| کد خبر: 182311 |

◄ حل مشکلات پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان

از سه هفته پیش مذاکراتی با فاینانسور و سرمایه‌گذار قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان انجام‌شده تا این طرح با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد. محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام این خبر گفت: این پروژه فاینانس خارجی دارد و در سال گذشته به‌واسطه برخی مشکلات دچار رکود شده بود.

تین نیوز

از سه هفته پیش مذاکراتی با فاینانسور و سرمایه‌گذار قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان انجام‌شده تا این طرح با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد. محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام این خبر گفت: این پروژه فاینانس خارجی دارد و در سال گذشته به‌واسطه برخی مشکلات دچار رکود شده بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، اسلامی در ادامه سفر امروز خود به استان قم در حاشیه به بهره‌برداری رساندن پل سه‌راهی و نارچ در محور قم-نیزار در جمع خبرنگاران در خصوص این پروژه اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهمی که در وزارت راه‌وشهرسازی دنبال شده و مورد تأکید دولت محترم و شخص آقای رئیس‌جمهور قرار دارد، بحث ایمن‌سازی راه‌ها و رفع نقاط پرحادثه است.

او افزود: این پل که امروز به بهره‌برداری رسید یکی از آن نقاطی است که حوادث تلخ را تجربه کرده است و حالا به لطف خدا و تلاش همکاران به بهره‌برداری رسیده تا مردم در این مسیر از ایمنی خوب و باکیفیت بهره‌مند باشند.

اسلامی در ادامه با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل ریلی همسو با حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در کنار بحث ایمن‌سازی در جاده‌ها و توسعه حمل‌ونقل زمینی بحث توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این خصوص بحث قطارهای حومه‌ای از تهران به قم را داریم و دنبال آن هستیم تا با افزایش ظرفیت، تعداد قطارهایی که به جابه‌جایی مسافران مبادرت می‌کنند نیز بیشتر شود.

او ادامه داد: این موضوع مستلزم این است که مزیت‌هایی را برای شرکت حمل‌ونقل ریلی ایجاد کنیم تا با جاذبه‌های بیشتر بهتر بتوانیم از آن‌ها سرویس و خدمات بگیریم.

وزیر راه‌وشهرسازی افزود: در کنار بحث قطارهای حومه‌ای، از پروژه مهم قطار سریع‌السیر برقی تهران-قم-اصفهان هم بازدیدی داشتیم.

اسلامی در خصوص میزان پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان و زمان بهره‌برداری آن گفت: این پروژه حداقل ۳.۵ سال دیگر به کار پیوسته نیاز دارد تا بتوان آن را به سرانجام برسانیم. موضوع مهمی که در این پروژه وجود دارد تکمیل زیرساخت و اتصال شبکه برق است تا بتوان ناوگان ویژه‌ای که منحصر به همین مسیر است را از طریق سرمایه‌گذار در اختیار گرفته و سرویس برقرار شود.

او ادامه داد: زمان ۳.۵ سال تنها برای تکمیل زیرساخت و ایجاد ایستگاه‌های این مسیر است و پروسه تهیه ناوگان ویژه این خط هم خودش زمان‌بر است. بااین‌حال امیدواریم در همین زمان‌بندی این پروژه را اجرا و مقدمات بهره‌برداری آن فراهم شود.

اسلامی در پایان گفت: در بودجه ۹۸ برای این پروژه سهم دولت ۱۵ درصد و سهم فاینانسور ۸۵ درصد خواهد بود. سهم دولت که معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان است و در بودجه پیش‌بینی‌شده برای ایجاد زیرساخت، تملک و آزادسازی مسیر و دربرگیرنده همان ۱۵ درصد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.