| کد خبر: 226794 |

محکم پای فعالسازی صنایع داخلی ایستاده ایم

وزیر راه و شهرسازی گفت: محکم پای فعالسازی صنایع داخلی ایستاده ایم و باید در مسیر خودکفایی گام برداریم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: محکم پای فعالسازی صنایع داخلی ایستاده ایم و باید در مسیر خودکفایی گام برداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های توسعه فرودگاه کرمان با بیان اینکه کار ارزشمند و در شأن مردم کرمان صورت گرفته است، بیان داشت: باید قدردان کارها و اقدامات خوب باشیم.

وی افزود: متأسفانه گاهی به علت تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد کارهای ارزشمند دیده نمی‌شود در حالی که ما در سخت‌ترین شرایط اقتصادی در کشور کار می‌کنیم و و در هیچ دوره‌ای مثل اکنون شرایطی وجود نداشته که همه نقل و انتقالات منابع مالی و پولی ما مسدود باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر به هواپیماهای ما در دنیا سوخت داده نمی‌شود همچنین کشتی‌های ما را تحریم کرده‌اند و خرید و فروش محصولات ما ممنوع شده است؛ این حرکت ظالمانه تروریستی و غیرقانونی توسط آمریکا با هدف ساقط کردن جمهوری اسلامی و انقلاب انجام گرفته اما در نهایت خودشان ساقط می‌شوند.

اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه تحریم‌ها برای ما هزینه‌های زیادی داشته مردم دچار سختی شده‌اند و درآمدهای کشور کاهش شدید پیدا کرده اما نعمت‌های الهی در کشور بسیار زیاد است و خوشبختانه پرچم ایران اسلامی در اهتراز است و کشور رو به رشد، تعالی و توسعه پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امروز تنها دو هزار میلیارد تومان در استان هزینه کرده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر توان عملیاتی و اجرایی ما بدون ارتباط با منابع نمی‌تواند ارزیابی شود لذا با پشتکاری همکاران و پیمانکاران به ویژه پیمانکاران بومی استان از خود نشان داده‌اند کار بسیار خوب پیشرفته است.

اسلامی در بخشی از سخنان خود به مسأله مسیرهای ریلی اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر بهسازی مسیر ریلی یزد به کرمان ۴۰ کیلومتر انجام شده و همین مقدار هم از مسیر مانده که تاکید می‌کنیم تا در روند بهسازی آن تسریع شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روز گذشته در راه آهن ۱۰۵ پروژه با ارزش هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان افتتاح کرده‌ایم افزود: ما در راستای خودکفایی در صنعت ریلی و ساخت واگن در داخل کشور پیگیر هستیم و محکم ایستاده‌ایم تا صنایع داخلی را فعال کنیم ضمن اینکه به کارخانه‌های داخلی فشار آوردیم تا زیر بار بروند و این موضوع برای فرودگاه‌ها نیز صدق می‌کند تا به خودباوری و خودکفایی برسیم.

اسلامی گفت: در شرایط فعلی اگر نتوانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم نمی‌توانیم موفقیت مان را جشن بگیریم لذا باید در اقتصاد بسیار قوی شویم و با یک کار نظامی، سیاسی و اقتصادی پول ملی را تقویت کنیم.

وی به مسأله طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در استان در ارتباط با مسکن هیچ محدودیتی به غیر از آب نداریم و مصوبه این طرح یک سال و نیم است که به خاطر مسئله آب معطل مانده که در صورت رفع مشکل حتماً اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.