بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

◄ 10 گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی

صبح امروز جلسه کارگروه انتخاب وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر و گفت و گو در مورد نحوه انتخاب و ارزیابی کاندیداهایی مختلف این سمت، در نهایت 10 نفر به عنوان نامزد نهایی این کارگروه برای بررسی دقیق تر مشخص شدند.

10 گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی
تین نیوز |

در جلسه صبح امروز کارگروه انتخاب وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم، 10 گزینه نهایی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی مشخص شدند.

به گزارش تین نیوز، صبح امروز جلسه کارگروه انتخاب وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر و گفت و گو در مورد نحوه انتخاب و ارزیابی کاندیداهایی مختلف این سمت، در نهایت 10 نفر به عنوان نامزد نهایی این کارگروه برای بررسی دقیق تر مشخص شدند.

خبرهای مهم امروز را بخوانید:

سنگ زدن به شیشه های مات اتاق انتخاب وزرای پزشکیان!​

حضور غافلگیر کننده یک زن در میان 5 گزینه اول وزارت راه و شهرسازی پزشکیان + عکس​

اعضای کارگروه وزارت راه و شهرسازی 32 نفر هستند و مقرر شده در جلسات حضوری با این 10 نامزد، برنامه کاری، رویکردها و دیدگاه های هر نامزد را با حضور هر یک از آنان مورد بررسی نهایی قرارداده و فهرست نهایی را که شامل پنج نفر می باشد به شورای راهبردی دولت مسعود پزشکیان ارایه نمایند.

گفتنی است که طبق ضوابط تعیین شده پنج انتخاب نهایی کمیته یا کارگروه باید با اعمال محدودیت های شیوه نامه ابلاغی باشد.

این شیوه نامه مقرر داشته که:

1- سه نفر بالای 55 سال

2- یک نفر زیر 55 سال

3- یک نفر از بین اقوام و یا بانوان

4- صرفا دو نفر از گزینه ها می توانند سابقه قبلی وزارت داشته باشند.

قابل ذکر است که بر اساس اعلام محمد جواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم، تصمیم نهایی برای معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی منحصرا در اختیار رئیس جمهور منتخب است و ساز و کار فوق با دستور دکتر پزشکیان و به منظور استفاده از ظرفیت کارشناسان مختلف برای مشورت به ایشان ایجاد شده است. 

10 نامزدی که در مرحله اول توسط اعضای این کارگروه انتخاب شدند به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر معرفی می شوند:

  • عباس آخوندی

  • محمد اسلامی

  • هوشنگ بازوند

  • محسن پورسید آقایی

  • عبدالکریم حسین زاده

  • پیروز حناچی

  • محمد سالاری

  • فرزانه صادق مالواجرد

  • سعید محمدزاده

  • محسن هاشمی

 

تین نیوز همچنان از خوانندگان عزیز خود می خواهد نسبت به ارایه نظر خود در خصوص هریک از نامزدهای فوق الذکر کوتاهی ننمایند.

بدون شک نظارت مردم  و ارایه منطقی و صریح نقطه نظرات آنان می تواند در بهبود عملکرد امور موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    ببخشید ولی آقای اسلامی دیگه چه چیز جدیدی میخواد رو کنه که نکرده؟
    دوران ایشون دوران صعود شوآف و سقوط عملکردها بود.

  • ناشناس پاسخ

    متاسفانه با این نتیجه پیشنهادهای قطعی به نظر میرسه اطرافیان آقای پزشکیان دارن مردمی که با هدف تغییر آمدن و به ایشون رای دادن را ناامید می‌کنن ... خدا به ایشون کمک کنه

  • علی پاسخ

    از وزرای پیشنهادی آقایان محسن پور سیدآقایی و محسن هاشمی جزو برترین و با سابقه ترین ها هستن

