صنعت و معدن هم تلفیق شود چون بخش صنعت و معدن هم به شدت بر آمایش سرزمین و طرحهای منطقه ای موثر است و باید با وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری هم ادغام شوند چون آن هم بر حمل و نقل و مسكن و توسعه كشور موثر است و همینطور بقیه وزارتخانه ها. در حالیكه می توان هماهنگی دو بخش مسكن و شهرسازی با راه و ترابری را با روشهای دیگری نیز تامین نمود و مصائب بی شمار ادغام دو وزارت را بر كشور تحمیل نكرد. كارهای بزرگی كه در بخش حمل و نقل باید اتفاق بیافتد از حوصله وزارت كنونی كه بخش اندكی از نیروهایش حمل و نقلی هستند خارج است اكنون كل معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل در حد یك اداره كل نیرو دارد و چه اهداف و حرفهایی هم زده می شود! 

2- جزییات بازدید رئیس جمهوری از وزارت راه و شهرسازی/ برنامه های دولت یازدهم برای توسعه حمل و نقل
تین نیوز | دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...رییس جمهوری با اشاره به توسعه حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای در بازدید از وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‌های تأثیرگذار در زمینه رونق اقتصادی است و می‌تواند با آماده کردن زیر ساخت‌ها در بخش‌های مختلف اشتغال و تحول ایجاد کند...
مطلب کامل

نظر |ماده 163 قانون برنامه پنجم اجرا نمی شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۳۰ در مورد این مطلب:
مردم نیاز به جاده امن دارند ولی هزینه لازم در جاده ها برای نگهداری صورت نمی گیرد و ماده 163 قانون برنامه پنجم اجرا نمی شود. 

نظر | یک وزیر و چند مسئولیت
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۳۰ در مورد این مطلب:
آیا همه این مسائل مهم را یك وزیر می تواند مدیریت كند؟

3-روحانی: دولت، توقع بالایی از وزارت راه و شهرسازی دارد
تین نیوز | دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...رئیس جمهوری اظهار داشت: دولت توقع بالایی از وزارت راه و شهرسازی به دلیل مسئولیت سنگینی که در اجرای امور زیربنایی که مرتبط با رفاه و سلامت مردم است، دارد...
مطلب کامل

نظر |بار سنگین بر دوش وزیر
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۳۰در مورد این مطلب:
این بار برای وزیر محترم سنگین است بخش حمل و نقل آن را جدا كنید

4- رویکرد وزارت راه و شهرسازی بیشتر بر راه متمرکز است تا مسکن
تین نیوز |دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...ایرج ندیمی نماینده مجلس شورای اسلامی از سیاست های دولت در بخش مسکن انتقاد کرد و گفت: دولت هنوز یک سیاست روشن و مشخصی برای بخش مسکن ارایه نداده است. رویکرد وزارت راه و شهرسازی بیشتر بر راه متمرکز است و متاسفانه باید بگویم در بخش ادغام وزارتخانه ها به نتیجه مورد نظر دست پیدا نکرده ایم.در حال حاضر رویکرد وزارت ورزش و جوانان بیشتر بر ورزش تکیه دارد و وزارت صنعت و معدن هم به صنعت توجه بیشتری نشان می دهد.سیاستهای دولت یازدهم هم تا کنون ادامه سیاست های گذشته همراه با ایجاد تغییراتی بوده و تنها روش کار کمی تغییر کرده است... 
مطلب کامل

نظر | انتزاع دو وزارتحانه چه شد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۹۳-۰۲-۲۳در خصوص این مطلب:
وزیر محترم قول داده بودند تا طرح ایجاد دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را بعداز مدتی اجرا نمایند اما هنوز خبری از مقدمات آن هم نیست.
انتظار ما از ایشان با توجه به تجربه خوبی که در این زمینه دارند پرداختن به بخش مسکن با وقت بیشتری است.
درست است که بخش راه جاذبه های خاص خود را دارد اما پروژه های آن زمان بر و وقت گیر است و لازمه آن ایجاد وزارت تخصصی در این زمینه می‌باشد.
امیدوارم وزیر محترم هرچه زودتر مقدمات طرح وزارت مسکن را که بسیار ضروری تر از وزارت ورزش می‌باشد را فراهم نمایند.

