| کد خبر: 245689 |

◄ فراهم شدن شرایط سفر زائران به عتبات با خودروهای شخصی

در حال آماده سازی شرایط مرزها برای زائرانی که با خودروهای شخصی خود سفر می‌کنند هستیم.

تین نیوز

رستم قاسمی در حاشیه جلسه ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی جمعیت ۵ میلیون نفری مسافران اربعین و همزمانی آن با سفرهای تابستانی، خاطر نشان کرد: مرزهای متعددی برای این منظور در کشور باز شده و امکانات لازم در مرزها برای زائرین از جمله تامین وسایل سرمایشی، ایجاد مه پاش و سایه‌بان و افزایش تعداد پارکینگ‌ها در مرزها از سوی سازمان راهداری کشور در حال اجراست تا شرایط برای سفر با خودروی شخصی نیز فراهم شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: به منظور ارتقای ایمنی جاده‌های کشور از مرز میرجاوه (برای ورود زائران) تا مرزهای مهران و شلمچه و ... به تعریض و روکش آسفالت پرداختیم و در مجموع حدود یک هزار میلیارد تومان به منظور اصلاح جاده‎ها برای ایام اربعین هزینه شد.

وزیر راه و شهرسازی سفر به عتبات در اربعین حسینی را عملیات بزرگی دانست و افزود: به منظور بهبود هرچه بهتر سفرهای اربعین از چند ماه گذشته جلسات در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و کمیته‌های مختلف در حوزه‌های حمل نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه شکل گرفت تا برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و سهم هر یک از بخش‌ها مشخص شود.

قاسمی تاکید کرد: بر این اساس، در حوزه حمل و نقل ریلی حدود ۳۰۰ هزار نفر، در بخش هوایی حدود ۶۰ هزار نفر و در بخش جاده‌ای نیز بیشترین حجم یعنی حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر جابه جا خواهند شد.وی درباره نرخ بلیت‌ها در شقوق مختلف حمل و نقل برای ایام اربعین گفت: فعلا نرخ مصوب برای پروازهای عتبات عالیات ۶ میلیون تومان است.

قاسمی ادامه داد: برای قیمت‌گذاری نرخ بلیت اتوبوس نیز جلسات با اصناف ادامه دارد و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود اما اجازه نمی‌دهیم در هیچ حوزه‌ای اعم از حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی قیمت بلیت طی ایام اربعین سال جاری افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.