    • ناشناس

      تو خودتی محسن

    • ناشناس

      اینها بازی است بازهم چهره های هم باندی کو جوانگرا بی هههههه

  • کارشناس ریلی پاسخ

    باسلام
    برخی انتخاب ها عجیب هستند !!!
    عباس آخوندی امتحان خود را پس داده است و نشان داده که در مسکن شاید خوب باشد اما در حمل ونقل چیزی برای ارائه نداردضمن اینکه مسئولیت کارهای خود را قبول نمی کند مثل حادثه هفتخوان
    محمد اسلامی در کل نه مسکنی است ونه حمل ونقلی و کارنامه موفقی نداشته است از نظر من بی تقوا است چون کار غیر تخصصی را قبول کرده(رییس سازمان انرژی اتمی)
    محسن پور سید آقایی راه آهن را خوب می شناسد به عنوان مدیر عامل راه آهن خوب است اما وزیر راه وشهر سازی خیر ،ضمنا بسیار رفیق باز و باند باز است مشابه سعید محمد زاده که این یکی متاسفانه مثل پور سید آقائی مدیر هم نیست و هنوز بعد سالها راه آهن دارد ضرر تصمیمات غلط ایشان را زمانی که معاون فنی راه آهن بودند را می پردازد و 70 درصد بدهی فعلی راه آهن به پیمانکاران حاصل بی تدبیری سعید محمد زاده است که به بعدی ها به ارث رسیده است
    پیروز حناچی کاریزما و استقلال تصمیم گیری برای پست وزارت را نداردو این را در شهرداری تهران اثبات کرد
    محسن هاشمی زمانی که مدیر عامل مترو بود مدیری موفق بود اما در حال حاضر سیاستش بر مدیریت فنی اش چربش دارد بیشتر دنبال زمین زدن رقبا خواهد بودتا کار برای کشور
    به نظر می رسد از بین گزینه های باقی مانده که خیلی هم در جامعه حمل ونقل شناس نمی باشند یکی را که مدیریت قوی داشته باشد سیاست زده نباشد و همچنین باند باز و رفیق باز نباشد انتخاب کنیم بهتر است

  • جواد پاسخ

    سلام
    خیلی بچه بازی شده ، من یادم در گذشته ، وزیر یک قداستی داشته ، متاسفانه با اینگونه انتخاب کردن به نظر آقای دکتر پزشکیان به مقصد و اهداف خودش نمی‌رسه.
    من خودم یکی از افراد طرفدار سرسخت دکتر بودم ،، ولی الان با اینگونه انتخاب وزرا ، اگر دوباره رای گیری شود آقای پزشکیان حداقل ده الی پانزده درصد رای خود را از دست میدهد

  • کارشناس حمل و نقل پاسخ

    با سلام و احترام خدمت مخاطبین گرامی

    بنده نظرم را بر ۵ کاندیدا طبق زیر اعلام می دارم چون دیگر کاندیداها را نمی شناسم پس نظری نمی دهم.

    ۱- آقای آخوندی: در حوزه مسکن کارشناسی توانمند و خوش فکر است ولی در حوزه حمل و نقل بنا به سابقه وزارت ایشان در دولت آقای روحانی، توانمندی و اشراف ایشان کافی نیست. البته تصور می کنم ایشان به سختی بتواند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب نماید.

    ۲- آقای اسلامی؛ دانش و مهارت ایشان برای این وزارتخانه کافی نیست به ویژه در بخش حمل و نقل چون سابقه ایشان در وزارت راه و شهرسازی اینرا نشان داده. البته تصور می‌کنم ایشان بتواند رای مورد نیاز را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کسب نماید.

    ۳- آقای حناچی کارشناسی توانمند و خوش فکر در حوزه مسکن می باشد و نه در حوزه مدهای مختلف حمل و نقل. البته تصور می کنم ایشان هم به مانند آقای آخوندی به سختی بتواند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب نماید.

    ۴- آقای پورسید آقایی؛ بسیار توانمند و خبره در حوزه حمل و نقل ریلی می باشد ولی دانش و تجربه ایشان در دیگر مدهای حمل و نقل و نیز مسکن کافی نیست.

    ۵- آقای محسن هاشمی، بهترین گزینه برای معاونت مسکن یا حمل و نقل وزیر آینده راه و شهرسازی می باشد.

    به امید روزهای بهتر

  • ناشناس پاسخ

    قرار بود ۶۰ درصد اعضای کابینه زیر ۵۰ سال باشند و از طرفی شاهد چهره‌های غیر تکراری باشیم
    اینا که همیشه بودن و نتیجه ش هم شده همینی که هستیم....

  • ناشناس پاسخ

    با توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی، با اینکه هیچ کدام از این اساتید، گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسند، اما بین بد و بدتر، آقای دکتر پورسیدآقایی میتواند گزینه بدی باشد!

