| کد خبر: 230478 |

فصل نوینی در تدوین استانداردهای کشور، در حال شکل‌گیری است

در تفاهم‌نامه مشترک شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با پژوهشکده سازمان ملی استاندارد ایران، فصل نوینی در تدوین استانداردها و دستورالعمل‌‎ها در کشور شکل خواهد گرفت.

تین نیوز

مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: در تفاهم‌نامه مشترک شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با پژوهشکده سازمان ملی استاندارد ایران، فصل نوینی در تدوین استانداردها و دستورالعمل‌‎ها در کشور شکل خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در مراسم امضاء تفاهم نامه با پژوهشکده سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این تفاهم نامه در راستای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و آیین نامه اجرای آن و با هدف گسترش همکاری‌‌های علمی، فنی، پژوهشی و اجرایی طرفین به امضاء رسیده است.

کیانپور با اشاره به قدمت و توانمندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی پروژه‎‌های عمرانی گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیش از ۶۰ سال سابقه در زمینه کنترل کیفی پروژه‎های عمرانی کشور، به عنوان یک بازوی خوب و یار مطمئن طی سالیان زیادی در کنار سازمان ملی استاندارد ایران بوده است.

وی افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ارتقای دانش، مهارت و تجربه در عرصه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت، از روش‌ها و فن‌آوری‌های نوین در ارتقاء کیفیت پروژه‌‎ها بالاخص در زمینه‌های راه‌سازی، ژئوتکنیک، مواد و مصالح ساختمانی و مصرف بهینه انرژی استفاده می‌کند.

کیانپور با اشاره به توانمندی‎‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: در برخی از دستورالعمل‎‌ها و استانداردها شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت انحصاری و تخصصی حضور دارد و در زمینه قیر و آسفالت حرف نخست را در کشور می‌زند و همگام با استانداردهای روز دنیا به بومی سازی استانداردها در کشور نیز اقدام کرده‎ است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی و آموزش پرسنل و کارشناسان و مدیران دستگاه‎‌های اجرایی کشور گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال گذشته به رغم شیوع و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا در کشور موفق شد بیش از ۱۹ هزار ساعت - نفر دوره آموزشی در ۲۴ استان برگزار کند.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه با توجه به توانمندی و استفاده از تجهیزات منحصربه فرد و به روز دنیا انجام بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش را در ۱۶۷ شعبه در شهرستان‎‌های کشور به ثبت رسانده است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وی افزود: خدمات و آزمایش‎‌های انحصاری در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به سمت آزمایش‎‌های غیر مخرب و پایش کنترل کیفی و تضمین کیفیت سوق داشته و بیشترین نقش را در ارتقاء کیفی پروژه‌‎های عمرانی کشور ایفاء کرده است و خدماتی که در زمینه انجام آزمایش‎‌های کالیبراسیون مورد نیاز این صنعت است، در کشور غیرقابل رقابت هستیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.