نظر | وزارت راه هیچ تحرك قابل توجهی در بخش حمل و نقل انجام نداده است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۴در خصوص این مطلب:
بنده با نظر این نماینده محترم مخالفم. وزارت راه هیچ تحرك قابل توجهی در بخش حمل و نقل انجام نداده است و بی برنامه بودن بخش حمل و نقل كاملا مشهود است. خدا كند وزیر به وعده خود عمل كند و مطالعات تفكیك شدن وزارت خانه را به تیم خبره بسپارد و نتایج آن را منتشر و عمل كند. اغلب متخصصین و پیش كسوتان بخش حمل و نقل و تمام وزرای سابق راه و ترابری بر این موضوع تاكید دارند. 

نظر | لزوم جداسازی وزارت راه از مسکن
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۴در خصوص این مطلب:
جداسازی وزارت راه از مسکن کاملا مشهود است الان با توجه به آرامش نسبی در کارهای اجرایی فرصت مناسبی برای وزیر محترم می‌باشد. با گذشت زمان و عقب ماندن از پروژه ها قطعا این موضوع به عنوان عامل اصلی در کندی پروژه ها به ویژه بخش مسکن عنوان خواهد شد.

5- ارایه سند مقدماتی طرح جامع حمل و نقل تا شش ماه آینده
تین نیوز |شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...وزیر راه و شهرسازی با ابلاغ حكمی خطاب به سیدمجید برهانی به عنوان رئیس كارگروه «جمع‌بندی و انتشار مطالعات طرح جامع حمل و نقل كشور» تاكید كرد كه نسبت به جمع‌بندی مطالعات انجام شده و انتشار آن در وضعیت موجود و به عنوان سند مقدماتی حداكثر ظرف شش ماه اقدام شود...
مطلب کامل

نظر | 6 ماه دیر است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۳در مورد این مطلب:
اقدام خوبی است. اما 6 ماه دیر است. اگر زمان كوتاه تر بود از نتایج آن برای طرح های قانون بودجه سال 94 استفاده می كردیم. 

نظر | وزارت حمل و نقل باید از وزارت مسکن و شهر سازی منفک شود
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۰۲-۱۴ در مورد این مطلب:
وزارت حمل و نقل باید ایجاد شده و از وزارت مسکن و شهر سازی منفک شود. اینجوری هم آقای وزیر می تواند به کارها دقیق تر برسد و هم حمل و نقل کشور مغفول نماند. 

نظر | لزومی به جداسازی نیست
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۰۲-۱۴ در مورد این مطلب:
با توجه به اینكه در حوزه حمل و نقل جناب وزیر چهار معاونت هوایی ریلى دریایی و جاده ای دارند هر چهار حوزه كمتر از وزارت نیستند لذا در صورت رعایت مقررات و آیین نامه هاى هر حوزه به نحو احسن نیازى به جدا شدن وزارت از مسكن نیست و الا براى هر حوزه هم یك وزارتخانه ایجاد شود همین آش و همین كاسه هست... 

نظر | برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی اقدام کنید
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۵ در مورد این مطلب: 
برای بهبود وضعیت تا دیر نشده برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان وزارت حمل و نقل و وزارت مسکن و شهرسازی اقدام کنید. ضمنا از انتصاب های سیاسی پرهیز کنید. از افراد با تجربه و شایسته استفاده کنید. از بازنشسته ها تنها به عنوان مشاور خود استفاده کنید نه به عنوان معاون وزیر. لطفا به عملکرد معاونت های راهداری، هواپیمائی، شرکت ساخت، شرکت فرودگاه‌ها، شرکت شهر فرودگاهی و بنادر و.... توجه ویژه کنید.

نظر |  طرح جامع به زودی به نتيجه نهايی نمی‌رسد 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۱۵ در مورد این مطلب:
قرار است در مدت شش ماه وضعيت اين مطالعات روشن شود يعنی بخشهايی كه قابل استفاده هستند برای عموم منتشر شود و بخشهايی كه بايد رفع نقص شوند و مكانيزم رفع نقص آنها پيشنهاد شود.
در واقع اين مدت برای احيای ستاد كارفرمايی طرح جامع حمل و نقل است تا كارفرما با تسلط بر طرح جامع بتواند آن را پيش ببرد. به بيان ديگر انهدام بدنه كارفرمايی اين طرح در دوره وزارت نيكزاد باعث شده كه اكنون شش ماه برای احيای اين ستاد زمان لازم باشد.
انتظار اينكه طرح جامع به زودی به نتيجه نهايی برسد را نداشته باشيد و برای درازمدت هم هنوز چشم اندازی وجود ندارد و بستگی به همت و اراده مسئولان وزارت راه دارد تا با يك برنامه منسجم و برای مدت حداقل 4 سال كار و تلاش مستمر كارشناسی با كمك مشاور و با اراده قوی مديريتی برای مقاومت در برابر كارشكنی ها شايد اين طرح به نتيجه برسد.

