| کد خبر: 211693 |

◄ مشکل ادارات استانی: رابطه متضاد با پلیس راه تحت یک مدیریت

نکته مغفول مانده وجود 2 نوع رابطه متضاد با پلیس راه تحت یک مدیریت است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است در تصمیم گیری برای ایجاد تغییر در یک ساختار،  خواه ادغام، خواه تفکیک و غیره،  مهم آن است که شبکه ذی‌نفعان و نحوه تعامل و ارتباطات آنها مرور شود.

به گزارش تین نیوز، فروغ فاریابی این مطلب را در مورد پیشنهاداتی که درباره تفکیک مجدد وزارت راه از شهرسازی ارایه می‌شود، بیان کرد و افزود: یک سهل‌انگاری در درک و باز تعریف این شبکه، بعداً در اجرا و عمل دردسر ساز می‌شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه این بررسی نیاز به صرف حوصله و زمان و ریزبینی در جهت اهداف دارد که ما در مصرف اینها خسیس هستیم و  با عجله عبور می‌کنیم و بعد از مدتی دوباره به فکر یک تغییر دیگر می‌افتیم.

او تاکید کرد: یک مثال ساده انتقال مأموریت راهداری به حمل و نقل (کمی متفاوت با ساختار سال ۷۳_ ۷۴) است که باید پرسید هدف از این کار چه بود؟ سبک‌سازی مسکن و شهرسازی؟ حل مشکل پول برای هزینه‌های راهداری؟ ارتقای حمل و نقل و یا...؟

معاون حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: این کار با هر هدفی که انجام گرفته باشد در همین انتقال، نکته ساده و بسیار مهمی نادیده گرفته شد.

وی نکته مغفول مانده را وجود 2 نوع رابطه متضاد با پلیس راه تحت یک مدیریت ذکر کرد و افزود: حمل و نقل از پلیس به جهت کنترل‌های حمل و نقلی و ساخت و تجهیز پاسگاه‌ها، مطالبه‌گر و خط دهنده است. ولی راهداری به دلیل تعیین سهم تقصیر در تصادفات توسط پلیس، نه تنها نمی‌تواند مطالبه‌گری کند، بلکه ممکن است به‌خاطر حفاظت از کارکنانش تمایل داشته باشه امتیاز هم بدهد.

وی تاکید کرد: حالا یک مدیر باید هر 2 نوع این رابطه را به‌گونه‌ای مدیریت کند که از نظر عملکردی خروجی درست بگیرد و بسته به گرایش و تخصص و تجربیات قبلی مدیر، میل او به یکی از اینها خواهد بود و قطعاً یک وضعیت دشوار مدیریتی در اثر عدم پیش‌بینی‌ها و مطالعه روابط ساختاری و حقوقی برای مدیران استان‌ها به وجود آمده است.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس افزود: در نتیجه خیلی جاها کیفیت کنترل‌های حمل و نقلی قربانی نگاه ملایم مدیران استانی به پلیس راه می‌شود و پلیس راه هم فراموش می‌کند که چرا برای او پاسگاه ساخته و پاسگاه‌ها تجهیز می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، فاریابی عنوان کرد: احتمالاً اگر زمانی صرف بررسی شبکه ذینفعان و تعاملات آنها و چنین امری می‌شد، مدیران گرفتار یک رابطه دوگانه با پلیس راه نمی‌شدند

وی اظهار امیدواری کرد برای هر تصمیم جدید دیگر، بررسی‌ها با حوصله و بیشتر حرفه‌ای در مقابلِ نگاه سیاسی انجام گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.