| کد خبر: 264671 |

سود کامل شرکت های وزارت راه و شهرسازی به صندوق توسعه حمل ونقل واریز می شود

شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل ونقل مکلفند ۱۰۰ درصد سود قابل تقسیم خود را به حساب صندوق توسعه حمل ونقل کشور واریز کنند.

تین نیوز

شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل ونقل مکلفند ۱۰۰ درصد سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات ۵۰ درصدی سود ویژه و سود سهام دولت تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب صندوق توسعه حمل ونقل کشور واریز کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ روز گذشته طی نامه ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و متن کامل این بخش تحت عنوان سقف منابع عمومی دولت و مفروضات منابع و مصارف، امروز منتشر شد.

در تبصره ۱۲ این لایحه مربوط به حمل ونقل آمده است: هر یک از شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل ونقل مکلفند ۱۰۰ درصد سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات ۵۰ درصدی سود ویژه و سود سهام دولت تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب صندوق توسعه حمل ونقل کشور نزد خزانه داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود، واریز کنند.

مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صندوق، منظور و طبق اساسنامه آن صندوق به مصرف می رسد.

همچنین به صندوق توسعه حمل ونقل کشور اجازه داده می شود با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای تکمیل یا احداث طرح های انتفاعی بخش حمل ونقل از طریق تاسیس صندوق طرح (پروژه) نسبت به جمع آوری منابع از بخش های غیر دولتی اقدام نسبت به واگذاری سهام یا تضمین حداقل سودی معادل با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر طرح (پروژه) اقدام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.