| کد خبر: 57839 |

◄ سازمان هواپیمایی کشوری در انتظار انتخاب آخوندی / مطرح‌ترین‌ها چه کسانی هستند؟

تین نیوز | استعفای علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری موجب شد، ثباتی که با انتصاب اخیر در شرکت فرودگاه‌ها در بخش هوانوردی کشور به وجود آمده بود، بار دیگر خدشه دار شود و فعالان این بخش بی صبرانه در انتظار تصمیم وزیر برای انتخاب ریاست این سازمان باشند.

فعالان بخش هوانوردی در حالی چشم انتظار انتخاب عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هستند که شواهد و قراین نشان می دهد، وزیر راه و شهرسازی به دنبال انتخاب فردی است که بتواند بخش حاکمیتی هوانوردی کشور را در دو سال باقی مانده از دولت تدبیر و امید بدون تنش و با آرامش و ثبات و به بهترین نحو اداره کند و به همین دلیل با تامل بیشتری دست به انتخاب خواهد زد.

در این زمینه به نظر می رسد وزیر راه و شهرسازی به دنبال گزینه‌ای است که علاوه بر شایستگی، تجربه و تخصص؛ تحول گرا، خلاق و خوشنام نیز بوده و از محبوبیت لازم در بین اهالی صنعت برخوردار باشد تا با توجه به پیش بینی هایی که در خصوص لغو تحریم‌های بین المللی وجود دارد، با تدبیر و امید و بدون حاشیه، به فعالیت در بخش هوانوردی بپردازد.

بر این اساس خبرهایی که از محافل مختلف شنیده می شود بیانگر آن است که در بین گزینه هایی که برای این سمت مطرح هستند سه چهره بیشتر از سایرین مورد توجه قرار گرفته اند.

محمد بنی نجاریان که ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عضویت در کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تنظیم برنامه پنجم توسعه را در پیشینه دارد و اولین خصوصی های انجام شده در بخش فرودگاه‌ها یادآور فعالیت اوست یکی از این گزینه هاست.

محمد حسن پاسوار که مدیرعاملی شرکت فرودگاه‌های کشور و عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله سوابق وی است و هم اکنون نیز نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در طرح تحول سازمانی وزارت راه و شهرسازی است نیز از دیگر گزینه های مطرح برای ریاست سازمان هواپیمایی کشوری است.

حسین خانلری نیز که سابقا رئیس سازمان هواپیمایی کشور بوده و ریاست پلیس فرودگاه‌ها و فرماندهی هواپیمایی نیروی انتظامی را نیز در سوابق مدیریتی خود دارد و اکنون نیز در شهرداری فعال است چهره دیگری است که به عنوان یکی دیگر از گزینه‌ های ریاست سازمان هواپیمایی مطرح است.

البته تمام اینها شنیده‌هایی است که از محافل مختلف به بیرون درز کرده است و برای اطمینان از صحت خبرهای منتشره باید منتظر اعلام نام فرد منتخب از سوی وزیر بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهاب 0 0

    جناب پاسوار بسیار گزینه مناسبی میباشند، ایشان شخصی تحولگرا و بسیار خوشنام در نزد کارکنان شرکت فرودگاه هاست، استادی بنام و با برنامه که ایشالا قرعه به نام دکتر پاسوار دربیاد. با تشکر. بیرانوند

  • علیرضا حضرتی کنترلر ترافیک هوایی 0 0

    با سلام، صنعت هوانوردی کشور امروز نیاز به یک تیم قوی مدیریتی داشته که از ابعاد مختلف دانش و علم هواپیمایی، تجربه، تحول گرایی، آگاهی به مشکلات، مانع از نابودی سرمایه های انسانی و انسجام بخش های مختلف این صنعت پیچیده بارز باشد. بی شک دکتر امیر ناصر اخوان به عنوان یکی از شخصیتهای پر ارزش و توانمند هواپیمایی ثابت کرده اند که به خوبی شایستگی هدایت چنین تیمی را در راس سازمان هواپیمایی کشوری دارند. از همه متخصصین متعهد دلسوز و آگاه خواهشمندیم با وقت شناسی حمایت خود را از این سرمایه علمی _ تخصصی کشور اعلام کنند و آن را به سمع شخص وزیر محترم راه و مقامات کشوری برسانند. با سپاس علیرضا حضرتی کنترلر ترافیک هوایی

