بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

نمایشگاه صنعت ساختمان؛ آغاز فرصتی چهار روزه برای دستیابی به اهداف عالیه ساخت‌و‌ساز

نمایشگاه صنعت ساختمان؛ آغاز فرصتی چهار روزه برای دستیابی به اهداف عالیه ساخت‌و‌ساز

تین نیوز | رئیس سازمان نظام کاردانی بخشی از مشکلات صنعت ساختمان را ناشی از نبود کاردان‌های فنی دانست و گفت: حضور کاردان‌ها در نمایشگاه صنعت ساختمان که به مدت چهار روز برگزار می‌شود فرصت نمایشگاه صنعت ساختمان بیانگر اهمیتی است که کاردان‌ها در صنعت ساختمان‌ برعهده دارند.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ایران به مدت ۴ روز و از امروز ۱۸ مردادماه برای هشتمین سال متوالی در حالی برگزار می‌شود که نقدهای فراوانی بر عملکرد مهندسان در سال‌های اخیر در صنعت ساختمان سازی مطرح است. به گفته رئیس سازمان نظام کاردانی بخشی از مشکلات صنعت ساختمان ناشی از عدم حضور کاردان‌های فنی است.
 
مهدی موذن رییس سازمان نظام کاردانی نمایشگاه صنعت ساختمان را فرصت مغتنمی برای بیان سازمان نظام کاردانی دانست و گفت: چهار روز برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان فرصت مغتنمی برای ترویج آموزش و فرهنگ سازی در حوزه صنعت ساختمان است. این نمایشگاه فرصتی است تا اهداف عالیه ساخت و ساز صحیح و اصولی به رغم هزینه‌های سنگین محقق شود.
 
رییس سازمان نظام کاردانی افزود: حضور سازمان نظام کاردانی در هشتمین نمایشگاه بیانگر اهمیتی است که کاردان‌ها در صنعت ساختمان‌ برعهده دارند و امید است تا به روال سال‌های پیش حضور در نمایشگاه، مورد استقبال مسئولان، اعضا و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان قرار گیرد.
 
ساخت‌وسازها بر اساس اقلیم انجام شود
موذن با اشاره به تاثیر و اهمیت آموزش نیروی انسانی در حوزه صنعت ساختمان افزود: حوزه‌های تحقیقاتی در مسکن و ساختمان باید بیش از گذشته فعال بوده و روش‌های نوین ساختمان‌سازی، منطبق با اقلیم و شرایط آب‌ و هوایی کشورمان اجرا شود، درغیر این صورت شاهد ساخت ساختمان‌هایی با عمر کوتاه، غیر استاندارد و به دنبال آن اتلاف سرمایه‌های ملی خواهیم بود.
 
وی تاکید کرد: ساختمان‌سازی چرخه‌ای است که با زنجیره‌های متعدد و افراد مختلف انجام می‌شود بنابراین باید همه عوامل دست به دست هم بدهند تا ساختمان ایمن، مقاوم و با عمر مفید بالا داشته‌ باشیم. 
 
بنا بر این گزارش، پیش‌تر اکبر ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بخشی از کیفیت پایین ساختمان‌ها را متوجه آموزش‌های آکادمیک عنوان کرد و خواستار پر کردن خلاء بین مهندسان و کارگران فنی توسط کاردان‌ها شد.
 
لازم به ذکر است، سازمان نظام کاردانی در هشتمین نمایشگاه صنعت ساختمانی در سالنF ۲۵، غرفه ۳۶، میزبان مسئولان، اعضا و دست‌اندرکاران حوزه ساخت‌و‌ساز است و به ارایه و معرفی فعالیت‌های خود می‌پردازد.
 
برگزاری این نمایشگاه  امسال به عهده اتاق تعاون ایران گذاشته شده است. نمایشگاهی که همه ساله با حضور تعداد زیادی از فعالان حوزه‌های گوناگون صنعت ساختمان، بازدیدکنندگان فراوانی را به خود جلب می‌کند و شامل حوزه‌های مختلفی مانند لوله اتصالات و شیرآلات، تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمانی، گروه صنایع برق و الکترونیک ساختمان، گروه در و پنجره، گروه کاشی، سرامیک و چینی‌آلات بهداشتی، رنگ چسب و رزین‌، گروه مصالح ساختمانی، نهادهای مالی خدماتی و بیمه‌ای ساختمان، انبوه‌سازان و شرکت‌های مسکن‌ساز و ... است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.