| کد خبر: 83945 |

مدبرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ دلایل تغییر شرایط آب‌وهوایی در نوروز ۹۵ / فردا آسمان جنوب بارانی می‌شود

تین‌نیوز| مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه «تغییرات آب وهوایی در فصل بهار از سوی سازمان، پیش بینی و اطلاع رسانی شده بود.» تصریح کرد: بارش فراتر از حد نرمال در پاییز و گرمی هوا و کم بارشی در فصل زمستان سال گذشته، احتمال بازگشت آب‌وهوای زمستانی را تقویت می کرد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به ‌ تغییر آب‌وهوا و بارش شدید برف و باران در طول سفرهای نوروزی حد فاصل 25 اسفند 94 تا15 فروردین 95 اظهار داشت: بارش فراتر از حد نرمال در پاییز و کم‌بارشی و گرمی هوا نسبت به شرایط  نرمال در زمستان، نوید بارش برف و باران در فصل بهار را می داد که پیش بینی های سازمان هواشناسی با توجه  به تفاوت اقلیمی به درستی صورت گرفت.   

وی با بیان اینکه «عمر یک سامانه هواشناسی بین یک هفته تا 10 روز است» گفت: برآورد سازمان هواشناسی مبنی بر آب‌وهوای متعادل در ابتدای بهار 95 بود، البته تغییرات آب‌وهوایی در نوروز سال جاری نیز با توجه به سوابق اقلیمی مناطق غیر عادی و خارج از عرف نبود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در ادامه از گذر یک سامانه بارشی در شمال کشور به ویژه استان‌های خراسان شمالی و رضوی در بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: در روز سه‌شنبه 17 فروردین نیز شاهد موج بارشی در جنوب کشور خواهیم بود که البته وجود رطوبت هوا در مناطق جنوبی کشورموجب  بارش‌ به صورت پراکنده خواهد شد. 

وظیفه در گفته‌های برخی مسئولان حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل در خصوص پیش‌بینی شرایط آب و هوایی پایدار در تعطیلات نوروز از سوی سازمان هواشناسی را تکذیب کرد و گفت: برنامه‌های تلویزیونی، اطلاعیه و اخطاریه‌های سازمان پیش از ایام نوروز  حاکی از صحت پیش‌بینی‌ها در خصوص سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی‌ها بود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.