| کد خبر: 236789 |

◄ همراهی تشکل های حمل و نقلی در دوران کرونا با دولت

در دنیا در دوره کرونا بسیاری از کشورها اخلاق را باختند اما تشکل های حمل و نقلی ایران در کنار ستاد مقابله با کرونا برای حمل کالای اساسی همکاری کردند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه گفت: در دنیا در دوره کرونا بسیاری از کشورها اخلاق را باختند اما تشکل های حمل و نقلی ایران در کنار ستاد مقابله با کرونا برای حمل کالای اساسی همکاری کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، شهرام آدم نژاد در مراسم گرامیداشت شصت و هشتمین سالگرد تأسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه در کشور دو انجمن حمل ونقلی بالای ۵۰ سال قدمت داریم گفت: قدیمی ترین تشکل حمل ونقل کشور، انجمن کشتیرانی است.

وی با اشاره به ماده ۳۱ قانون کار گفت: اصلی ترین هدف تأسیس تشکل‌ها احقاق حقوق کارگران و بهبود وضعیت اقتصادی ذکر شده است.

آدم نژاد افزود: نگاه به وضعیت تشکل‌های صنفی حمل و نقلی کشورهای همسایه نشان می‌دهد آنها پیشرفت خوبی در این حوزه کرده اند و در بخش تشکل‌های صنفی قوی هستند. ۲۹ سال پیش وقتی وارد وزارت راه شدم سفری به ترکیه داشتیم که اسفندماه ۱۳۷۰ بود هر چقدر دنبال مسئولان ترکیه بودیم تا با آنها در حوزه حمل و نقل دیدار کنیم می‌دیدیم که چاره‌ای جز مذاکره با تشکل‌ها نداریم و دولت در این زمینه کاره‌ای نبود.

معاون حمل و نقل وزارت راه افزود: من به موضوع حمایت از تشکل‌های صنفی اعتقاد ندارم و معتقدم باید دولت با تشکل‌ها تقسیم قدرت کنند.

آدم نژاد به موضوع تحریم‌ها و کرونا در حوزه حمل و نقل اشاره و اظهار کرد: دنیا در زمان کرونا فهمید که چه اتفاقی افتاده است. همه منتظرند ببینند کرونا چه زمانی تمام می‌شود اما به نظر می‌رسد کرونا تمام شدنی نیست و ادامه خواهد داشت ولی دنیا اخلاق را در کرونا باخت. ببینید چه تعداد کشور نتوانستند بار و کالای خود را جابجا کنند و کسی به آنها کمک نکرد.

وی گفت: با این حال ما ثابت کردیم که در دوران کرونا به خوبی از مردم حمایت کنیم؛ انجمن کشتیرانی نیز به جد در کنار دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بود تا جریان حمل بار مختل نشود.

آدم نژاد تاکید کرد: دولت سیزدهم به تشکل‌های صنفی نگاه مثبت دارد و بخصوص در حوزه حمل و نقل این موضوع مورد تاکید است.

وی در پایان افزود: در سالهای گذشته بخش حمل و نقل و تشکل‌های حمل و نقلی در کانون عالی کارفرمایی نماینده داشت ولی چند سالی است که در این کانون عضو نیستند. امیدواریم مجدداً بخش حمل و نقل به این کانون برگردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.