| کد خبر: 197100 |

مسئول ظرفیت‌سازی و آموزش پروژه بهتاب:

◄ تاب آوری بیمارستان‌ها باید اولویت باشد

مسئول ظرفیت‌سازی و آموزش پروژه بهتاب برنامه اسکان بشر ملل متحد در نخستین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی از تجربیات تلخ زیاد در بروز سوانح در ایران خبر داد و گفت: بیمارستان‌های ما در سوانح آسیب‌پذیر نشان داده‌اند.

تین نیوز

مسئول ظرفیت‌سازی و آموزش پروژه بهتاب از تجربیات تلخ زیاد در بروز سوانح در ایران خبر داد و گفت: بیمارستان‌های ما در سوانح آسیب‌پذیر نشان داده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، احسان اثنی عشری در نخستین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی با اشاره به این نکته که متأسفانه سوانح طبیعی در ایران از گستردگی زیاد برخوردار است، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در کاهش عوارض این سوانح اقدامات اساسی به منظور تاب‌آوری بخش‌های حیاتی و ارائه خدمات به مردم است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه بیمارستان‌های ما در سوانح آسیب‌پذیر شناخته شده‌اند، گفت: باید در مهندسی ساخت، تاب‌آوری بیمارستان‌ها در اولویت قرار بگیرند و بنابراین استفاده از دانش جمعی تخصصی در این رابطه ضروری به نظر می‌رسید.

اثنی عشری به اهداف برگزاری این کنفرانس پرداخت و گفت: تغییر دیدگاه نسبت به موضوع تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی  و ایجاد نقشه راه ازجمله این اهداف هستند.

وی با ضروری دانستن مقاوم‌سازی بناهای حیاتی و خدمات رسان در سوانح، یادآور شد: موضوع تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی با حمایت مالی دولت ژاپن در ایران کلید خورد که پروژه بهتاب نام گرفت.

اثنی عشری تصریح کرد: در کنار همه موضوعات، بحث ظرفیت‌سازی باید در کشور دیده شود که خوشبختانه در بدو طرح موضوع مورد استقبال مراکز علمی و دانشگاه‌ها قرار گرفت.

مسئول ظرفیت‌سازی و آموزش پروژه بهتاب برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران به همراهی ملل متحد در دو پنل با این کنفرانس اشاره کرد و گفت: رابطه تاب‌آوری با توسعه پایدار و ارائه تجربیات به این مراکز در تاب‌آوری مراکز حیاتی از موارد همراهی سازمان ملل متحد با اما در این همایش علمی و تخصصی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.