| کد خبر: 179236 |

◄ تشکیل ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل در وزارت راه‌وشهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از ایجاد ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل در وزارت راه‌وشهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهرام آدم‌نژاد در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه صنعت حمل‌ونقل و صنایع وابسته برگزار شد، گفت: تا زمانی که موانع توسعه ترانزیت را مرتفع نکنیم سهم ایران از ترانزیت افزایش نمی‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر ترکیه تمایل دارد که محصولات خود را از طریق ایران به قطر ارسال کند اما این موانع اجازه افزایش حجم ترانزیت از ایران را نمی‌دهد.

آدم‌نژاد تصریح کرد: باید اتصالات ریلی را در ترانزیت جدی بگیریم. چراکه هنوز شبکه ریلی ما به‌جز در مسیر رازی به شبکه ریلی کشورهای همسایه متصل نشده است و تنها یک شبکه داخلی است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی گردش مالی بخش حمل‌ونقل را بسیار بالا عنوان کرد و درباره احیای کارت سوخت ادامه داد: ما ناگزیر به استفاده از کارت سوخت هستیم.

آدم‌نژاد افزود: بنده معتقدم واقعی شدن قیمت سوخت، کمکی به حل مشکلات حمل‌ونقل نخواهد کرد.

او درباره کشته‌های جاده‌ای نیز گفت: در سال ۸۲ تعداد کشته‌های جاده‌ای به ۲۸ هزار نفر رسیده بود که این شاخص در یک‌روند ۱۰ ساله به ۱۷ هزار نفر رسید و در حال حاضر به پوسته سخت کاهش کشته‌های جاده‌ای رسیده‌ایم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی درباره راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام در وهله اول پایین آوردن سرعت خودروهاست. چون سهم سرعت در کشته‌های جاده‌ای ما بالا است و طبق قانون ۶۰ درصد کشته‌ها در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرها اتفاق می‌افتد.

 آدم نژاد همچنین گفت: در مرحله دوم باید ایمنی ناوگان را ارتقا دهیم که شامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خودروهای سواری می‌شود.

آدم نژاد به کشته شدن رئیس سازمان تأمین اجتماعی در سفر استانی گلستان نیز اشاره کرد و افزود: از این‌پس باید کاروان خودروهای دولتی در سفرهای استان را کنترل کرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

آدم تصریح کرد: باید برای افزایش ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل ایجاد شود که طرح آن در وزارت راه تهیه شد و پس از تصویب در هیئت دولت اجرا خواهد شد.

او درباره مشکلات رانندگان هم گفت: وزارت راه‌وشهرسازی مشکلات رانندگان را به‌طور مستمر پیگیری می‌کند و در حال حاضر مشکل اصلی تهیه لاستیک حل‌شده و تعداد زیادی ثبت سفارش واردات لاستیک داشته‌ایم.

آدم نژاد گفت: همچنین طرح تن کیلومتر نیز ابلاغ‌شده و بیمه آن‌ها را نیز پیگیری می‌کنیم.

قیمت سوخت

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره واقعی شدن قیمت سوخت در کشور گفت: واقعی شدن قیمت سوخت در یک اقتصادی باید ا نجام شود که همه بخش‌های آن واقعی است و در این شرایط نمی‌توان توقع واقعی شدن قیمت سوخت را داشت این در حالی است که خلاف عده‌ای که می‌گویند اگر قیمت سوخت واقعی شود مشکلات حمل  و نقل هم حل خواهد شد معتقدم این تجربه این کار را داشتیم اما هزینه‌های هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت سوخت وارد حوزه حمل و نقل نشد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی همچنین با اشاره به تحریم‌های موجود در صنعت حمل‌ونقل اظهار داشت: باید اقداماتی انجام شود که اعمال تحریم علیه ایران برای دشمنان هزینه بالایی داشته باشد ایران موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری دارد که تمام کشورها این موقعیت جغرافیایی مهم است و نمی‌توانند به راحتی تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کنند.

آدم‌نژاد با تاکید بر اینکه اعمال تحریم علیه صنعت هوایی کشورمان از این نشان دارد که دشمن به دنبال ضربه زدن به مردم کشور است گفت: هر چند که دشمنان مدعی هستند نمی‌خواهند مردم ایران از تحریم‌ها آسیب ببینند اما تحریم‌های هوایی نشان از این دارد که دشمن جان و سلامت مردم ایران را نشانه گرفته است.

وی همچنین درباره  سرنوشت  قراردادهای هواپیماهای ATR گفت: قراردادها باقی هستند اما از آنجایی که مجوز اوفک باطل شده امکان خرید مابقی هواپیماهای مورد قرارداد وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.