| کد خبر: 166129 |

شکرچی زاده خبر داد:

◄ رشد 17 درصدی فوت ناشی از تصادفات در نوروز 97

در پی افزایش تعرفه‌های ورود خودروی خارجی طبقات متوسط جامعه امکان خرید خودروی خارجی را ندارند و مجبور به سوارشدن خودروهای غیر ایمن داخلی هستند که منجر به افزایش تصادفات شده است و باید برای این وضعیت راهکاری اندیشیده شود.

تین نیوز

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت:5 تا 6 درصد درآمد ناخالص ملی به دلیل تصادفات جاده‌ای از دست می‌رود و 25 درصد تخت‌های بیمارستانی به دلیل همین تصادفات اشغال می‌شود .

به  گزارش خبرنگار تین‌نیوز نشست تخصصی تحلیل تصادفات نوروز 97 امروز و در حالی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد که نیمی از سالن خالی و سخنرانان تنها برای جمعیت 20 نفرِ به تحلیل وضعیت پرداختند. موضوعی که مورد اعتراض تک‌تک سخنرانان این همایش قرار گرفت.

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در ابتدای این همایش  از رشد 17 درصدی فوت ناشی از تصادفات در نوروز امسال خبر داد.

او هم‌چنین گفت: در سال 96 شاهد افزایش حدود 2 درصدی تلفات ناشی از تصادفات به نسبت سال 95 هستیم.

 شکرچی‌زاده به تشریح سهم علل وقوع تصادفات از بین سه عامل انسان، راه و خودرو پرداخت و گفت: بر اساس تحقیقات مرکز  60 درصد از علل وقوع تصادفات انسانی، 15 درصد مربوطه به راه و 25 درصد مربوط به‌وسیله نقلیه است.

وی به انتقاد از وضعیت ایمنی وسایل نقلیه و خودروهای داخلی پرداخت و گفت: متأسفانه و در پی افزایش تعرفه‌های ورود خودروی خارجی طبقات متوسط جامعه امکان خرید خودروی خارجی را ندارند و مجبور به سوارشدن خودروهای غیر ایمن داخلی هستند که منجر به افزایش تصادفات شده است و باید برای این وضعیت راهکاری اندیشیده شود.

به گفته‌ شکرچی‌زاده نبود زیرساخت‌های مربوط به ایمنی خودرو، معاینه‌فنی ناکارآمد  از عواملی است که بر این بخش تأثیر منفی گذاشته است.

شکرچی‌زاده به بخش عامل انسانی اشاره کرد و با توضیح اینکه خستگی و خواب‌آلودگی و تخلفات حادثه‌ساز مثل سرعت و سبقت غیرمجاز از عوامل اصلی انسانی در تصادفات است ادامه داد: لازم است که آموزش درست فرهنگ رانندگی را در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد تخلیه هیجان‌ جوانان در کف خیابان‌ها هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عوارض و آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: آسیب‌های مربوط به‌سلامت جسمی، روانی و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی تصادفات بسیار بالاست که عموماً این پیامدها به فراموشی سپرده می‌شود درحالی‌که هزینه‌های زیادی بر کشور متحمل می‌شود.

به گفته‌ی شکرچی‌زاده 5 تا 6 درصد درآمد ناخالص ملی به دلیل تصادفات جاده‌ای است و 25 درصد تخت‌های بیمارستانتی به دلیل همین تصادفات اشغال می‌شود .

وی توضیح داد که لازم است یک‌نهاد راهبر مؤثر این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کند  و به دوش بکشد.

به گفته شکرچی زاده باید زیرساخت‌های ایمنی در راه‌ها افزایش یابد و مقررات سخت گیرانه تری نسبت به رانندگان انجام شود. هم چنین اصلاح فرمول بیمه و شیفت آن از خودرو به راننده نیز مهم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.