6- آخوندی: قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز مغایر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است
تین نیوز |سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به سران سه قوه، مهمترین ایراد قانون جدید مبارزه با قاچاق كالا و ارز را تعارض با ابلاغیه مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و اهداف و سیاست‌های این برنامه و ناسازگار بودن قانون با شرایط اقتصادی و كسب و كار روز دانست.
مطلب کامل

نظر | مشکلات شرکت‌های حمل و نقلی در اسکو
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۸در مورد این مطلب: 
سیاستهاى ابلاغى مقام معظم رهبرى در بخش حمل و نقل در سال ١٣٧٩ حداقل در شهرستان اسكو آذربایجان شرقى نزدیك چهار ماه هست كه از یاد رفته و اجرا نمی‌گردد. مزید اطلاع شركت نیك روش سابق و خودرو ترابر تبریز فعلى روزانه براى بیش از ٥ كامیون تریلى بدون توقفگاه مناسب و عدم راه دسترسى مناسب در كنار ایستگاه تاكسى در داخل شهر ایلخچى و جنب سوپرماركت و چهارراه شهر با تاسیسات ٣ مترى با ضوابط تاسیس سال ١٣٦٢بایك تاكسى تلفنى ١ كیلومتر راننده ها را در حاشیه راه و داخل كارخانه حبس كرده و فقط بارنامه حمل می‌كند نه بار!!! واین در حالى هست كه امكانات ٢ متر مربع یعنى دو هكتار( نه سیصد متر) این شركت مثل هتل پنج ستاره به عنوان سرمایه خصوصى و مورد استفاده ملى خاك می‌خورد و توصیه هاى ابلاغى مقام معظم رهبرى در مورد محیط زیست كاهش انرژى افزایش ایمنى و دعوت از سرمایه گذارى داخلى و كرامت انسانى راننده هاى زحمت كش در شهرستان اسكو تحت شعاع قرار گرفته است. با توجه به اعتراض و انتقاد این شركت به سازمان حمل و نقل و راهدارى در تهران و استان كه این مسایل را از دید شكایت نگاه می‌كنند رسیدگی نمی‌گردد. لطفا دستور فرمایید رسیدگى نمایند. 

7- 6 وعده جدید نورزاد چه بود؟
تین نیوز | پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل از بهمن ماه سال گذشته تا 31 اردیبهشت امسال 6 وعده داده است که مهمترین آن بهره برداری از آزادراه قم - گرمسار تا پایان نیمه اول سال جاری است...
مطلب کامل

نظر | كاهش 30 درصدی بودجه شركت ساخت
نظر منتشر شده در تاریخ  ۱۳۹۳-۰۳-۰۱در مورد این مطلب:
البته با توجه به كاهش 30 درصدی بودجه شركت ساخت برای تحقق اين 6 وعده بايد از ادامه فعاليت خيلی از پروژه های شركت ساخت از جمله
راه آهن سريع السير قم - اصفهان
راه آهن قزوين - رشت و شيراز - بوشهر
آزادراه تهران - شمال
كنار گذر افسانه اي شرق اصفهان
آزاد راه شيراز - اصفهان و قزوين - الموت و...
چشم پوشی نمود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    فقدان طرح آمایش سرزمین باعثاختلالهایی در روند توسعه کشور شده است مثلا اینکه مسائل و روند بخش حمل و نقل با توسعه شهری هماهنگ نیست و از سوی دیگر بی توجهی یا کم توجهی مسئولین پروژه های حمل و نقل برون شهری و درون شهری به موضوع مهم هماهنگی فیمابین باعثاختلالهایی در حمل و نقل و توسعه شهری شده است و همین مشکلات امروزه مستمسک وزیر محترم شده که دو بخش حمل و نقل و مسکن و شهرسازی در زیر یک چتر بنام وزارت راه و شهرسازی قرار گیرند که این دلیل برای ادغام دو وزارت کفایت نمی کند و در این صورت بایستی بخش حمل و نقل با تمام بخشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی دیگر هم ادغام شود تا هماهنگی در داخل وزارت پیش آید که نه تنها عملی نیست بلکه باعثهماهنگی نخواهد شد نظیر آنکه در داخل وزارت راه و ترابری سابق شاهد بودیم که بسیاری از پروژه های موازی راه و راه آهن بدون هماهنگی تعقیب می شدند و بطور کلی چاره هماهنگی امور در ادغام کردن نهادهای مرتبط نیست