  • نظرپور پاسخ

    آقای پور سیدآقایی راه آهن را به ویرانه ای تبدیل کرد حالا می‌خواهد وزیر شود وکل وزارتخانه وسازمانهای تابعه را نابود کند.

    • ناشناس

      کاملا درست گفتی

  • مافی پاسخ

    آقای بازوند!!! عجب!!! با آن سوابق درخشان!!!

  • مسعود پاسخ

    اگر قرار است با کار میدانی و مبتنی بر واقعیات علمی و تجربی مشکل راه و مسکن کشور تا حدود زیادی حل شود حتما لازم است به مهندس هوشنگ بازوند اعتماد شود.

  • ناشناس پاسخ

    احتمالا یک محمد ویک محسن میرند فینال
    یک محمد ویک محسن هم حذف می شوند
    بقیه چون تکرار نشدن به فینال نخواهند رسید
    محمد اسلامی بیشترین شانس دارد

  • حسین زاده پاسخ

    با سلام
    به نظر بنده تنها کسی که تمام معیارها جهت پست وزارت راه رو داره ، مهندس آدم نژاد است ....

  • دادخواه پاسخ

    هیچکدام

  • رضا پاسخ

    با سلام. بنده از سال ۸۷ توی راه آهن کار می کردم و در برهه ای از زمان پست مدیریتی هم در سازمان های پایین دست راه آهن داشتم که در سال ۴۰۲ به علت حسادت حسودان بد چشم و عناد عنودان تنگ نظر به طور کامل کنار گذاشته شدم. در این ۱۶ سال که خدمت کرده ام دوران اوج رشد و شکوفایی راه آهن مصادف با مدیریت دکتر آقایی بود. انتخاب مدیران بسیار توانمند و ماهر و روشن فکر و اخذ تصمیمات بزرگ و پر ریسک و مدیریت و پیگیری تصمیمات مدیران زیر نظر ایشان بر کسی پوشیده نیست. به نظرم شخصیت کاریزماتیک ایشان و شجاعت در تصمیم گیری و دست پر ایشان در انتخاب مدیران توانمند می تواند ایشان را به بهترین گزینه وزارتخانه تبدیل کند. اعتماد کنید . من با فاصله زیاد عملکرد ایشان را لمس کرده ام . ایشان بهترین گزینه است. شک نکنید.

    • ناشناس

      لابد پورسید آقایی تو رو گذاشته تو پستی که لیاقتش رو نداشتی حالا انداختند بیرون

    • ناشناس

      هرکس بشه بجز آقایی و آخوندی اینها وزارت راه رو به لجن کشیدند

  • علي پاسخ

    بنظرم مهندس بازوند مي تواند در اين حوزه تحول ايجاد نمايد

  • Esmaeil پاسخ

    توجه به عملکرد نه چندان مثبت جناب پور سید آقایی در راه آهن بهتراست از گزینه ها حذف شود

  • سید پاسخ

    اگر قراربود با این فسیل ها به جایی برسیم که تا حالا رسیده بودیم یارو قبلا وزیر بود و وضع معلوم مدیر ارشد تو وزارت بود و جز باند بازی ندیدیم بقیه هم مثل همین
    دهه ۵۰-۶۰ ها باید سر کار باشن وگر نه وضع از این هم بدتر خواهد شد

  • ناشناس پاسخ

    نکته جالب این خبر و این لیست: محدودیت‌های سنی کاملا مغایر با آیین نامه انتخاب وزرا است. آیین نامه ۶۰ درصد زیر ۵۰ سال کجا و این لیست که ۳ نفر از ۵ نفر بالای ۵۵ سال کجا 😅
    واقعا جای تاسف داره ...

  • حسینی پاسخ

    انصافا آقای آخوندی یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. بعد، آقای هاشمی و حناچی.
    بقیه در میانه هستند. آقای اسلامی هم کاملا پیاده است.

