| کد خبر: 188466 |

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبرداد:

◄ 52 واحد مسکونی در اختیار ساکنان محله سیروس قرار گرفت

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 52 واحد مسکونی در محله سیروس خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 52 واحد مسکونی در محله سیروس خبر داد.

به گزارش تین نیوز محمد پژمان در مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت اره و شهرسازی و شهرداری عنوان کرد: شتاب بخشیدن به نوسازی بافت فرسوده همواره تکیه‌بر اقدامات تشویقی بوده است، این در حالی است که این مشوق‌ها عمدتاً منجر به این شد که شاهد نوسازی به‌صورت تک بنایی باشیم که در آن آثار نوسازی کمتر دیده شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اظهار به این‌که پراکنده ساختن بیشتر منجر به ناهمگونی بافت‌ها می‌شود گفت: یکی از دلایل سرعت کم نوسازی در داخل بافت‌ها به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها بوده است.

او ادامه داد: از نوسازی سیروس 10 سال است که می‌گذرد اما به‌تازگی بخشی از آن در حال تحویل دادن به مردم است این در حالی است که مردم باید احساس سکونت در یک محله آرام را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در ادامه با تأکید بر این‌که نوسازی محله سیروس جزو اولویت‌ها است عنوان کرد: امیدواریم که با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها بتوانیم یک طرح متناسب بافت فرسوده را برنامه‌ریزی کنیم.

پزمان در ادامه اضافه کرد: 52 واحد از ساخت‌وساز قبلی در محله سیروس وجود دارد گرچه توسعه گر قبول کرده این اتفاق با در قالب تعامل با مردم انجام شود اما تا زمانی که این طرح اجرایی شود ممکن است با محدودیت‌های مواجه شویم از همین‌رو 52 در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: جمعیت کل محدوده سیروس 13 هزار نفر است که 1800 واحد مسکونی در آن وجود دارد که یک محدود 4/4 هکتاری در محله سیروس تملیک شده و می‌توان طرح مناسبی برای این محدود تهیه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.