| کد خبر: 215650 |

دور جدید نشست‌های تجاری- اقتصادی ایران و پاکستان برگزار می شود

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان روز سه‌شنبه باهدف تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری‌ها در حوزه های بازرگانی و تجاری، تصمیم به برگزاری دور جدید نشست‌های کمیته مشترک تجاری و کمیسیون مشترک اقتصادی گرفتند.

تین نیوز

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان روز سه‌شنبه باهدف تقویت مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری‌ها در حوزه های بازرگانی و تجاری، تصمیم به برگزاری دور جدید نشست‌های کمیته مشترک تجاری و کمیسیون مشترک اقتصادی گرفتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، منابع رسمی پاکستان، نشست ویدیوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی ایران و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری امروز برگزار شد.

براساس این گزارش؛ نشست مجازی میان «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و «عبدالرزاق داود» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری امروز به میزبانی طرف ایرانی برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان با تمجید از تلاش‌های دو کشور برای مبارزه با ویروس همه گیر کووید-۱۹، بر تقویت همکاری‌ها و تلاش‌های دوجانبه در جهت گسترش مناسبات تجاری میان دو کشور تاکید کردند.

وزیر راه و شهرسازی ایران و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری همچنین برای برگزاری نهمین دور نشست کمیته مشترک تجاری و بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی به ترتیب در مرداد و شهریورماه امسال (اوت و سپتامبر) به توافق رسیدند.

طبق گزارش وزارت بازرگانی پاکستان ، بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور اواخر فروردین ۹۶ به میزبانی تهران و هشتمین نشست کمیته مشترک تجاری نیز اواسط خردادماه سال گذشته به میزبانی اسلام آباد برگزار شده بود.

رسانه های پاکستان امروز گزارش دادند: طرفین توافق کردند که در جلسات آتی موضوعاتی از قبیل فعالیت کانال بانکی میان ایران و پاکستان، ایجاد شهرک‌های صنعتی در مناطق مرزی، همکاری مشترک در حوزه راه آهن و تسهیل و روانسازی ترافیک در مرزهای مشترک را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

اسلامی و عبدالرزاق در این نشست مشترک ویدئو کنفرانسی تاکید کردند: ایران و پاکستان مصمم به توسعه تجارت متقابل با از بین بردن موانع پیش روی آن هستند. آنها همچنین بر استمرار همکاری‌های نزدیک تهران - اسلام آباد  برای مقابله با چالش‌های ایجاد شده  ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت روانسازی مبادلات مرزی تاکید کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.