| کد خبر: 228478 |

وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد

شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های این وزارتخانه جهت شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد که امسال چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.

تین نیوز

 

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های این وزارتخانه جهت شتاب در توسعه ناوگان و زیرساخت‌های ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد که امسال چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل خواهند شد.

به گزارش تین نیوز؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه حمل‌ونقل ریلی در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: اکنون حوزه ریلی در کشور در مسیر تحول و دگرگونی قرار گرفته و استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه روز افزون شده است و ما این مسیر را در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهیم داد.

وی گفت: هم اکنون تقاضاهایی داریم مبنی بر اینکه شرکت‌های ریلی جدید مایلند در حوزه حمل و نقل ریلی بیایند و در این عرصه فعال شوند که این تقاضا از ۲۰ هزار واگن دارد تجاوز می‌کند.

 اسلامی تصریح کرد: برنامه ما این است که در سال جدید توسعه ناوگان و توسعه زیرساخت‌های ریلی همچنان پرشتاب ادامه پیدا کنند و چشمه‌های بار از طریق راه‌آهن بیش از گذشته به شبکه ریلی سراسری متصل شوند.

 وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ما خیلی زودتر از تصوراتی که در گذشته بود، حجم باری را که با راه‌آهن جابه جا می‌شود، به ۱۰۰ میلیون تن در سال خواهیم رساند.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌ها و اهداف ما در سال جدید، اتصال راه‌آهن به چشمه‌های بار خواهد بود تا هم بتوانیم ایمنی و ارزانی و هم سهل‌الوصول بودن حمل‌ونقل را در راه‌آهن که لازمه آن گسترش حمل‌ونقل ریلی است، بیش از بیش فراهم کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    نیاز امروز ایران توسعه بسیار سریع خطوط ریلی آنتنی !! باراندازهای ریلی و اتصالات ریلی بین المللی مانند رشت آستارا و بصره شلمچه و زاهدان چابهار است !!! ایران با توجه به تحریم های همه جانبه آمریکا و عدم امکان صادرات از طریق کشتی و بندر و به علت تحریم های فراوان بانکی و بیمه ای و بندری !!!! تنها راه نجات اش باز کردن مسیر تنفس اقتصاد از مسی ترانزیت و صادرات ریلی به تمامی آسیا و اروپا است !!!!