| کد خبر: 266718 |

تامین بودجه واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵ سال

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تامین بودجه واردات اتوبوس‌ با عمر کمتر از ۵ سال، خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تامین بودجه واردات اتوبوس با عمر کمتر از ۵سال، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به ضرورت حمایت از توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری، گفت: در سال های اخیر افزایش هزینه های مربوط به ارائه خدمات حمل و نقل به ویژه در بخش عمومی مسافری جاده ای نظیر هزینه های سرمایه گذاری اولیه، تعمیر و نگهداری، اقلام لوازم یدکی و مصرفی (نظیر روغن و لاستیک) باعث شده است که سرمایه گذاران بخش خصوص تمایل کمتری به سرمایه گذاری در جهت توسعه و نوسازی ناوگان جاده ای در بخش مسافری داشته باشند، بنابراین نیاز است که تناسب لازم در خصوص تعیین نرخ خدمات حمل و نقل بر اساس هزینه ها و درآمدها، در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این رابطه باید حمایت همه جانبه از توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی مسافری در کشور صورت گیرد تا ایجاد توازن اقتصادی در این بخش محقق شود.

افندی زاده در ادامه با تشریح ابعاد مختلف این موضوع اعلام کرد: اگر این حمایت صورت نگیرد و سرمایه گذران بخش خصوصی در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بخش مسافری سرمایه گذاری لازم را انجام ندهند، این امر می تواند تبعاتی به همراه داشته باشد که افزایش استفاده از خودروهای شخصی، افزایش تصادفات و تلفات جاده ای، فشار مضاعف به بخش ضعیف جامعه ناشی از عدم دسترسی مطلوب به بلیت های اتوبوس و سایر وسایل نقلیه بخش مسافری جاده ای، افزایش مصرف سوخت و اثرات زیست محیطی آن تنها بخشی از این تأثیرات نامطلوب است.

وی با اشاره به ظرفیت های قانونی این موضوع اضافه کرد: آئین نامه اجرایی بند (ص) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص واردات خودرو (اتوبوس) با عمر کمتر از پنج سال، تصویب و ابلاغ شده است ولی به منظور بهره مندی از فرصت قانونی فراهم شده، لازم است برخی حمایت های مالی و تسهیلات فرآیندی در این آئین نامه لحاظ شود و فرآیند واردات توسط وزارت صمت، بانک مرکزی، سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و سازمان گمرک، تسهیل شود.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در پایان با تشریح ضرورت توجه به حمل و نقل عمومی مسافری که می تواند منجر به افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی های زیست محیطی شود، تصریح کرد: در همین راستا و به منظور حمایت از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای و ترغیب سرمایه گذاران این حوزه، اقدامات لازم در خصوص اخذ مصوبه حمایتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در حال انجام است. بی شک این فرصتی است که می تواند منجر به تحول قابل توجهی در بخش حمل ونقل عمومی مسافری و ارائه خدمات مطلوب به کاربران و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان این بخش شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Abbass1234 0 0

    با سلام چرا همش میگم خودرو کار کرده وارد کنیم چرا نمی گویم خودرو نو و بروزترین خودرو را با قیمت وکیفت مناسب که در شأن مردم ایران باشد وارد نمی شود چرا معافیه خودرو دست از سر این ملت بر نمی دارد تا که ما باید چوب خودرو سازه داخلی را بخوریم یعنی جان و مال ملت اینقدر بی ارزش می باشد شأن ملت کجاست مگر نه همین ملت نیستند که تو بدترین شرایط و جنگ پشت دولت را خالی نکردن حال رسیدیم به خودرو دست دوم از خارج پس کی می خواهید به احترام این ملت کلاه از سر بر دارید و حداقل ارزش پول ملی یعنی ریال را به قیمت اصلی خودش برگردد