  • محمد عیقرلو پاسخ

    هیچ کدام از آقایان برای حمل ونقل بین المللی تخصص ندارند

  • سید علی اصغر تقوی پاسخ

    سلام آیا عملکرد آقای آخوندی وآقای اسلامی در گذشته مثبت بوده؟چرا باید مجددا افرادی که قبلا بودند برگردند مگر چقدر ایده داشتند که مجددا باید برگردند شعار آقای پزشکیان پاکدستی است که در آقای آخوندی به هیچ وجه وجود نداره وبا این مجلس قطعا به ایشان رای نمی‌دهند عملکرد آقای اسلامی هم مشخص بوده کسانی که این افراد را پیشنهاد می‌دهند احتمالا منافعی دارند خانم والماجد کلا قفل هست ومطمئن باشید کار وزارت با ایشان پیش نمی‌رود چون عملکردشان در معاونت شهر سازی کاملا مشهود است گزینه های بهتری می‌توانست در این لیست باشد که متاسفانه نیست در مجموع آقای حناچی بهتر از دیگران است چون هم سابقه معاونت مسکن وشهرسازی را دارند هم شهردار بودند ومشکلات شهر تهران را بهتر می‌شناسند شاید بتوان گفت ایشان میتواند اثر گذار باشد

  • لطیف حسنی پاسخ

    هادی حقشناس بهترین گزینه است

  • علیرضا پاسخ

    سلام
    اگر آقای اسلامی و آخوندی به درد وزرات راه می خوردند چرا جابجا شدند؟
    اگر به درد این پست نمی‌ خوردند چرا دوباره نامزد شدن؟

  • حمل و نقلی پاسخ

    آقای اسلامی سابقه خوبی دارند ولی زیر مجموعه در دوران ایشان بیشتر دونبال نمایش بودند تا عمل.
    آقای آخوندی که دوستان می فرمایند در حمل و نقل تخصص نداشتند ولی مسکن حرف برای گفتن دارند عملکردشان در مسکن بسیار تاریک بود چه تخصصی؟؟؟
    آقای پورسیدآقایی از نظر تخصص و مقبولیت در دیگر مدها و خاطره بد سانحه همچنین حاشیه فساد و تیم و باند بازی بدنام هستند
    بازوند با سابقه و عملکرد ضعیف
    محمدزاده توان مدیریت سازمان ها و مجموعه های وزارت راه را ندارد
    در بین این افراد محسن هاشمی گزینه ایست که هم زمان مترو تحول آفرین بودند هم از نظر جایگاهی و مدیریتی در سطح بالاتری هستند و می توانند فراتر از وزارت خانه مشکلات زیر مجموعه را حل کنند

  • سید پاسخ

    بهترین گزینه محسن هاشمی است
    ایشان حتی در حد ریاست جمهوری است و یک سر و گردن از بقیه بالاتر

  • علی پاسخ

    از آنجا که دکتر پژشکیان دنبال نیروی اجرایی و توانمند با پشتکار و خستگی ناپذیر برای تصدی این وزارتخانه مهم برای رونق به زیر ساختهای کشور نیاز دارد به نظر بنده آقای مهندس هوشنگ بازوند با توجه به اینکه در بحرانها عملکرد بسیار خوبی داشته و فردی به دور از هر حاشیه سیاسی وتنها به آبادانی و پیشرفت توجه دارد گزینه خوب و مورد اعتمادی هستند.

  • کارشناس وزارت راه و شهرسازی پاسخ

    با سلام و احترام ، در حدود ۲۵ سال گذشته یکی از بهترین گزینه ها که برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دیده ام و میشناسم جناب آقای " سعید رسولی " مدیر عامل سابق راه آهن ج.ا.ا است که هم عملکرد خوبی نسبت به سایر مدیران داشت هم بسیار مردم دار بود و هم در بین پرسنل و کارکنان از محبوبیت و مقبولیت بالایی برخوردار بود و هست و هم با دولت آقای پزشکیان همسو و همفکر است اما بنا به دلایلی کنار ایستادن که امیدوارم به میدان بیایند 🌹

  • رضا پاسخ

    چرا اسمی از آقای رسولی (مدیر عامل را آهن) در بین گزینه ها نیست ؟
    باعث تعجبه واقعا

  • کارشناس حوزه وزارت مسکن و شهرسازی پاسخ

    طبق نظر سنجی های بعمل آمده قبلی آقای سعید رسولی از راه آهن در بین گزینه ها بالاترین رای را آورده بودند .
    امیدوارم برای انتخاب درست به نظرسنجی ها مراجعه گردد .

