| کد خبر: 264778 |

تبدیل فرودگاه امام خمینی به هاب راهبردی و ترانزیتی منطقه

در راستای تکمیل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عملیات توسعه منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی آغاز شده و سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام تمایل خود را برای مشارکت اقتصادی در این پروژه اعلام کردند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر در فرودگاه امام(ره) به ۵۰ میلیون نفر در سال خبر داد و گفت: با اجرای کلان پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره)، این فرودگاه با اجرای پروژه ها به یکی از هاب های راهبردی و ترانزیتی فرودگاهی منطقه تبدیل می شود.

به گزارش  تین نیوز از  وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفت وگوی زنده با خبر ساعت ۱۴ شبکه یک، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و پیروزی ملت غزه، به آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) از صبح امروز اشاره کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت جابه جایی ۳۵ میلیون مسافر در سال به نوعی یک فرودگاه جدید محسوب می شود و با تکمیل آن ظرفیت کل فرودگاه امام(ره) به ۵۰ میلیون مسافر در سال می رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت جابه جایی ۶ میلیون مسافر در سال را دارد و با توجه به برنامه توسعه فرودگاهی قرار است این ظرفیت به ۱۰ میلیون مسافر برسد.

وی با بیان اینکه ترمینال زیارتی سلام در این فرودگاه هم ظرفیت جابه جایی ۵ میلیون مسافر در سال را دارد، افزود: با تکمیل این ترمینال جدید، ظرفیت جابه جایی مسافر در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به حدود ۵۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

بذرپاش با اشاره به اینکه این فرودگاه با متراژ ۴۱۰ هزار متر مربع احداث خواهد شد، گفت: ارزش قراردادی که امروز منعقد شد در فاز اول ۵۰۰ میلیون دلار و ارزش مجموع قرارداد بیش از ۲.۵ میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: بخش اول این قرارداد که شامل بسیاری از مستحدثات و ملزومات عملیات پروازی مثل احداث روشنایی و ... است تا اسفند سال آینده تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی هدف این کلان پروژه را در راستای کلان پروژه «ایران راه» و تبدیل فرودگاه امام خمینی(ره) به هاب راهبردی و ترانزیتی منطقه دانست و گفت: با بهره برداری از این پروژه، فرودگاه امام خمینی(ره) یکی از مهم ترین هاب های فرودگاهی منطقه خواهد شد.

به گفته بذرپاش، علاوه بر استفاده ناوگان داخلی ایران از این فرودگاه به مقاصد خارجی، با ارائه آزادی هایی پروازی به ایرلاین های خارجی، این فرودگاه مبدا و مقصد بسیاری از پروازهای خارجی نیز خواهد شد و به یک هاب راهبردی در منطقه تبدیل می شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) از امروز با مشارکت یکی از شرکت های چینی و قرارگاه خاتم الانبیا به صورت کنسرسیوم آغاز شد و تامین منابع مالی آن توسط ایران انجام می شود.

وی تاکید کرد: در این پروژه از ظرفیت های فنی مهندسی شرکت های مجرب خارجی و داخلی استفاده خواهد شد.

بذرپاش گفت: در راستای تکمیل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عملیات توسعه منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی آغاز شده و سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام تمایل خود را برای مشارکت اقتصادی در این پروژه اعلام کردند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ظرف چهار الی پنج سال آینده این فرودگاه بزرگ بین المللی یکی از مهمترین هاب های راهبردی و ترانزیتی منطقه خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    آقای وزیر محترم، رئیس جمهور عزیز، سردار سلامی قهرمان، به خدا این شیادها به شما دروغ می‌گویند.

    فرودگاه امام پرواز ندارد و ظرفیت دو ترمینال ۱ و سلام هم به همین دلیل هنوز و هنوز، خالی است.

    کدام کشوری هست که با ترمینال سازی هاب شده است؟

    بی سوادان و متخلفان دیروز فریبتان داده اند.

    فرودگاه برای هاب شدن، پرواز میخواهد، پرواز می‌خواهد و فقط پرواز می‌خواهد.

    زیرساخت برای پرواز مازاد ایجاد می‌شود. تو را به خدا یک نفر مرد این پیام را به دولت انقلابی بده.

    بابا رزومه و پرونده های این مدیران را بررسی کنید و سرمایه مردم محروم را به این متخلفان نسپارید.

    • ناشناس 1 0

      زحمت نکش، آنچه که به جایی نرسد، فریاد است.

  • ناشناس 0 0

    راست میگویند، بزرگان کشور ، فرودگاه امام این سرمایه بزرگ ملی را به چه کسی سپرده اید؟ یک نفر نیست پرونده این نفرات را بازخوانی کند؟

    • ناشناس 0 0

      صد نفر هم هستند. اتفاقا پرونده را خوانده اند و برای همین هم انتخابشان کرده اند.

  • د 0 0

    فرودگاه امام نقش هاب خود را سالهاست از دست داده است و نمی تواند توسعه پایانه ای به این دلیل داشته باشد ، ولی بهتر است تمامی پروازهای داخلی مهرآباد به فرودگاه امام و پایانه های سلام و موجود منتقل و پروازهای زیارتی بین المللی امام مانند کربلا،نجف،دمشق،جده تماما به فرودگاه مهرآباد منتقل شوند. سقف پروازی مسافری فرودگاهی امام در شرائط موجود تا ۱۵ سال آینده با انتقال پروازهای داخلی به ۲۵ میلیون مسافر خواهد رسید ، لذا یک پایانه دیگر به مساحت پنجاه هزار متر مربع باید به وضع موجود اضافه شود که چینی ها می توانند سرمایه گذاری کنند و ساخته و تحویل دهند و بمدت محاسبه شده برای بازگشت سرمایه اداره کنند.در ضمن هیچ پایانه جدیدی در مهرآباد ساخته نشود که ابدا درست نیست و اتلاف منابع ملی است!