  • دانشجوی دکتر اخوان 0 0

    جناب حضرتی انصافا دکتر اخوان مدیریت بسیار قوی در هلی کوپتر داشتند و اصلا قابل قیاس با جهانگیریان نیست. ایکاش ایشان انتخاب میشدند

  • علی 0 0

    این عزیزان منتخب مدیرعامل فعلی شرکت فرودگاهها هستند و این همکاری با کمیته حمل و نقل کمیسیون زیربنایی مجمع و زیر نظرآقای محسن رضائی هم از طریق وی که دبیر کمیته هست ارائه شده، کسی که ٢١ سال پیش بازنشسته شده و حتی خبر نداره امروز انکس نوزدهی به کنوانسیون شیکاگو أضافه شده، رویکرد پیشگیرانه به ایمنی را نمی شناسد چگونه کاندید ریاست سازمان هواپیمایی است، جناب پاسوار فرد وارسته و متشخص لیکن آیا صنعت هوانوردی را می شناسند؟ آیا عناصر سیستم حمل و نقل هوایی را می فهمند؟ یا از هواپیمایی فقط سفر با هواپیما را تجربه کرده اند؟!! انتظار از دولت تدبیر رفتار مدبرانه است، امروز نیاز صنعت به مدیران روزآمد و مسلط به مبانی صنعت هوانوردی است، نباید به دنبال ایجاد موزه از بازنشستگان سالخورده و فاقد دانش روز از الزامات صنعت رفت، نجات صنعت در گرو مدیریت دانش پایه و با نشاط برای تلاش مضاعف است نه روحیه محافظه کاری

  • جمال تازه فر 0 0

    پاسدار را نمیشناسم. مجمع تشخیص چه ربطی به سازمان دارد؟ مگر قرار است وزیر انتخاب کنیم یا رییس جمهور؟ به نظرم عکس بنی نجاریان هم از تمام این آقایان بهتر است. حداقل از خودمون است. جلو جدا شدن شرکت از سازمان هم خودش را قربانی کرد. کت و شلوار وبرنج و روغن و ماده ۶ را او به کارشناسان هدیه داد. زمان او درآمدهای سازمان بی نوای ما ۱۰۰۰ برابر شد. رادار هم خرید. حتی برای مرکز فنون هواپیمای نو خرید. حقا و حقیقتا سالم بود و آخرشم این معاون وزیر را با حکم کارشناس آتشنشانی بازنشستش کردند. آقای خانلری خوش اخلاق است و همه رو راضی میکند. ولی کارنامه اش در سازمان معلوم است. خداوکیلی دزد که نداریم دنبال پلیس میرویم. شکر خدا با کمک خلبانی هواپیماهای کوچک ناجا تشریف آوردند و الآن خلبان ایرباس هستنو مزد از این بیشتر؟! ضمنا ایشان تا شروع دوران ریاست جمهوری دکتر قالی باف صبر کنند، حداقل رییس سازمان که میشود. به دوست علاقمند به دکتر اخوان هم عرض میکنم از ایشان بپرسند ۲۰ سال پیش کجا بودند؟ کارنامه دکتر اخوان هم در سازمان و دانشکده هواپیمایی، پنها و سازمان هوایی اصفهان مشخص است. چه اتفاق جدیدی افتاده که ایشان به عنوان ناجی صنعت مطرح شده است. کدام تیم قوی؟ پدر سازمان از این کمپینگ های قدرت طلب درآمده. ایشان آن وقت که جوان بود و انگیزه داشت اگر میتوانست کاری میکرد. کسی که در صنعت بوده کارنامه دارد. از بیرون که نیامده ایم. هنوز یادمان نرفته که ایشان از بورس سازمان استفاده فرمودند و بعد درسشان در انگلستان که تمام شد خود را به وزارت علوم منتقل کردند. سازمان کسی را میخواهد که خاک سازمان را خورده نه اینکه ارز و دلار سازمان را مصرف فرموده و نانش را خورده باشد! آخوندی که هم زرنگ است و هم از ریسمان سیاه و سفید هم میترسد کسی نیست که سراغ آزموده های اینچنینی برود. آقای اخوان هنر جدیدی دارند در شرکت آسمان نشان دهند. تازه پست ممیل فرموده اند. کمی هضم شود بعد که اشتهایشان باز شد دوباره سر سفره جدیدی تشریف بیاورند. فرصت برای خدمت رسانی ایشان زیاد است. خیلی از دوستان مطرح شده تفکراتشان را میتوان در گروههای وایبری دید. دریغ از یک پیشنهاد و دریغ از یک نظر حرفه ای. وااقعا چقدر بدبختیم که رای و نظر به پوپولیست ها میدهیم. به نظر من مهندس خداکرمی و مهندس حبیبی، به همه کاندیداها می ارزند. یه بارم که شده به از داخل سازمان انتخاب کنید.

