| کد خبر: 234134 |

◄ فعال سازی پروژه های وزارت راه و شهرسازی از منابع خصوصی بررسی شد

در حضور رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت در کمیسیون های مختلف مجلس مسائل مختلفی از جمله فعال سازی پروژه های وزارت راه و شهرسازی از منابع خصوصی بررسی شد.

تین نیوز

در حضور رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت در کمیسیون های مختلف مجلس مسائل مختلفی از جمله فعال سازی پروژه های وزارت راه و شهرسازی از منابع خصوصی بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، در ادامه جلسات خود با نمایندگان مجلس امروز ۲۵ مرداد ماه نیز با حضور در خانه ملت و شرکت در جلسات کمیسیون های مختلف جوابگوی سوالات نمایندگان بود.

محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از نشست (دوشنبه، ۲۵ مردادماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از جمله وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد.

وی افزود: در ابتدای این نشست رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه برنامه های خود را برای پروژه های عمرانی کشور به خصوص در حوزه راه ارائه کرد که نمایندگان نیز اظهارنظرهای خود را در تکمیل برنامه های وی ارائه که با استقبال وزیر پیشنهادی روبه رو شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با توجه به محدودیت بودجه دولتی و منابع بر بودن پروژه های وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه فعال سازی منابع خصوصی، مسائلی مطرح شد و نمایندگان نیز پیشنهادات خود را ارائه کردند.

تاکید بر اهمیت توسعه خطوط ریلی و حل مشکلات مسکن در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

همچنین امروز در ادامه جلسات اعضای کمیسیون های مختلف مجلس یازدهم با وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با حضور در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به ارائه برنامه های خود پرداخت و پاسخگوی سوالات نمایندگان بود.

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در در تشریح نشست بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۵ مرداد ماه) این کمیسیون با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، عنوان کرد: در بخش دوم نشست بعد از ظهر امروز، جلسه‌ای با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی داشتیم که وی برنامه‌های خود را برای ساخت مسکن به ویژه برای اقشار محروم و همچنین توسعه راه های کشور بیان کرد.

حاجی پور یادآور شد: اعضای کمیسیون نیز به موضوع توسعه خطوط ریلی و حل مشکلات در حوزه مسکن و تامین آن برای اقشار مختلف مردم تاکید داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: موضوع امنیت راه های کشور نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که مورد تاکید نمایندگان مجلس بود. همچنین در این نشست مطرح شد که با توجه به سوابق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل دریایی و همچنین وزارت نفت، انتظار می رود وی بتواند بسترسازی لازم برای توسعه بخش حمل و نقل را داشته باشد.

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و مبارزه با دلالان از اولویت های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

در ادامه قاسمی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، مهمان کمیسیون فرهنگی مجلیس شورای اسلامی بود. در این زمینه مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست اعضای این کمیسیون با وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: در نشست پایانی  کمیسیون، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی وزراتخانه راه شهر و سازی حضور داشتند و با ارائه برنامه‌هایی بلند مدت و کوتاه مدت چشم اندازه روشنی برای راه و شهرسازی کشور در دولت سیزدهم ترسیم کردند.

نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بود که در کمیسیون به جزئیات آن پرداختند.

وی افزود: در ادامه جلسه نمایندگان به مشکلات رشد قیمت مسکن و منزل استیجاری اشاره کردند، مسکن را به عنوان یکی از معضلات افزایش سن ازدواج جوانان دانسته و از وزیر پیشنهادی درخواست کردند مشکل مسکن و مبارزه با حضور دلالان در این بازار آشفته مسکن را در دستور کاری وزارتخانه قرار دهند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه نمایندگان به پروژه های نیمه تمام راه و شهرسازی اشاره کرده و از وزیر پیشنهادی درخواست کردند که با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی مشکل پروژه های نیمه تمام مانده  از مسکن گرفته تا راه های مواصلاتی را در دستور کار وزارتخانه قرار دهند.

