| کد خبر: 231758 |

تمامی پروژه‌های سنواتی وزارت راه تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور فعال است افزایش ۳ برابری بودجه عمرانی وزارت راه را در سه سال گذشته از جمله دلایل سرعت دادن به پروژه‌های عمرانی وزارتخانه برشمرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در سطح کشور فعال است افزایش ۳ برابری بودجه عمرانی وزارت راه را در سه سال گذشته از جمله دلایل سرعت دادن به پروژه‌های عمرانی وزارتخانه برشمرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۹ خرداد در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از جاده طالقان- هشتگرد، اعلام کرد: امروز یکی از مطالبات دیرینه مردم طالقان و قول‌هایی که به مردم دادیم با تلاش همه دست‌اندرکاران محقق شد و بعد از ۲۱ سال جاده هشتگرد-طالقان به طول ۳۴ کیلومتر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جاده هشتگرد-طالقان از شهر جدید هشتگرد عبور می‌کند، افزود: جاده هشتگرد-طالقان جاده ای است که علاوه بر آنکه مسیر سفر را کوتاه می‌کند، جاده‌ای گردشگری است. امیدوار هستیم مردم با رعایت قوانین و مقررات و با رانندگی ایمن از این جاده استفاده کنند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: یکی از مواردی که از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی به دنبال به سرانجام رساندن آن بودیم، تکمیل پروژه‌های تاریخی و سنواتی بود، پروژه هایی که بخشی از آن ها ۲۰ تا ۳۰ سال از عمرشان گذشته است که خوشبختانه بخش عمده‌ای از این موارد انجام شده است.

وی یادآور شد: جاده هشتگرد- طالقان پروژه ای ۱۹ ساله با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که در دو سال و نیم گذشته با ۴۰ درصد پیشرفت امروز تکمیل شد و به بهره‌برداری کامل رسید.

اسلامی توضیح داد: در سطح کشور پروژه‌های سنواتی تا پایان دولت دوازدهم به افتتاح می‌رسند و عملا از این به بعد، پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور پروژه‌های جاری خواهند بود که متناسب با حجم و ابعاد و متناسب با میزان اعتبار تخصیصی مدیریت خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از تلاش سازمان برنامه و بودجه برای افزایش بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی، گفت: از سال ۹۷ تاکنون بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی سه برابر شد و این توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه است و وزارت راه و شهرسازی توانست پروژه‌های خود را فعال کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه توسعه راه‌ها سبب گسترش فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی خواهد شد، افزود: امیدوار هستیم با این سازوکاری که هم اکنون فراهم شده است در آینده نیز دولت‌های آتی بتوانند سازوکارهای ایجاد و برنامه ریزی شده را که در قالب کتاب است هم برای راه های روستایی و هم برای راه های درجه یک و آزادراه‌ها و راه آهن ملاک‌عمل قرار بدهند و کشور بتواند بهتر و بیشتر از گذشته مسیر توسعه را طی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.