| کد خبر: 221232 |

◄ تعیین زمانی برای بررسی تحقق وعده‌های وزیر راه به معلولان

مدیرعامل انجمن دفاع از وزیر راه درخواست کرد تا زمانی برای بررسی تحقق وعده‌های خود تعیین کند.

تین نیوز

مدیرعامل انجمن دفاع از وزیر راه درخواست کرد تا زمانی برای بررسی تحقق وعده‌های خود تعیین کند.

به گزارش تین نیوز، علی همت محمودنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، گفت: موافقت وزیر راه با تمامی مطالبات از قبل مطالعه شده از طرف نمایندگان معلولان، بارقه امیدی در آستانه روز جهانی معلولان برای این گروه از افراد جامعه ایجاد کرده است.

 در این نشست که معاون وزیر کشور، رئیس سازمان بهزیستی و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی حضور داشت، به عنوان مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان به بیان مشکلات معلولان در سطح شهر و در تردد با وسایل حمل و نقل عمومی پرداخته و از دکتر اسلامی درخواست کردم تا دستور ویژه در حوزه تحت نظارت خود جهت سفر ایمن معلولان صادر کند.

وی همچنین از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا براساس قانون حمایت از حقوق معلولان، نسبت به نیم بهاء شدن بلیط قطار دستور صادر کنند.

محمود نژاد اظهار کرد: از آنجایی که سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی برای بسیاری از معلولان مقدور نیست، به عنوان مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان در این جلسه خواهان حذف عوارض جاده‌ای برای خودروهای معلولان شدم.

وی همچنین از وزیر راه خواست تا دستورات لازم را به منظور آسایش معلولان هنگام سوار و پیاده شدن از هواپیما، مطابق با پروتکل‌های جهانی و ایده‌های معلولان و افراد فعال در این حوزه صادر کند.

به گفته مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان، در این دیدار رئیس راه آهن جمهوری اسلامی ایران گزارشی از بهینه‌سازی ایستگاه‌های قطار مسافربری طی چند ماه گذشته برای معلولان ارائه داد.

وی گفت: براساس همین گزارش و با دستور وزیر راه نیز مقرر شد تا تیمی مرکب از  گروه‌های معلولان تشکیل شود و ممیزی‌های لازم برای معلولان در ایستگاه‌های راه‌آهن بررسی کنند.

محمودنژاد ادامه داد: همچنین از مهدی جمالی‌نژاد-معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور درخواست کردم تا پایانه‌های مسافربری برای معلولان مناسب‌سازی شود و قداست پلاک خودرو ویژه معلولان نیز توسط سایر دستگاه‌ها رعایت شود.

علاوه بر این به پیشنهاد مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان و موافقت وزیر راه نیز مقرر شد تا تمام سامانه‌های مجازی فروش بلیت اعم از قطار، هواپیما و اتوبوس توسط گروه ویژه‌ای در وزارت راه برای نابینایان مناسب‌سازی شود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: موافقت وزیر راه با تمامی مطالبات از قبل مطالعه شده و ارائه شده از طرف نمایندگان معلولان بارقه امیدی در آستانه روز جهانی معلولان برای این گروه از افراد جامعه ایجاد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که وعده‌های وزیر راه به طور جد در دستور کار روسای سازمان‌های هواپیمایی کشوری، راه آهن، راهداری و شرکت فرودگاه‌های کشور قرار گیرد.

محمودنژاد در همین راستا از وزیر راه درخواست کرد تا زمانی برای بررسی تحقق وعده‌های خود تعیین کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.