| کد خبر: 201505 |

برگزاری بزرگترین رویداد حمل‌ونقلی کشور؛ هفته آینده

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برگزاری چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در تاریخ ۲۴ الی ۲۶ آذرماه امسال مصادف با هفته حمل‌ونقل در محل نمایشگاه‌های مصلی تهران خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برگزاری چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در تاریخ ۲۴ الی ۲۶ آذرماه امسال مصادف با هفته حمل‌ونقل در محل نمایشگاه‌های مصلی تهران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاداز برگزاری چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپ حمل‌ونقلی از سراسر کشور در تاریخ ۲۴ الی ۲۶ آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه بزرگترین رویداد حمل‌ونقلی سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهوری و مراسم اختتامیه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه چهارم با شعار حمل‌و‌نقل هوشمند، پایدار و بهره‌ور

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته حمل‌ونقل که از تاریخ ۲۶ آذرماه تا یکم دی ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار «حمل و نقل هوشمند، پایدار و بهره‌ور» با تأکید بر بکارگیری فناوری اطلاعات در صنعت حمل‌و‌نقل و لجستیک در جهت افزایش بهره‌وری و رونق اقتصادی در حوزه‌های حمل‌و‌نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی، به منظور بهره‌برداری حداکثری از توان تخصصی و علمی بخش‌های دولتی و خصوصی فعال، اساتید دانشگاهی، صاحب‌نظران و تشکل‌های صنفی، پژوهشگران و سرمایه‌گذاران در محل نمایشگاه‌های مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تفسیر شعار چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته پرداخت و گفت: واژه هوشمند به منظور بکارگیری فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های نوین هوشمندسازی نظیر وب، اپلیکیشن و ... در صنعت حمل‌و‌نقل و زیرساخت‌های لجستیکی، واژه پایدار به منظور حفاظت از محیط زیست، کاهش آلایندگی‌های هوا، افزایش ایمنی و توجه به رفاه اجتماعی و اشتغال‌زایی حداکثری در صنعت حمل‌و‌نقل و واژه بهره‌ور بنا بر رونق اقتصادی هرچه بیشتر از طریق کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل در سیستم‌های سنتی و افزایش درآمدزایی حداکثری از صنعت حمل‌و‌نقل با بهبود ظرفیت‌های موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید انتخاب شده اند.

معرفی آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های هوشمند در نمایشگاه امسال

آدم‌نژاد با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: در نظر داریم طی برگزاری چهارمین  نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته به معرفی آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری‌های هوشمند درصنعت حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته و ایجاد فرصت‌ها و فضای مناسب به منظور آشنایی بیشتر کارشناسان و مدیران کشور از فن‌آوری‌های نوین، تولیدات و نوآوری‌های روز دنیا با حضور شرکت‌ها و مؤسسات بین‌المللی، هیأت‌های بازرگانی و تجار داخلی و خارجی بپردازیم.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین ایجاد شبکه ارتباطات متقابل و رو در رو مابین متخصصین، نوآوران، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، محققان، مجریان و مدیران بخش حمل‌و‌نقل و لجستیک کشور به منظور تسهیل در شناخت و آگاهی از  به روزترین دستاوردهای حمل‌و‌نقل هوشمند، نیز ارتقای بهره‌وری در بخش حمل‌و‌نقل و لجستیک کشور از طریق رفع موانع و مشکلات موجود در اجرای طرح حمل‌و‌نقل هوشمند با برقراری نشست‌ها، مصاحبه‌ها و جلسات رسمی و غیر رسمی میان متولیان این حوزه از دیگر اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته است.

چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل فرصتی برای هوشمندسازی ایده‌های بخش خصوصی و دولتی با تعامل استار‌ت‌آپ‌ها

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برگزاری استارت‌آپ ویکند حمل‌ونقل در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته برای حضور صندوق نو‌آوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر فعالان و دست‌اندرکاران حوزه استارت‌آپ کشور فضای مناسبی فراهم شده است تا بخش خصوصی ‌و دولتی ایده‌های خود را مطرح و با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌های حاضر در نمایشگاه به سمت هوشمند‌سازی ایده‌های خود گام بردارند.

آدم‌نژاد یکی از اتفاقات مهم که در جریان برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته رخ می‌دهد را انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و رونمایی از طرح‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: تمام تلاش خود را کرده ایم که تنها رویداد حمل‌ونقلی سال جاری هرچه با شکوه‌تر و پُرمحتوا‌ تر برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تشریح محورهای چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: برای نمایشگاه امسال ۱۰ محور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این محورها شامل فناوری‌های سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS)، فناوری‌های سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS)، فناوری اطلاعات و کسب و کارهای استارت‌آپی حمل و نقلی، فناوری‌های نوظهور و انقلاب صنعتی چهارم(۰.۴) در حمل و نقل، لجستیک و زنجیره تأمین، فناوری‌ها، زیرساخت‌ها و تجهیزات هوشمندحمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی، فناوری‌های ارتقای سطح خدمات، ساخت و تأمین قطعات و ماشین‌آلات حمل و نقل، بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده‌های هوا، مدیریت هوشمند ایمنی و کنترل ترافیک، مدیریت زنجیره تأمین با رویکرد حمل و نقل و لجستیک و کاربست‌های مسئولیت اجتماعی در حوزه حمل و نقل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آنتي شو آف مديران 1 0

    بهتره پس از اين به اصطلاح بزرگترين رويداد خروجي كاركرد آن را نيز گزارش فرمائيد تا مردم بفهمند به نسبت هزينه سود و زيان آن چه بوده است