نصیرایی تصریح کرد: حمل و نقل عمومی از دیگر موضوعات مورد بررسی در کمیسیون بود. ایمنی راه های شهری و روستایی از مهمترین عوامل کاهش مرگ و میر جاده ای است که وزیر پیشنهادی در برنامه‌های اصلی خود قرار داده بود. در ادامه نشست قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی به تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه‌ بنادر،جاده ای، دریایی و هوایی بسیار تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان نشست مقرر شد تا اعضای کمیسیون بعد از بررسی و شنیدن برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم نظر خود را اعلام کنند و همچنین سوالات خود را از وزیر پیشنهادی در سامانه بارگذاری کنند تا ایشان پاسخگوی آن ها باشند.

لزوم نوسازی ناوگان هوایی، استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی و بزرگراهی

کمیسیون اقتصادی مجلس هم امروز دوشنبه ۲۵ مرداد یکی از میزبان های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بود. در این خصوص غلامرضا مرحباء، سخنگوی کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بابت نشست اعضای این کمیسیون با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم، گفت: نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی در نشست با وزیر راه و شهرسازی آینده مباحث خود را در زمینه تکمیل طرح مسکن ملی و پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی و بزرگراهی مطرح کردند.

وی ادامه داد: رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود را تشریح کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این نشست ابتدا نمایندگان نظرات و مباحث خود را مطرح کردند و وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی دولت آینده ضمن ارائه برنامه‌های خود برای تصدی گری در این وزارتخانه به سوالات نمایندگان نیز پاسخ داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت آینده و نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی در زمینه طرح مسکن ملی، راه‌سازی، نوسازی ناوگان هوایی، استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی و بزرگ‌راهی و کاهش تصادفات جاده‌ای مطرح کردند.

اهمیت رفع نقاط حادثه خیز و ارائه برنامه مناسب برای کاهش تصادفات جاده ای

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح و نمایندگان دغدغه های خود در حوزه  راه و شهرسازی مطرح کردند.

شیخی ادامه داد: نمایندگان همچنین در نشست با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز، ارائه برنامه جامع و راهکارهای عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی، تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر و بهسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری تاکید کردند و وزیر راه قول داد که در صورت رای  اعتماد این موارد را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

توسعه حمل و نقل ریلی داخلی و  خارجی و توجه ویژه به مسکن های اجتماعی و اتمام نهایی مساکن مهر

قاسمی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور در کمیسیون قضایی مجلس و نشستن پای صحبت با نمایندگان این کمیسیون ضمن ارائه برنامه های خود درخصوص حمل و نقل و مسکن قول و قرارهایی گذاشت. حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از قول وزیر پیشنهادی راه برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن و همچنین تاکید نمایندگان بر تقویت و توسعه راه‌های شهری و روستایی و همچنین حمل و نقل ریلی و هوایی در نشست با این وزیر پیشنهادی خبر داد.

وی در تشریح نشست اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم، گفت: قاسمی در این نشست برنامه های خود را ارائه کرد و نمایندگان هم مطالبات و دغدغه های ملی و منطقه ای خود در حوزه راه و شهرسازی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بر ضرورت توجه وزیر راه آینده به تقویت و توسعه شبکه‌های راه‌های شهری و روستایی، حمل و نقل ریلی داخلی و خارجی از جمله اتصال ریلی ایران به چین از مسیر افغانستان، اینچه برون به ترکمنستان و چین و همچنین حمل و نقل هوایی تاکید کردند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس یازدهم یادآور شد: تقویت فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین منطقه آزاد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)، توجه ویژه به مسکن‌های اجتماعی و اتمام نهایی مساکن مهر و تسریع در بافت های فرسوده از جمله مباحثی بود که مورد تاکید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

نوروزی ساخت سالانه یک میلیون مسکن، تقویت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها، تسریع در جاده ترانزیت شمال به جنوب، تکمیل راه‌آهن ایران به چین از مسیر افغانستان، توجه جدی به مسکن اجتماعی،  تکمیل و اتمام مسکن‌ مهر و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری را از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دانست.

 وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه حضور خود در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی، عصر امروز (دوشنبه، ۲۵ مردادماه) در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس حضور یافت و با اعلام و تشریح برنامه های خودبه سوالات نمایندگان پاسخ داد. اعضای فراکسیون نیز در ادامه به ارایه پیشنهادات و سوالات از وزرای پیشنهادی پرداختند و وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی،  پاسخ مبسوطی ارائه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.