| کد خبر: 184652 |

معاون اول رییس جمهور در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران مطرح کرد:

◄ بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی سیل‌زده باید تا پایان تابستان تمام شود

بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ناشی از سیل باید تا اواخر تابستان سال جاری پایان یابد.

تین نیوز

معاون اول رییس جمهور در ساری به تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت و ساز و کاهش اثرات ناشی از سیل با همکاری بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ناشی از سیل باید تا اواخر تابستان سال جاری پایان یابد.

به گزارش تین‌نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور  روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران در ساری گفت: باید عملیات ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی و خسارت های برجای مانده از سیل بر تاسیسات زیرساختی در کمترین زمان به طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به گونه ای کار شود تا بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ناشی از سیل تا اواخر تابستان سال جاری پایان یابد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نیاز به تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت و ساز و کاهش اثرات ناشی از سیل گفت: قطعا دولت کمک های خود را به مردم سیل‌زده انجام میدهد .

 تعیین سقف کمک‌ها در هیات دولت 

معاون اول رئیس جمهوری تعیین سقف برای کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت را منوط به تصمیم گیری هیات دولت در نشست هفتم فروردین ماه ( چهارشنبه هفته جاری ) دانست.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مطابق بلایای گذشته 20 میلیون ریال کمک بلاعوض و 100 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت تعمیراتی بود و با درخواست استانی برای افزایش ما هم این را تایید خواهیم کرد.

وی یادآور کرد: این افزایش اعتبار برای کمک به مردم باید مطابق با توانایی مالی دولت باشد و ما تمام توان خود را با وجود محدودیت وارد میدان خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهوری در مورد کمک به کشاورزان خسارت دیده افزود : باید میزان خسارت ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی احصاء شود و ما نیز بتوانیم با توجه به توان دولت کمک کنیم.

جهانگیری پرداخت کمک های بلاعوض برای حوزه کشاورزی را تا حد زیادی از توان مالی دولت با محدودیت مالی موجود خارج دانست و گفت: ما در بخش استمهال تسهیلات کشاورزان می توانیم کمک داشته باشیم.

وی اضافه کرد: البته از محل بیمه محصولات کشاورزی نیز می توانیم به مزارع که تحت پوشش قرار داشت، کمک شود و برای همگانی کردن بیمه نیازمند پیشنهاد طرح از سوی وزارت جهادکشاورزی است و تا آن به عنوان یک رویه ملی برای سایر خسارت های کشاورزی نیز اجرایی شود.

 کمک به زیرساخت‌ها

به گزارش ایرنا معاون اول رییس جمهوری در این نشست بر خسارت های وارد شده به زیرساخت‌های مازندران براثر سیل و کمک دولت برای جبران آنها اشاره کرد و افزود: باید طرح های پیشگیرانه را برای سیل در استانهای شمالی کشور اجرایی کنیم تا به زیرساختهای ما خسارت کمتری وارد شود.

وی بخشی از خسارت ها ناشی از سیل به استان های شمالی کشور به خصوص مازندران را بی مهری به طبیعت برشمرد و با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانهها، گفت: موضوع سیل در استانهای شمالی به یک معضل جدی تبدیل شده که لازم است هر گونه مانعی که در جلوی رودخانهها وجود دارد، برچیده شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت نیز از برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها حمایت می‌کند و نماینده عالی دولت میتواند با کمک دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های نظارتی طرح خود را عملیاتی کند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اجرای طرح جامع کنترل سیل در مازندران از موافقت دولت برای اجرایی شدن این طرح اخبر داد.

همدلی علت کاهش التهاب

معاون اول رئیس جمهوری در این نشست کاهش التهاب ناشی از سیل در مازندران را همدلی و همراهی تمام دستگاههای فعال اعم از دولتی و غیر دولتی دانست و ضمن قدردانی از همکاری این دستگاهها خواهان بسیج این امکانات برای بازسازی خسارت های ناشی از سیل شد.

سیل هفته اخر اسفندماه یک‌هزار و 200 میلیارد تومان به مازندران خسارت وارد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.