| کد خبر: 218499 |

تفاهم همکاری میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری کشور

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری کشور با هدف همکاری در زمینه‌های مختلف علمی- پژوهشی و فنی- مهندسی با رویکرد مدیریت بحران تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد کردند.

تین نیوز

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری کشور با هدف همکاری در زمینه‌های مختلف علمی- پژوهشی و فنی- مهندسی با رویکرد مدیریت بحران تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی این تفاهم‌نامه همکاری در جهت همکاری به‌منظور فراهم‌ ساختن بستر ستادی، اداری و اجرایی مناسب برای بهره‌گیری بهینه از توان تخصصی کارشناسان، تجهیزات، دستگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و امکانات دو مجموعه با رویکرد مدیریت بحران و با هدف اجرای بند ض ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نقشه‌برداری کشور به امضا رسیده است.

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به  سابقه بیش از ۴۰ سال فعالیت پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی مرکز تحقیقات در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی، انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان مرکز و سازمان نقشه‌برداری کشور را گام مهمی در جهت اجرای بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران برشمرد و گفت: خوشبختانه ویرایش جدید قانون مدیریت بحران، نگاه پیشگیرانه‌ را در نظر گرفته است و در بند ۱۴ این قانون اقداماتی که می‌تواند کاهش خطرپذیری را به دنبال داشته باشد در نظر گرفته شده است. تکالیفی بر اساس این قانون بر عهده مرکز تحقیقات قرار گرفته و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مکلف است تا در جهت اجرای این تکالیف، همکاری‌های گسترده‌ای را با دستگاه‌های مرتبط داشته باشد.

وی افزود: برای اجرا و پیگیری این موضوع باید یک هماهنگی ملی بین دستگاه‌های ذیربط و مرتبط وجود داشته باشد. امروز ما در نقطه‌ای هستیم که باید آن را عملیاتی کنیم. سازمان نقشه‌برداری، پژوهشگاه زلزله، ژئوفیزیک و... دیگر سازمان‌های دست‌اندرکار ارکانی هستند که برای محقق شدن آن می‌توانند حضور داشته باشند و ما در حال همکاری و رایزنی هستیم. امیدواریم با همکاری سازمان نقشه‌برداری، ‌ بتوانیم از ظرفیت‌های این سازمان در جهت پیشبرد محورها و  موضوعات مرتبط حرکت کنیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.