| کد خبر: 216749 |

وزیر راه و شهرسازی:

۱۴ هزار راهدار در سطح جاده‌های کشور مستقر هستند

وزیر راه و شهرسازی یکی از وظایف مهم این وزارتخانه را نگهداری و ارتقای کیفیت راه‌ها عنوان کرد و گفت: حدود ۱۴ هزار راهدار با ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه و ماشین‌آلات در سطح راه‌های کشور مستقر هستند و نگهداری، مرمت و بهره‌برداری از آنها را برعهده دارند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی یکی از وظایف مهم این وزارتخانه را نگهداری و ارتقای کیفیت راه‌ها عنوان کرد و گفت: حدود ۱۴ هزار راهدار با ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه و ماشین‌آلات در سطح راه‌های کشور مستقر هستند و نگهداری، مرمت و بهره‌برداری از آنها را برعهده دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از یک طرح عمرانی اردستان در جمع خبرنگاران تشریح کرد: امروزه با طرح جدیدی که در راهداری پایه‌گذاری کردیم و بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات، آموزش و برنامه‌ریزی بر اساس شناخت دقیق از وضعیت راه‌ها، نهضت بهسازی به طور کامل در کشور فعال است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌ها افزود: بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که عدد بسیار بزرگی برای راهداران شریف ماست که قشر مظلوم و زحمت‌کشی هستند و شبانه‌روزی در سطح راه‌ها جانفشانی می‌کنند که قابل تقدیر است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با این وجود ۵۰۰ اکیپ آسفالت در سطح کشور در حال فعالیت هستند که بخشی از آنها (حدود ۴۵ درصد) مربوط به راهداری است و بقیه مربوط به شرکت سازنده که در حال ساخت راه‌های اصلی، اتوبان‌ها، آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و بخشی هم در راه‌های روستایی مشغول فعالیت هستند.

وی یادآور شد: امسال هشت هزار کیلومتر برای بهسازی، روکش آسفالت، ترمیم و لکه‌گیری هدف‌گذاری کردیم که در این چند ماهه گذشته از آغاز طرح (خردادماه تا کنون) ۶ هزار کیلومتر در سطح کشور انجام شده است اما در سال‌های گذشته چنین عددی نداشتیم که این تعداد اکیپ مشغول فعالیت باشند.

اسلامی اضافه کرد: گاردریل‌ها به ویژه در نقاط پر رفت و آمد جمع‌آوری و با نیوجرسی‌های مفصلی جایگزین می‌شود تا اگر راننده لحظه‌ای بر اثر خواب‌آلودگی یا هر مشکل دیگری به مانع برخورد کرد، دوباره به جاده برگردد و حادثه‌ای برای راننده پیش نیاید.

وی ادامه داد: همچنین اصلاح شیب شیروانی‌ها و شانه‌سازی‌ها در دستور کار است تا خودروها در صورت انحراف از جاده دچار واژگونی نشوند و حادثه سختی رخ ندهد که البته کاری پرهزینه است و با مشکلات و بودجه اندکی که در اختیار داریم، راهداری‌ها در سطح  جاده‌های کشور و نقاط اولویت‌دار کار را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بهسازی، ایمن‌سازی و زیباسازی در مجموع برای ما مهم است تا منظر شهری و جاده‌ای زیبا باشد و مردمی که برای گذران زندگی یا سفر در جاده در حرکت هستند، از جاده‌ای زیبا، دارای علایم و خط‌کشی برخوردار باشند؛ البته خیلی کسری داریم اما همکاران با همه کمبودها تلاش می‌کنند و امیدواریم بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

آغاز عملیات اجرایی آسفالت محور اردستان به اصفهان، بهره‌برداری از قطعه سوم باند دوم محور نایین- انارک- خور- طبس و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۴ واحد طرح اقدام ملی مسکن در تودشک از جمله برنامه‌های نخستین روز از سفر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان اصفهان بود.

استان اصفهان در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یک‌هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.