| کد خبر: 170893 |

◄ انتقال 800 هکتار اراضی و انبارهای لجستیک تهران به فرودگاه امام

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قرار است 800 هکتار لجستیک را از تهران به جنوب شرق فرودگاه امام خمینی منتقل کنیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: قرار است 800  هکتار لجستیک را از تهران به جنوب شرق فرودگاه امام خمینی منتقل کنیم.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 9 مرداد) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مصطفی کواکبیان مبنی بر علت برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت عنوان کرد: بحث لجستیک شهر تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به نقش و اهمیت فرودگاه امام‌خمینی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران اشاره کرد و افزود: در حدود 800 هکتار از اراضی شهر تهران اکنون در اختیار انبارها و بخش حمل‌ونقل سنگین بوده و روزی بیش از هزار کامیون سنگین وارد شهر تهران می‌شود.

وی با تاکید بر این مسئله که کار بسیار بزرگی که در حیطه ساماندهی شهر تهران در حال انجام است، بیان کرد: قرار است 800‌هکتار لجستیک را از تهران به جنوب شرق فرودگاه امام‌خمینی منتقل کنیم که این اقدام نفس‌کش بسیار بزرگی برای مردم جنوب تهران خواهد بود.

چندی پیش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح هشت پروژه عمرانی و توسعه‌ای در شهر فرودگاهی امام، گفت: پروژه شهر فرودگاهی یکی از تاثیرگذارترین پروژه‌هایی است که می‌تواند در بهبود زندگی مردم و ساماندهی شهر تهران اثر بسیار عمیقی بگذارد.

 آخوندی با اشاره به اینکه در طراحی شبکه جدید حمل‌ونقلی تهران و حومه نقش بسیاری مهمی برای فرودگاه‌امام پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: وصل شدن شهر فرودگاهی به حمل‌و‌نقل جاده‌ای یکی دیگر از اولویت‌ها است. 

آخوندی با بیان اینکه ساماندهی شهر تهران مکررا مطرح می‌شود، گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند نقش بسیار مهمی در ساماندهی شهر تهران داشته باشد، شهر فرودگاهی امام است. پیش‌بینی می‌شود بارانداز عمده و بزرگ شهر تهران به جنوب شرقی شهر فرودگاهی امام منتقل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.