| کد خبر: 177687 |

◄ هفته حمل‌ونقل روسیه فرصتی برای دیدار با مقامات منطقه

​مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی از سفر وزیر به روسیه به منظور شرکت در رویداد هفته حمل‌ونقل این کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی از سفر محمد اسلامی به روسیه به منظور حضور در رویداد هفته حمل‌ونقل این کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تیمور بشیر گنبدی گفت: دو نشست سه‌جانبه در حاشیه هفته حمل‌ونقل روسیه میان ایران، روسیه و هند و ایران، روسیه و آذربایجان که در سطح وزیر طراحی شده است برگزار خواهد شد.

بشیر گنبدی افزود: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفته حمل‌ونقل مسکو با دیتریخ، وزیر حمل‌ونقل روسیه و همینطور بلازاروف، رییس راه‌آهن روسیه ملاقات خواهد کرد.

او ادامه داد: نشست‌های در سطح وزیر در این سفر توسط خود وزیر و نشست‌های سه‌جانبه توسط معاون وی مدیریت خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر مشارکت روسیه در توسعه حمل‌ونقل رسلی ایران گفت: بعضی از این قراردادها مانند مشارکت روسیه در قرارداد برقی سازی خط آهن گرمسار اینچه برون حالت عملیاتی به خود گرفته است. 

گنبدی ادامه داد:جلب مشارکت طرف روس ازلحاظ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مهم زیرساخت ریلی مانند دوخطه کردن و برقی کردن خط آهن مثل بافت-سرخس و مشارکت در رشت- آستارا در دستور کار سفر وزیر به روسیه است.

او افزود: کریدور شمال-جنوب یک سازوکار و موافقت‌نامه خیلی مهم بین ایران و هند و روسیه است و این سه کشور بنیان‌گذار این توافق‌نامه هستند. البته ۱۰ تا ۱۱ کشور دیگر نیز به آن پیوسته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: آذربایجان نیز به عنوان حلقه واسط این کریدور که هند را به روسیه از طریق ایران متصل می‌کند، و البته با توجه به موافقت آذربایجان برای مشارکت در ساخت راه‌آهن رشت-آستارا نقشی مهم در توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت منطقه‌ای دارد و می‌توانیم از فرصت هفته حمل‌ونقل روسیه و حضور مقامات آذری در آن استفاده بهینه را انجام دهیم.

گنبدی از هند نیز به عنوان یکی از شرکای استراتژیک ایران یاد کرد و گفت این نشست‌ها به تسهیل ترانزیت از مسیر کریدور شمال-جنوب منجر می‌شود.

او به دعوت وزیر حمل‌ونقل فدراسیون روسیه، از وزیر راه و شهرسازی برای حضور در هفته حمل‌ونقل روسیه اشاره کرد و گفت: هیات هایی از کشورهای همسایه و پیرامونی در این رویداد دعوت دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.