| کد خبر: 182007 |

با حضور وزیر راه

◄ کلنگ آزادراه کرمانشاه-حمیل به زمین خورد

در چارچوب سفر استانی محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه، عملیات اجرایی فاز اول پروژه ساخت آزادراه کرمانشاه-بیستون آغاز شد.

تین نیوز

در چارچوب سفر استانی محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه، عملیات اجرایی فاز اول پروژه ساخت آزادراه کرمانشاه-بیستون آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی اسلامی در مراسم کلنگ‌زنی این آزادراه در جمع خبرنگاران گفت: این آزادراه ویژگی‌هایی چون پیشرفته بودن، ایمنی بالا، سرعت بالاتر و مسافت کوتاه‌تر را برای تردد مردم از کرمانشاه به حمیل ایجاد می‌کند به طوری که این مسیر به اندازه ۳۰کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد که هم به کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت منجر خواهد شد.

او ادامه داد: این محور یکی از محورهای ترانزیتی است که تأثیر قابل ملاحظه‌ای در توسعه کریدور شرق به غرب خواهد داشت.

اسلامی با اشاره به توسعه کنارگذر شرقی کرمانشاه در این پروژه گفت: این اقدام به تسهیل تردد مردم کرمانشاه و افزایش رفاه و آسایش مردم کرمانشاه و مسافران منجر خواهد شد و همچنین کمک می‌کند که در آینده باقی مسیر سریعتر اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به توسعه مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی پس از انقلاب اسلامی گفت: هرآنچه که در ایران آزادراه و بزرگراه داریم از برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است، پیش از انقلاب کمتر از ۲۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور وجود داشت اما اکنون به بیش از دوهزار کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

اسلامی با اشاره به برنامه دولت برای توسعه مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی گفت: برنامه ما این است که این مسیرها را از دوهزار و ۴۰۰ کیلومتر به ۱۰هزار کیلومتر افزایش دهیم که این اتفاق در باقی‌مانده برنامه پنج‌ساله ششم و برنامه پنج‌ساله هفتم محقق خواهد شد. در این صورت کل شریان‌های آزادراهی کشور ساخته خواهد شد.

او ادامه داد: در بحث بزرگراه‌ها تمرکز ما بر نقاط پرحادثه است. باید بتوانیم در مسیرهای دوخطه‌ای که تردد در آن‌ها بیش از ظرفیت جاده است باند دوم را ایجاد کنیم تا سفری ایمن برای مردم رقم بخورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.