  • ناشناس پاسخ

    برخی اقایون پرونده دارند
    چطور اسم آنها در بین گزینه ها هست ؟؟؟🤔

  • ناشناس پاسخ

    دکتر سعید رسولی گزینه اصلح میباشند
    مدیریت بسیار خوب
    با بودجه ریزی عالی

  • ناشناس پاسخ

    چه شود صد رحمت به میعاد صالحی و بذرپاش

  • ناشناس پاسخ

    بدترین گزینه عباس آخوندی هست. من نمی‌دونم این آدم چرا ول کن وزارت مسکن نیست. کسی که افتخار می‌کنه حتی یک مسکن مهر نساخته. چون خودش درد بی خانه ای نکشیده. در دوران همین آقا بخشنامه های خلاف قانون صادر می‌شد و وضعیت درآمد مهندسین به شدت بغرنج بود.

  • محمدعلی ناصری پاسخ

    لطفا با درج نام افراد معلوم الحال و بدنام مانند آخوندی مردم را نسبت به این دولت بدبین و دلسرد نکنید.

  • برای ایران پاسخ

    با سلام و احترام و تشکر از تین نیوز
    اصلا درک نمیکنم چطور آقای اسلامی که نزدیک به 70 سال سن داره و تخصص کافی دراین حوزه ندارند، کما اینکه امتحان خودشان را یک بار پس دادند و نتوانستند کاری پیش ببرند، چطور به عنوان گزینه از طرف این کارگروه معرفی شدند، واقعا نا امید شدم از این دولت. متاسفم

  • مجید نجاتی پاسخ

    وزارت راه و شهر سازی یک وزارتخانه دیگر در دل خود دارد بنام سازمان بنادر و دریانوردی که هیچگاه مدیری دور اندیش و بی رابطه نداشته است حجم بزرگ از درأمد ریالی و ارزی در آن جریان دارد و در سالهای گذشته حیات خلوت محسوب می شده است باید کسی وزیر شود که اقتدار و جسارت و کارنامه‌ موفق داشته باشد که با انتخاب مدیران نترس و کاربلد از پس این چند وزارتخانه پیچ در پیچ برآید و خون جدیدی در بدنه وزارتخانه تبل و کارنابلد وزارت راه و راه آهن و مسکن و بنادر و دریانوردی به جریان بیاندازد آن شخص محسن هاشمی می باشد بی حاشیه ، بی ادعا ، کار بلد و شجاع در تصمیم گیری و مورد وثوق اصلاح طلبان

  • محمد پاسخ

    دولت پیر مردها
    آخه اسلامی چه کارنامه ای داره، ایشون یک بار وزیر بوده و هیچ اقدام درستی انجام نداده، در دوره وزارتش از وزارت آموزش پرورش یکنفر آورده پست مدیرکلی داده بهش در استان خوزستان بدون حتی یک روز تجربه جاده ای و مسکن که منجر به ناکارآمد ین دوره اداره کل راه و شهرسازی استان شد.
    شما دیگه تا آخرش بخون

  • Abbas پاسخ

    با سلام و احترام
    بنده در بدنه وزارت آشنایی مختصری دارم
    خانم مالواجرد معاون شهرسازی وزارت هستن و در حد معاونت خوبن-ضمن احترام به آقای حسین زاده به ایشون در مجلس احتیاج بیشتری هست تا وزارت-آخوندی و اسلامی که قبلاً وزیر بودن و تقریبا میشه گفت وزرای بی خاصیتی هستن- بازوند استاندار کرمانشاه بود و ایشون با موضوع شورای مسکن غریبه نیستن ولی تو این برهه بدرد وزارت راه و شهرسازی نمیخورن-محمدزاده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه و معاونت حمل و نقل بودن ولی از حوزه مسکن اطلاعی ندارن-بنظر محسن هاشمی و سالاری و حناچی بهتر باشند

  • علی افراز پاسخ

    سلام گزینه تکراری نزارید ایده ندارن از گزینه های هیات علمی دانشگاههای دولتی که کار کرده وزارت باشه بزارید ایده نو بیارن آخه الان ۱۰نفر تکراری یا ناآشنا گزاشتید.مهمترین وزارتخانه را سبکسری نگاه نکنید.یه خانم هر چه توانمند باشه و برا این وزارتخانه مهم ناتوهن هست.بررسی کنید طرف کار بزرگ عمرانی انجام داده باشه نه به صرف یه کارمند جزء بوده فقط.جناب دکتر پزشکیان مهمترین وزارتخانه شما همین راه و شهرسازی است با این ۱۰گزینه ناامید شدیم از انتخاب شما