  • علیرضا 0 0

    به نظر من باید کسی رییس سازمان مهمی چون هواپیمایی شود، که از هواپیما، علم بهینه سازی وچگونگی بهروری از این صنعت وا به خوبی بداند و در کنار اینها و مهمتر مدیری توانمند و قوی باشد تا بتواند ایده هایش را عملیاتی کند. این صنعت مهم و پول ساز که جان مردم را نیز در دست دارد و مایع آبرو و نمایانگر وضعیت اقتصاد کشور است نیازمند مردی است که به خوبی بتواند آن را اداره کند، در غیر این صورت همانند چند دهه اخیر همچنان درجا خواهیم زد.

  • مجلسی 0 0

    باسلام وعرض ادب واحترام، باتشکراز سایت وزین تین، بنظرمیرسد که دکتر اخوان نیز فردبسیارشایسته وانتخابی مردمی وتخصص محورانه برای این سمت باشند، بنظرایشان شخصیتی علمی، قانونگراودلسوزی امین برای کشورند. باتشکرواحترام به سایر گزینه ها

  • عبدالله 0 0

    زیاد خودتان را خسته نکنید

  • مرادی 0 0

    مدیری که جایگزین می شود باید دوست و همراه ایرلاین باشد و از موضع گیری های کوته فکرانه و توقعات زیر میزی و تصمیمات رابطه ای چشم پوشی کند. وقتی این مهم پیش بیاید خیلی از خبرها و شایعات کینه توزانه برعلیه ایرلاین ها هم از بین می رود و برعکس رابطه ای سالم و دوستانه ایجاد می شود که در ابتدا به نفع سازمان و ایرلاین هاست و نهایتا به نفع دولت و مردم خواهد بود.

  • Ali shahnazari 0 0

    با سلام جناب دکتر اخوان بهترین گزینه است.

  • عمادی 0 0

    آقایی که میگویی فلانی از کمک خلبانی به خلبانی رسیده لااقل بهتر از دیگران بوده توانسته خودش را ارتقاء بده و تا انجایی که من میدونم کسی بود که بدلیل مخالفت با ایران ۱۴۰ برکنار شد

  • کارشناس 0 0

    اقای خدا کرمی و مهندس حبیبی درکنار مهندس شهبازی میتوانند از پس بحران بربیایند البته اگر مهندس حبیبی شیخ و چهل گیس را کنار بگذارد که مسیولین تمدید مجوز انتونف هستند.

  • صابر 0 0

    به نظرم کاپیتان نخجوان گزینه مناسب تری هستند علارغم حواشی بوجود آمده دوران ایشان دوره موفقی بود.

  • حمید نجف 0 0

    جناب جمال تازه فر اینکه سعی کنید با انگ و تهمت به رقبا به شکل ناجوانمردانه نامزدهای مورد نظر خود را معرفی نمائید پدیده شگفتی است حضرتعالی که متخصص این امر خود را می پندارید بهتر است به جای تخریب دیگران از عملکردها و بیلان کاری نامزدهای مد نظر خود بگوئید. در این مکان صرفا نگاههای با رویکرد کارشناسی قابل قبول است، نه کوچه و بازاری

  • حسین 0 0

    سلام از دوستان محترم تقاضا دارم بجای اسم بردن از افراد و حدس و گمان زدن خصوصیات بارز ریییس سازمان بودن را درج کنند تا براساس آن وزیر محترم بتواند گزینه مناسب را انتخاب کنند.