| کد خبر: 184184 |

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شرکت ماموت:

نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل کشور تسریع می‌شود

وزیر راه وشهرسازی که پنج شنبه پس از افتتاح ١٢١٢ واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد و بازدید از متروی در حال ساخت گلشهر-هشتگرد از گروه صنعتی ماموت در استان البرز که در نوسازی ناوگان فرسوده باری کشور همکاری می کند، بازدید کرد.

تین نیوز

وزیر راه وشهرسازی که پنج شنبه پس از افتتاح ١٢١٢ واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد و بازدید از متروی در حال ساخت گلشهر-هشتگرد از گروه صنعتی ماموت در استان البرز که در نوسازی ناوگان فرسوده باری کشور همکاری می کند، بازدید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی در این بازدید در خصوص ادامه روند نوسازی ناوگان باری تاکید کرد: گسترش ناوگان حمل و نقل جاده ای به صورت حرفه ای در دستور کار ما قرار دارد. به همین دلیل نیز ما باید قدرت لجستیک را در کشور ایجاد کنیم و توسعه بدهیم و به خصوص از فرصت ترانزیت استفاده کنیم. که این مهم از طریق ساماندهی، سازماندهی و نوسازی ناوگان در حال دنبال است. ما باید بتوانیم چرخه فعالیت، راندمان و خلق ثروت را از فرصت های حمل ونقل داخلی و خارجی برای حمل و نقل جاده ای کشور ایجاد کنیم.  

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با اشاره به سن بالای ناوگان باری و لزوم توجه جدی به نوسازی ناوگان خواستار تلاش برای حل مشکلات و کمک به کامیون داران برای نوسازی ناوگان باری شد.

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را از اولویت های وزارت راه وشهرسازی برشمرد و گفت: باید قوانینی بگذاریم تا کیفی‌سازی وضع موجود در این حوزه انجام شود. همچنین میران مصرف سوخت در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای باید کاهش یابد که این کار به پشتیبانی قانونی نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استفاده از ناوگان جاده ای با کیفیت موجب ایمنی و رفاه بیشتر برای رانندگان خواهد شد، بیان داشت: با نوسازی ناوگان فرسوده که مصرف سوخت آنها دو برابر ناوگان جدید است، موجب کاهش قابل ملاحظه ای در مصرف سوخت و کاهش قابل توجه آلایندگی هوا خواهیم بود.

اسلامی ضمن حمایت از تلاش های بخش خصوصی  در کشور، تاکید کرد نوسازی ناوگان با حمایت دولت و همراهی دارندگان ناوگان باری و سازندگان باید تسریع شود.

در سال های گذشته قرارداد نوسازی کشنده های فرسوده بالای ۳۵ سال روز یکشنبه بین سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، شرکت فرآورده های نفتی و شرکت ماموت در استان البرز منعقد شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.