  • Abbas پاسخ

    آقای دکتر پزشکیان تو رو خدا قسم آقای آخوندی رو انتخاب نکنین. اگه واسه نظر کارشناسی بدنه وزارت خانه و استانها اهمیت قایل هستین؛ آخوندی رو انتخاب نکنید. خواهشاً از ایشون جای دیگری استفاده کنید.قبلا وزیر مسکن و راه و شهرسازی بودن، لطفشون کافیه دیگه. نمی‌دونم چرا اسمشون رو گذاشتن تو گزینه ها. کافیه دیگه. ازشون مستفیذ شدیم به حد کافی

  • بازنشسته راه آهن پاسخ

    باسلام
    چرا برخی سیاسیون اصلا خیال بازنشستگی را ندارند والا من محصل بودم این آقای آخوندی معاون استاندار بود من بازنشسته شدم اما این هنوز می خواد وزیر بشه خب بابا جان ول کنید بزارید چند تا جوان هم بیایند ببینند چه کاری می توانند بکنند شما ها بیشتر از 40 ساله دارید پست می گیرید با دیپلم وارد دولت شدید الحمدالله دکترا تون هم با بورسیه شرکت نفت درزمان هاشمی گرفتید دیگه لطفا به جوان ها میدان بدید از این لیست نصفشان بالای سی سال سابقه دارند و بازنشسته هستند پس کی قراره به نسل بعدی هم فرصت بدید.

  • فرداد فرهودی پاسخ

    باسلام
    متاسفانه مشکل بسیار بسیار حاد کشور اینست که سال ها است در کشور در سازمانها کادر سازی نشده است استخدام های دوره ای و درست و از طریق آزمون کمتر شده جذب نیروی متخصص بسیار کم بوده است و از سوئی رشد منظم نیرو ها و بر اساس شایستگی به کل فراموش شده است و عمده نیرو های مدیریتی نیرو های رانتی و حزبی بوده اند که پس از اتمام دوره ریاست جمهوری حزب خود سازمانها را ترک کرده اند بگونه ای که تجربه اضافه شده بر شخص عملا و علی رغم هزینه کرد سازمان از سازمان بیرون رفته است اینگونه می شود که در حال حاضر در بیشتر سازمانها حتی برای پست های مدیریت میانی هم نفر شایسته را نمی توان یافت و مشکل بدتر مسئولیت نپذیرفتن افراد به دلایل متعدد چون حقوق ،احترام سازمانی و اجتماعی و.. می باشد
    نتیجه این می شود که بخش عمدی از اسامی کاندید برای وزارت همچنان اسامی آشنائی هستند که در سی سال گذشته شنیده ایم واتفاقا امتحان خود ا پس داده اند وقطعا ایده جدیدی را برای کار همراه ندارند بعضا بعضی از از عزیزان دو یا سه دوره وزیر و یا پست کلیدی داشته اند و خروجی محسوسی نداشته اند قطعا بازگشت به این عزیزان می تواند توقف پیشرفت باشد پست وزارت جوانی، سابقه مرتبط در سازمان،چابکی، علم وشجاعت را با هم می خواهد که همانطوری که عرض کردم در زمان حاصل می شود و وقتی ما کادر سازی نمی کنیم حالا بر می خوریم به شرایطی که هیچ کس را نداریم واگر هم نفر شایسته باشد در حوزه فکری مان جا ندارد و حتما بایستی در حوزه فکری وسیاسی ما جا داشته باشد به نظر می رسد یک جائی بایستی این حلقه گسسته شود و نیروی جدید ماندگار متعلق به سازمان وارد شود و از همین امروز شروع کنیم به کادر سازی و ساخت نفرات با تعلق سازمانی نه با تعلق مکان یابی پست های متعدد.
    انتظار از آقای دکتر پزشکیان با توجه به صحبت های انتخاباتی ایشان این است که طرحی نو در اندازند و تصویری امید بخش را در هیئت دولت جدید طراحی نمایند

  • ناشناس پاسخ

    مملكت قحط الرجال هست؟ همه اينها امتحان خودشون را خيلي بد پس دادند. چرا دوباره مطرح شدن؟

  • محمدرضا محمدی پاسخ

    جناب مهندس اسلامی قوی متعهد کاردان دلسوز کاربلد مومن....کسی که صنعت هسته ای را متحول کرده و کارنامه اش در وزارت راه درخشان است....اسلامی مرد خستگی ناپذیر دولت چهاردهم خواهد بود....

