| کد خبر: 259980 |

۷۰۰۰ اتوبوس و ۲۰۰۰ پرواز، در خدمت زائران اربعین

در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷۰۰۰ اتوبوس، در حوزه هوایی حدود ۲۰۰۰ پرواز و در حوزه ریلی حدود ۶۰۰ هزار بلیت رفت و برگشت برای خدمت رسانی به زائران اربعین تدارک دیده شده است.

تین نیوز

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷۰۰۰ اتوبوس، در حوزه هوایی حدود ۲۰۰۰ پرواز و در حوزه ریلی حدود ۶۰۰ هزار بلیت رفت و برگشت برای خدمت رسانی به زائران اربعین تدارک دیده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بازه زمانی اربعین امسال، از ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریور در نظر گرفته شده است. در این بازه زمانی از شقوق مختلف حمل ونقلی اعم از جاده ای، ریلی و هوایی برای جابه جایی مسافران استفاده می شود.

مهرداد بذرپاش به تازگی با تاکید بر  ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات رسانی به زائران اربعین، گفت: اعزام مسافران اربعین از دو هفته آینده آغاز می شود. با وجود آنکه عملیات انتقال مسافران و زائران مصادف با فصل گرم سال است با این حال هم سطوح کیفیت خدمات و هم کمیت سفرهای اربعین رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی تجهیز مناسب چهار پایانه اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را از ویژگی های سفرهای اربعین امسال عنوان کرد و گفت: زیرساخت های خوبی در چهار پایانه مرزی اربعین نسبت به سال گذشته تدارک دیده شده است که بخشی از آنها شامل نوسازی تجهیزات، تعبیه وسایل سرمایشی و آماده سازی پارکینگ هاست. در پایانه برکت مهران یکی از بزرگترین پارکینگ های خودروی عمومی آسفالت انجام شده و از جهت وسعت نیز افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷۰۰۰ اتوبوس در خدمت اعزام زائران برنامه ریزی شده است. در حوزه هوایی حدود ۲۰۰۰ پرواز در فاصله ۲۵ روز تدارک دیده شده که قابلیت افزایش دارد. در حوزه ریلی حدود ۶۰۰ هزار بلیت رفت و برگشت امکان سنجی شده است که زائران را به مقصد خرمشهر، اهواز، آبادان منتقل می کند. همچنین یک ریل باس از خرمشهر به صورت رایگان تا مرز شلمچه برای زائران در نظر گرفته شده است .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سلام خواستم ببینم قیمت بلیط اتوبوس برای مهران چه وقت مشخص میشه 0 0

    قیمت بلیط اتوبوس از تهران به مهران

  • ناشناس 0 0

    مسافران بین استانها سر گردان به علت نبود اتوبوس

  • بازنشسته فرهنگی 0 0

    با این اوصاف بهترین کار همین با این گرانی دینار‌وبی ارزش شدن پول ایرانی که دینار صد در صد گرون شده هزینه خیلی بیشتر از رفتن با یک کاروان مسافرتی شده من که یه باز نشسته هستم واقعا ندارم ولی تصمیم داشتم که برم ولی حساب کردم هر نفر ۴ تومن میخواد دقیقاً قیمت یک کاروان مسافرتی شده که هر هفته میلره ۴تومن

  • بازنشسته فرهنگی 0 0

    قطعی داشتم که با خانواده بریم ولی صد حیف که امروز حساب کردم هزینه راه را به دینار دیدم که نزدیک ۴تومن مخاد که زانوی غم گرفتم که چرا اینقدر گرانی هست که من بازنشسته شرمنده امام حسین شوم

  • ناشناس 1 0

    سلام به همگی که عشق زیارت ارباب ودارم خواستم بگم این قدر هزینه نداره من خودم همه مناسبت هارو انفرادی میرم کلا ۲۵۰۰بشه کل زیارت همه جا بری کاظمین وسامرا نجف وکربلا ولی اگه حتی ندارین این هزینه رو میتونید فقط نجف وپیاده روی وکربلابرید با ۱۵۰۰بیشتر نمیشه شما همت کنید حضرت حواسش به زائرش هست نگاه به قیمت های گوگل نکنید همش دروغ زیاد میگن