بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

اقدامات ضربتی برای سفرهای اربعین توسط کمیسیون ایمنی راه ها

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح تصمیمات نشست ۱۳۰ کمیسیون ایمنی راه های کشور گفت: اقدامات و تدابیر ضربتی ویژه ایمنی سفرهای زائرین در ایّام اربعین سال جاری در دستور کار کمیسیون ایمنی راه های کشور قرار گرفت.

اقدامات ضربتی برای سفرهای اربعین توسط کمیسیون ایمنی راه ها
تین نیوز |

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح تصمیمات نشست ۱۳۰ کمیسیون ایمنی راه های کشور گفت: اقدامات و تدابیر ضربتی ویژه ایمنی سفرهای زائرین در ایّام اربعین سال جاری در دستور کار کمیسیون ایمنی راه های کشور قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گزارش نشست ۱۳۰ کمیسیون ایمنی راههای کشور که در محل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضا برگزار شد، تشریح کرد و گفت: با توجه به پیش بینی افزایش زوار حسینی در ایّام اربعین سال جاری به کشور عراق به بیش از ۴ میلیون نفر و حجم بالای سفرهای رفت و برگشت در این ایّام ویژه ۲۵ روزه از ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریورماه (اول لغایت ۲۵ صفر) سال جاری، مقرر شد کمیسیون ایمنی راه های کشور اقدامات و تدابیر ویژه ایمنی سفرها را با رویکردی فعالانه و با مشارکت کلیه اعضا، از طریق دستورالعمل ها و بخشنامه های مؤثر به عمل آورد.

وی افزود: در نشست ۱۳۰ کمیسیون ایمنی راه های کشور، همچنین ضمن گزارش آخرین وضعیت تصادفات سه ماهه نخست سال جاری، درخصوص اقدامات ایمن سازی محور میامی-عباس آباد-کاهک جهت محافظت از یوزپلنگ آسیایی تصمیمات مربوطه اتخاذ شد. 

دبیر کمیسیون ایمنی راههای کشور گفت: در ابتدای این نشست، گزارشی از برنامه های ستاد مرکزی اربعین به ویژه کمیته حمل ونقل و سوخت جهت برگزاری مراسم شکوهمند اربعین حسینی(ع) سال­ جاری به حاضرین ارائه شد و با توجه به پیش بینی افزایش تعداد سفرهای زوارحسینی در این ایام به بیش از ۴ میلیون نفر به کشور عراق و به احتساب سفرهای بازگشت، به میزان مجموعاً ۸ میلیون سفر رفت و برگشت که از مرزهای رسمی کشور به ویژه پایانه مرزی مهران انجام خواهد شد، با توجه به اینکه در سال جاری از تاریخ ۲۷ مردادماه لغایت ۲۰ شهریور ماه یرنامه ریزی برای جابه جایی زاور اربعین توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، مقرر شد دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه های کشور با رویکردی فعالانه و با مشارکت کلیه اعضا در چارچوب برگزاری کارگروه های ویژه، اقدامات و تدابیر ضربتی را برای ارتقای ایمنی سفرهای زوار محترم اتخاذ و در قالب دستورالمل­ ها و بخشنامه ­های صادره، آن ­ها را اجرایی و پایش کند.

افندی زاده ادامه داد: نشست ۱۳۰ با ۴ دستور کار مشخص که حاصل جلسات کارگروه های تخصصی کمیسیون بوده، برگزار شد. ابتدا، گزارشی  توسط دبیرخانه کمیسیون درخصوص مقایسه آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی طی سه ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال قبل ارائه شد که بر این اساس مقرر شد دبیرخانه در نشست ­های بعدی ضمن شناسایی و  تحلیل دقیق محورهای پرحادثه، روزها و ساعات پرحادثه و عوامل تلفات ناشی از تصادفات در جاده های کشور، با نگاه حل مسأله، راهکارهای مشخص را با همکاری همه اعضا احصا و جهت تصویب به کمیسیون ارائه کند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، دستور کار دوم را، بررسی درخواست سازمان حفاظت محیط زیست برای ایمن سازی و کاهش سرعت در طول ۴۵ کیلومتر محدود حساس تردد یوزپلنگ آسیایی در محور میامی-عباس آباد-کاهک اعلام کرد و گفت: پس از استماع گزارش دبیرخانه از نشست های کارشناسی بررسی درخواست مذکور و اعلام نقطه نظرات اعضا، مقرر شر به مدت یک سال، کاهش سرعت از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به ۹۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۵ کیلومتر واقع در این محور که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شناسایی و اعلام شده، اعمال و پس از بررسی نتایج  و اثرسنجی حاصل از این اقدام، تصمیمات بعدی از سوی کمیسیون اتخاذ و اجرا شود.

به گفته افندی زاده، دستور کار سوم به گزارش تحلیلی و تشریح زنجیره شکل گیری تصادف مرگبار اوایل تیرماه سال جاری در محور بابامیدان-یاسوج اختصاص داشت که در این زمینه تأکید شد ضمن استمرار تهیه و ارائه این دست گزارش­ ها توسط دبیرخانه کمیسیون با همکاری همه اعضا، عوامل مؤثر در زنجیره شکل­ گیری چنین تصادفاتی به نحو اصولی در اسرع وقت شناسایی و اقدامات لازم برای جلوگیری از سوانح مشابه در نقاط مورد مطالعه و نیز سایر نقاط مستعد در جاده های کشور، از سوی کمیسیون ابلاغ و پیگیری شوند.      

 دبیر کمیسیون ایمنی راههای کشور در پایان گفت: دستور کار چهارم به بررسی پیشنهاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای افزایش سن رانندگان مجاز ناوگان حمل و نقل حامل مواد خطرناک در صورت سلامت جسمی و دارا بودن شرایط مناسب آن­ها اختصاص داشت که با توجه به لزوم بررسی موشکافانه نقطه نظرات مخالف و موافق اعضای کمیسیون در این خصوص، مقرر شد دبیرخانه ضمن پیگیری موضوع از طریق کارگروهای تخصصی، نتیجه را جهت تصمیم در نشست بعدی کمیسیون ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • زائر پاسخ

    با سلام
    یکی از نقاط حادثه خیز ، مرگبار، پر استهلاک و طاقت فرسا ، گردنهای اسدآباد همدان است ، یازده سال است که احداث تونل در این گردنهای خطرناک مطرح بوده و مسئولین هیچ احساس مسئولیتی در قبال آن از خود نشان نداده اند گویی این گردنه ها در مسیر زائرین عتبات عالیات نبوده و حتی متعلق به این مملکت نیست .

  • ناشناس پاسخ

    همینکه ایام محرم شروع میشه ، ایمنی راهها به یاد مسئولین عزیز میفته ، چند روزی توی راهها خاکبازی صورت می گیره ، اربعین که تمام شد دوباره راه و ایمنی همه چیز فراموش میشه تا محرم سال بعد. گردنهای اسدآباد همدان از نقاط پر خطر مسیر زائرین کربلاست .نیاز به اقدام عاجل دارد !!

  • سعید پاسخ

    شما که از اربعین پارسال تا حالا یکسال فرصت برنامه ریزی و هماهنگی داشتید. بازم اقدامات ضربتی ؟