| کد خبر: 199622 |

آغاز نصب سازه‌های موقت در مناطق زلزله‌زده/ دولت اجاره بها پرداخت می کند

محمد اسلامی از آغاز نصب سازه‌های موقت در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: کسانی‌که مایل به اسکان در این سازه‌ها نباشند دولت اجاره‌بهای آنان را پرداخت می‌کند.

تین نیوز

محمد اسلامی از آغاز نصب سازه‌های موقت در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: کسانی‌که مایل به اسکان در این سازه‌ها نباشند دولت اجاره‌بهای آنان را پرداخت می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است از تعدادی از روستاهای شهرستان‌های سراب و بستان‌آباد از جمله روستاهای تیرشاب، دونیق، هروان، هریس، محسن‌آباد و جهیزدان بازدید کرد.

اسلامی در حاشیه بازدید از روستای «دونیق» در جمع مردم این روستا وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی این روستا و روستاهای مجاور باید بازسازی و مقاوم‌سازی شود گفت هر کجا همکاری قوی تر بوده است واحدهای مسکونی نیز نوسازی و مقاوم سازی و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله این همت در میان همه دستگاه‌ها و مسئولان باشد تا واحدهای مسکونی نوسازی شود تا منازل مسکونی در برابر زلزله آسیب نبیند افزود: زلزله روز جمعه مناطقی از آذربایجان شرقی را لرزاند و روز یکشنبه، بودجه بازسازی زیرساخت‌ها و واحدهای مسکونی و سایر اقلام معیشتی در هیئت دولت تصویب شد.

وی با حضور در این روستاها به نمایندگی از هیئت‌دولت، درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در این زلزله را تسلیت گفت و نکته حائز اهمیت را این دانست که در سال جاری نسبت به بازسازی سریع واحدهای مسکونی اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال تهیه اطلاعات واحدهای آسیب‌دیده و تعیین‌تکلیف آن‌هاست تا بتوان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را آغاز کرد. هم‌اکنون نیز نصب سازه‌های موقت آغاز شده تا مردم به‌جای چادر در این سازه‌ها اسکان داشته باشند.

اسلامی گفت: کسانی‌که علاقه‌مند به اسکان در سازه‌های موقت نباشند، می‌توانند واحد مسکونی را اجاره کنند و دولت اجاره‌بهای آنان را تا زمانی که بازسازی واحد مسکونی خودشان انجام شود، می‌دهد.

وی با اشاره به هماهنگی و یکپارچگی خوب دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز از طریق ادارات کل راهداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن از ساعات ابتدایی حادثه پای کار بوده‌اند و همچنان نیز این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت و تا زمانی که شکل کار به وضعیت مطلوبی نرسد، مردم را در مناطق زلزله‌زده تنها نخواهیم گذاشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.