  • سعید پاسخ

    دکتر خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه،فردی فراجناحی،متخصص ،هیچ دولتی چه اصولگرا چه اصلاح طلب بدلیل اجرایی بودن و تخصص ایشان،اقدام به جابجایی نکرده اند و این ریسک را نپذیرفته اند ، پرستیژ و شخصیت ایشان زبان زد است


    سوال:
    آیا حتما باید شخصی کاملا سیاسی باشد تا بتواند عهده دار وزارت باشد،؟

    بنده مدیرپروژه ی ساخت برخی راه آهن های جدیدالاحداث در کشور هستم ،بارها در بازدیدها دیده و شنیده ام که بواسطه ی تسلط ایشان بر جزئیات و موارد حتی ریز فنی ساخت، هیچ پیمانکاری یارای فرار از کیفیت اجرا را نداشته است


    متاسفانه کشور ما کشور سیاست داران است و متخصصین جایگاهی ندارند

  • احمد پاسخ

    متاسفم.... واقعا که.... کجای خانم مالواجرد بنده خدا به قواره وزارت میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    وزیر جوان آن هم در حوزه بسیار گسترده راه و شهرسازی اصلا معنی ندارد. وزارت راه فردی می خواهد پر تحرک، پر انرژی، کاملاً اجرائی و در عین حال مهندس و فنی، چون هر حوزه آن خودش دنیایی بزرگ با کلی چالش و کار است. گاهی به اشتباه فکر می کنند کاندیدای این حوزه باید حتماً مثلاً 30 سال در راه و مسکن کار کرده باشد. الان تصمیمات و کارها غالباً جمعی هستند. معاونین باید حرفه ای، باتجربه و متخصص باشند. و وزیر خوب هماهنگ کننده و هدایت کننده است.
    بزرگترین مشکل سازمان ها و وزارتخانه ها عدم جانشین پروری است که وقتی می خواهند فردی را برای پستی انتخاب کنند در بدر دنبال فرد اصلح می گردند. و هر شخصی بدون اطلاع از زیر و بم آن پست نظر می دهد. شایسته سالاری و جانشین پروری و اصالت تخصص بسیار می تواند در حل مشکلات کشور کمک کند.
    اما تا آنجایی که می شناسم اسلامی مرد رفتن به دل چالش ها و موفق بیرون آمدن از آنهاست. مهندس واقعی، خستگی ناپذیر، کلان نگر، با اقتدار، بدون ملاحظه نسبت به مدیران زیر دست و در عین حال حامی و پشتیبانی بزرگ نسبت به انجام برنامه ها است. اسلامی شبانه روز نمی شناسد. شب و روزش وقف انقلاب و کشور و محیط کارش است. هر کسی نمی تواند از نزدیک با او کار کند یعنی توانش را ندارد. در یک کلام فوق العاده و شریف و با اخلاص و با اخلاق است.
    اینها را برای شناخت ایشان گفتم نه برای حمایت از وزارت ایشان. همین جایی که هست بسیار خوب است و خیلی ها دوست ندارند جایی برود.
    خداوند هر کسی که برای کشور و مردم کار می کند را حفظ کند.

    • محمدرضا محمدی

      درود....سخن حق و کاملا کارشناسانه بیان کردید،درود بر مهندس اسلامی مرد خالص دولت

  • محرر پاسخ

    طبق سنجه های اعلام شده ، به نظر می رسد آقای هوشنگ بازوند که چندین سال معاون عمرانی استانداری و همچنین استاندار بوده است، هم سابقه کارشناسی از پایین به بالا دارد و هم درد مردم را در استانها بیشتر می فهمد.

  • محمدرضا پاسخ

    عباس آخوندی با اطلاعاتی که از وزیر اقتصاد وقت فرهاد دژپسند می‌گرفت 1200ملیارد فقط سود تو بورس سال 99 اگه ایشون انتخاب بشه وای به دولتی که جای امید داشت.

