| کد خبر: 212009 |

۱۴ پروژه ریلی و آزادراهی بورسی می‌شوند

معاون برنامه ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: مطالعات 14 پروژه زیرساختی برای ورود به بازار سرمایه آماده شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال بررسی انواع روش و مدل‌های بورسی شدن آن‌ها هستند.

تین نیوز

 معاون برنامه ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: مطالعات 14 پروژه زیرساختی برای ورود به بازار سرمایه آماده شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال بررسی انواع روش و مدل‌های بورسی شدن آن‌ها هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، امیرمحمود غفاری درباره جزییات بورسی شدن پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: این اقدام اولین تجربه وزارت راه و شهرسازی است و در حال طراحی مدل و الگوی پیاده سازی آن هستیم.

وی ادامه داد: مطالعات 14 پروژه زیرساختی برای ورود به بازار سرمایه آماده شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال بررسی انواع روش و مدل‌های بورسی شدن آن‌ها هستند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جلسات فشرده با سازمان بورس برای طرحی مدل و الگوی ورود این پروژه‌ها به بورس داریم، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال تدوین پروپزال آن با ادبیات بازار سرمایه برای سازمان بورس است و تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

غفاری در تعداد پروژه‌هایی که از طریق بازار سرمایه تامین مالی خواهند شد، اظهار داشت: 7 پروژه ریلی و 7 پروژه آزادراهی وارد بازار سرمایه خواهند شد و در حال بررسی هستیم که کدام از این‌ها پروژه‌ها باید در اولویت قرار بگیرند.

معاون برنامه ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره زمان ورود این پروژه ها به بورس ادامه داد: تلاش ما این است که نیمه اول امسال این پروژه ها وارد بازار سرمایه شوند البته قرار نیست برای تمام این پروژه‌ها به طور همزمان اقدام شود و در مرحله اول دو پروژه بورسی می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.