| کد خبر: 176280 |

اسلامی در جلسه علنی مجلس:

◄ قرارگیری مسکن در یک جریان تولیدی مهم‌ترین دستور کار ماست

کسب اعتماد از این‌که مسکن در یک جریان تولیدی قرار گیرد مهم‌ترین دستور کار ما است.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه دفاعیه خود در صحن علنی مجلس، گفت: از اعتماد رئیس‌جمهوری به بنده تشکر می‌کنم و همین‌طور از ایراد نظرات نمایندگان مخالف و موافق نیز تشکر دارم.

او در واکنش به کلیپ پخش شده از خود در صحن علنی مجلس توسط یکی از مخالفانش نیز، گفت: این کلیپ هم یک بیانی بود از اعتقاد من به شایسته‌سالاری به‌طور قلبی. همچنین آنچه را که در بحث رویکردهای مدیریتی بیان شد در برنامه آورده‌ام.

وی با توضیح این‌که سه سرفصل را در برنامه‌ام موردتوجه قرار داده‌ام گفت: این‌که با اتخاذ رویکردهای متفاوت مدیریتی و تعیین اولویت‌های راهبردی بتوانم برای تحقق اهداف برنامه در این شرایط خاص کشور کاری انجام دهم، محور اصلی برنامه‌ام است.

گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مطالبات از ما مسکن است. بحث مسکن نه‌تنها در قانون اساسی بلکه در اهداف برنامه ششم آمده است. توجه به مسکن اقشار کم‌درآمد تعریف‌شده و  این هدف بایستی در دستور کار قرار بگیرد و برای آن سازوکار اجرایی داشته باشم.

او گفت: مهم‌ترین اقدام تحول ساختاری است که به‌صورت یکپارچه سازمان‌دهی شود و با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار بتوانیم  برای حضور بخش خصوصی قابلیت ایجاد کنیم. باید مسکن را  در مدار تولید قرار دهیم و  همواره شاهد تولید و عرضه مسکن باشیم.

اسلامی ادامه داد: کسب اعتماد از اینکه مسکن در یک جریان تولیدی قرار گیرد مهم‌ترین دستور کار ما است. در بخش مربوطه به اقشار کم‌درآمد نیز با اصلاح شیوه‌های  کنونی با استفاده از ظرفیت منابع پشتیبان این برنامه‌ها محقق می‌شود.

گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: تولید مسکن باید دست تولیدکنندگان واقعی باشد نه در دست سوداگران مسکن که در شرایط کنونی استطاعت خرید آن‌ها در شرایط کاهنده قرارگرفته است.

وی به وضعیت راه‌های روستایی اشاره کرد و ادامه داد: راه روستایی دچار موازی کاری و پراکنده‌کاری است و من می‌خواهم یک ساختار کارآمد برای راه روستایی ایجاد کنیم که یک صاحب قدرتمند اجرایی در هر استانی داشته باشد.

 اسلامی افزود: ما با استفاده از یک سیاست مشخص؛ بازآفرینی شهری را اجرایی خواهیم کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام که در این برنامه به آن توجه شده است پیشگیری از حاشیه‌نشینی است.

اسلامی با بیان این‌که با یک برنامه درست تحویل مسکن مهر را به پایان خواهیم رساند، عنوان کرد: نقش راه‌آهن در توسعه حمل‌ونقل جزو اولویت‌های برنامه بنده است که امیدوارم با جذب منابع  بتوانیم به پروژه‌ها سرعت بیشتری بدهیم.

او یکی از برنامه‌های مهم  خود را بحث قطار حومه‌ای دانست و بیان کرد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های قطار حومه‌ای آن را در شهرهای هدف اجرایی کنیم.

اسلامی بابیان این‌که در بحث تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که حدود 190 هزار  میلیارد تومان است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها «جذب منابع» برای پروژه‌های ریلی است. ازجمله ایجاد شرکت «قطارهای حومه‌ای» که ازنظر من بسیار مهم است.

او گفت: از 2 میلیون و 200 هزار مسکن مهر، 1 میلیون و 200 هزار واحد تحویل داده شده و 270 هزار واحد نیمه‌تمام است. این‌ها موجب رنجش خاطر مردم است و ما به کمک مجلس این مشکل را برطرف کرده و با یک برنامه زمان‌بندی مشخص، مسکن مهر باقیمانده را تکمیل و به انتها می‌رسانیم.

اسلامی توجه به عدالت منطقه‌ای را مهم‌ترین رویکرد خود دانست و افزود: باید اعتبارات در تمام سطوح کشور به‌صورت عادلانه توزیع شود.

گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی به مشکل کامیون‌داران اشاره کرد و افزود: مشکل کامیون‌داران و هم‌چنین تأمین لاستیک و لوازم‌یدکی برای بخش حمل‌ونقل جاده‌ای باید تعیین تکلیف شود.

او به توسعه نظام لجستیکی اشاره کرد و اظهار داشت: بحث استقرار نظامات فنی در راستای افزایش عمر و دوام ساختمان در دستور کار بنده است.

اسلامی درباره حضور در پروژه ایران 140 اظهار افتخار کرد این‌که در این پروژه کار کرده را «افتخار» خود و یکی از «نمادهای موفقیت صنایع دانش‌بنیان» نامید.

او گفت: اگر این هواپیما الآن پرواز نمی‌کند به معنای این نیست که توان پرواز ندارد. بلکه نظام مدیریتی باید متعهد باشد چون من 15 سال پیش در این پروژه کار می‌کردم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.