    • کارشناس ترافیک هوایی 0 0

      آقا این فرمایشات چیست! کجای دنیا فرودگاه داخل شهر و نزدیکترین دسترسی مردم به یک مود حمل و نقل را می‌بندند؟
      پاریس چند ف ودگاه دارد؟ چننای آن بسته شده؟ مسکو در ۴ گوشه اش فرودگاه دارد، کدام بسته شده است؟
      سخنان اون مدیران را گوش نکنید. مهرآباد باید بماند و توسعه یابد و این شازده های بی مصرف در برابر حقوق های نجومی بدون کسر مالیاتی که میگیرند؛ اگر عرضه دارند بروند و برای فرودگاه امام ترافیک جذب کنند.

    • ناشناس 0 0

      چین در ایران سرمایه گذاری نمی‌کند. مهرآباد هم باید فرودگاه داخلی گران و در نقش فرودگاهی رقیب با امام باشد تا کیفیت خدمات رسانی به مردم بالا برود و هرکس هم بخواهد راحت تر به تهران برسد. هزینه اش را بدهد.

  • خون دل خور 0 0

    توسعه میاز به عرصه دارد. متاسفانه دکتر مهابادی گه هم اعتبار و نفذ داشت و هم کاربلد بود و باج بده هم نبود زود زیرابش زده شد. بدتر که بعد او افرادی آمدند که دنبال ماندن به هر قیمت بودند و کار هم بلد نبوند و شخصیتا هم صفر بودند. برای همین همه برنامه های افزایش عرصه مهرآباد به هم خورد. هم برنانه های خرید زمین و هم راه هایی که برای بازپس گیری زمین های سیویل از بخش نظامی جلو رفته بود برهم خورد. بدتر از بدتر هم اینکه عقب نشینی هم کردند و از حقارتشان بخش زیادی از زمین های شرکت را مفت به ارگان ها دادند (مثل ساختمان تریلیارد تومانی بیمه در جاده مخصوص یا زمین های مختلف در فرودگاهها یا ابتدای باند ۱۱ راست مهرآباد). الان هم که شرکت مدیری ندارد و سرپرست هم که فرودگاهی نیست، شناخته شده نیست و اسیر کمیته درست کردن هست و انتصابات غلط و بی نتیجه. میبینید مهرآباد نه تنها توسعه می یابد بلکه در خود خفه خواهد شد. دولت و وزارت راه اگر واقعا دنبال تحول هستند باید بروند و مدیران موفق قبلی را بیاورند و حمایتشان کنند. از این افراد چه در فرودگاه امام و چه در شرکت، کاری بر نمی آید.

    • ناشناس 0 0

      نه بابا. باورم نمیشه. مگه ممکنه؟ برای چی مجانی چنین زمین الماسی را به دیگران دادن؟ کدوم ارگان چیزی را مجانی میده؟ اگر راست باشه باید اون کسانی رو که چنین کردن مفتضح کنند و همه را محاکمه کنند. لطفا بگین کدوم مدیر عامل این کار رو کرده. تین هم باید ته و توی ماجرا را در بیاره. این خیانت در امانت است. ارگان های نظارتی باید این موضوع مهم را بررسی کنند.
      به عنوان یک کارشناس ۲۷ سال خاک خورده در شرکت از مدیر محترم تین نیوز میخواهم دستور بررسی این موضوع را بدهند تا بفهمیم موضوع راست است یا نه.

    • ناشناس 0 0

      کسی خبر داره دکتر باقریان و دکتر مهابادی کجا هستن؟ خوبه خبرگزاری یه مصاحبه باهاشون بکنه. شما خبرگزاری میتونین نظرات مستقیم این آقایان را در رابطه با این مطالب بگیرین. چرا اینکارو نمیکنین؟ دوست داریم ببینیم نظرات این بزرگواران چیه. بلاخره هم مدیرای توانا و انقلابی بودند و هم متخصص و کاربلد.. نمیدونم چرا کشور همه اش دست رانت خوارانی مثل سلطان CIP هست و کسی سراغشون هم نمیره و فقط افراد به درد بخور و سالم را حذف میکنن. اصلا چیز خوبی نیست.

    • ناشناس 0 0

      بله درسته. آقای امیرمکری همه این خدمات شایسته را به شرکت کردند، هیچ عملکرد مفیدی نداشتند، دستگاه‌های نظارتی هم کاری به کارشان نداشت و آخرش هم بدون هیچ شایستگی بطور عجیب، مدیر عامل شرکت هواپیمایی کارون شد. حالا هر کاری میتونی بکن!!!!
      بیخود نیست که شاعر میگه
      تو نیکی می‌کن و در دجله انداز
      که یارو در کارونت دهد باز

    • ناشناس 0 0

      پشت این آدمای مزخرف چه کسانی هستند؟ چرا بازرسی دولت مثل چایی دبش سراغ صنعت نمی آید. این شرایط خیلی ناامید کننده شده. یعنی مدیران خوب به درد نمیخورند. لطفا بازرسی نهاد ریاست جمهوری در شرکت فرودگاه ها هم وارد شود و کارنامه این ها را بررسی کند.