  • ماندانا اکبریان پاسخ

    درود بر آقای اسلامی
    امیدوارم ایشان در دولت چهاردهم بتوانند در وزارت راه حضور داشته باشند و مردم ایران را از خدمات گسترده آن وزارتخانه بهره‌مند سازند

  • م.ق پاسخ

    بااحترام
    به نظر بنده هر گزینه ای به غیر از عباس آخوندی مشکلی نداره
    چون این آقا اصلا به درد این سمت نمیخوره قبلا هم نخورده.

  • مسلم پاسخ

    فکر کنم آقای آخوندی اگه وزیر بشه دستور تخریب کلیه شهرها رو صادر کنه چون دفعه قبل به نساختن مسکن افتخار ویژه می کرد

  • ناشناس پاسخ

    خاک بر سرمون ، آدم اهل کار بیار حزب وجناح رو بریز دور، همین نیک زاد بقل دستت از خیلی اینها بهتر کار میکنه مردم گناه نکردن به شما رای دادند حالم از جناح بازیتون بهم میخوره، چه اشکال داره وزیر اهل کارومتخصص بزاریم

  • پاکزاد پاسخ

    باسلام واحترام
    به نظر اینجانب تنها کسی که سابقه عالی در زمینه حمل و نقل دارد ، دکتر محسن پورسید آقایی می باشد،ایشان ریسک پذیر ، دارای ایده و تحول گرا در کارهای قبلی بوده،در حال حاضر مشکل اصلی وزارت راه و شهرستازی در زمینه راه جاده ای ، ریلی و هوایی ناوگان فرسوده و کاهش آنها یوده که مردم برای یک بلیط حتی اتوبوس زجر بکشند ، بلیط قطار نیز بعلت اعزام کم قطارها و نبود دیزل به ندرت پیدا میشه و هواپیما در بعضی مسیرها حداقل 50درصد کاهش سیر دارند، فردی می تواند اینجا به روز کند البته با توجه به ارتباط و هماهنگی ایشان، مهندس هاشمی و حناچی می توانند در بخشهای دیگر بعنوان مشاور و معاون وزیر انتخاب نمایند، وزارت راه و شهرسازی که الان دوران خیلی افت خود را می گذارند تیم قوی می تواند موفق باشد که آقای پورسید آقایی فردی است که تیمی و گروهی فعالیت می نماید، ایشان هرجا بوده علاوه بر ارتقا کاری مجموعه ، مباحث حقوق و مزایا و معیشت پرسنل را نیز توجه وافر نموده و افزایش داده است..
    در پایان با توجه به توانمندی نامبرده در ارتباط با مجلس شورای اسلامی براحتی بودجه های مورد نیاز ومصوبه های ضروری برای افزایش هر نوع ناوگان به مجموعه ها می تواند اخذ و جاری نماید.
    در حوزه مسکن ملی نیز براساس جلسات با کارشناسان خبره نیز بهترین تصمیم را جاری و ساری می نماید

  • عباس پاسخ

    سلام، به نظر اینجانب یکی از سه نفرمحسن هاشمی، محسن پورسیدآقایی و پیروز حناچی انتخاب شوند و یکی وزیر ، یکی مدیرعامل راه آهن و یکی معاون شهر سازی شوند بهتراست ، در دولت پزشکیان تیم باید هماهنگ جهت پیشبرد اهداف کامل باشد،البته اگر پورسیدآقایی با توجه سابقه طولانی در حمل و نقل ، وزیر شود و آقای محسن هاشمی مدیرعامل راه آهن و پیروز حناچی معاون وزیر در زمینه شهرسازی شود،مطلوب می باشد.

  • لطیف حسنی پاسخ

    بهترین گزینه برای وزارت راه وشهرسازی هادی حقشناس است

  • امیر پاسخ

    آزموده را آزمون خطاست اقای اخوندی در مدت طولانی وزارت روحانی حتی یک مسکن نساخت ومیخواست تیشه به ریشه نظام مهندسی بزند وکلا اون را از پایبست ویران کند ایشان کاملا با مردم عادی و فقیر زاویه دارد و مطمئنا با وزیر شدن او طرح مسکن ملی رییس جمهور فقید به خواب ابدی فرو می‌رود
    او می گوید هر کس پول ندارد باید بمیرد

  • ملیحه پاسخ

    محسن هاشمی بهترین گزینه برای وزارت راه و شه سازی است.

  • احمد رحیمی پاسخ

    بهترین وزیر راه بذرپاش هستند